Gépinfo

A Peugeot 408 már SUV-ok közt is megállja a helyét

Agrofórum Online

A C méterű modellkategória felső részébe pozícionált Peugeot 408 különleges fastback, mégpedig nem csak a márka történetében, hanem az egész gépjárműpiacon is az első ilyen típusú modell. Ezt a teljesen újfajta, SUV-ra emlékeztető Peugeot-t ragadozóra emlékeztető külseje és egyedi stílusa mellett az energiahatékonyság és a villamos meghajtás terén megnyilvánuló kiváló mérnöki tudás jellemzi.

A vezetési élményt és az ösztönös használatot szolgáló fejlett technológiák révén pedig az érzelmekre is hat a francia újdonság. A Peugeot 408-at elsősorban a dinamikus fastback hátsó, a kategóriákba szándékosan nem illeszkedő, SUV-hoz közeli koncepció és az ezer közül is felismerhető sajátos stílus teszi különlegessé. A ragadozóra emlékeztető megjelenés a márka modelljeinek sajátja. Az autó vonalai élesen megrajzoltak, a karosszériával azonos színű hűtőrács pedig tökéletesen illeszkedik az orr-részbe, közepén az új oroszlánfejes Peugeot-emblémával. Meglepő a fordított kivágású hátsó lökhárító, mely profilból nézve kimondottan dinamikussá teszi a 720 mm átmérőjű kerekein álló járművet. A 20”-os rendhagyó felniket rendhagyó geometrikus dizájn jellemzi. A szemfogra emlékeztető első lámpák és a három karmot formázó hátsó LED-es fénysor egyértelművé teszik a modell hovatartozását.

A 2,79 m-es tengelytávval rendelkező, 4,69 m hosszú új Peugeot 408 hátsó üléssorát kimagasló helykínálat jellemzi, a térdtér például 188 mm. A csomagtartó is tágas: az 536 literes térfogat a hátsó üléstámlák lehajtásával 1611 literesre növelhető. Az 1,48 méteres magasságból adódóan a sziluett kimondottan karcsúnak és nyúlánknak mondható, ami az aerodinamikai hatékonyságot is növeli.

A Peugeot 408 a legújabb generációs Peugeot i-Cockpit-tal van felszerelve, mely az élvezetes vezetést és agilis viselkedést biztosító kompakt kormánykerékről azonnal felismerhető.

Különös hangsúlyt kapott a beltér minősége és a konnektivitás, mely a még intuitívabb és kellemesebb vezetést, illetve utazást eredményező legmodernebb technológiákat foglalja magában.

A 6 kamerára és 9 radarra épülő vezetéstámogató rendszerek biztonságérzetet nyújtanak. A 408 kínálatában többek között az állóra fékező (Stop & Go) funkcióval rendelkező adaptív sebességtartó automatika; az éjjellátó funkció (Night Vision), mely még az előtt figyelmeztet a gépkocsi előtt tartózkodó állatokra, gyalogosokra és kerékpárosokra, hogy azok a távolsági fényszóró sugarában megjelennének; a nagy hatótávú (75 m) holttérfigyelő rendszer; a hátsó forgalomfigyelés, mely hátramenetben figyelmezteti a vezetőt az esetleges keresztirányú veszélyre is megtalálható.

A Peugeot 408 kínálatában egy 180 és egy 225 lóerős plug-in hibrid hajtás és egy 130 lóerős benzinmotor szerepel. Mindhárom motorhoz 8 sebességes EAT8 automata sebességváltó társul. A modellből néhány hónapon belül tisztán elektromos változat is készül.

A Peugeot 408 tervezői számára az egyik legfontosabb szempont a környezeti hatékonyság volt. A globális értékesítésre szánt modellt a franciaországi Mulhouse-ban készül.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Román kistraktorok a fiatal gazdáknak

2024. december 13. 08:40

Uniós országként Romániában is működik a Fiatal Gazda pályázat, amelyen a termelők 45 éves korukig vehetnek részt.

Letarolják a kínaiak az európai autópiacot?

2024. december 8. 14:10

A Chery vállalat 2024-ben kezdte meg európai terjeszkedését, elsőként az Omoda és Jaecoo márkák bevezetésével.

A Ford Ranger év végére megelőzheti a Toyota Hiluxot a magyar pickup-piacon

2024. december 5. 13:10

A tavalyihoz képest 13 százalékkal 4966 darabosra hízó pick-up-piacon a Toyota Hilux az első 43,1 százalékos piaci részesedéssel.

Éjszakai kiadás készült a Claas traktorokból

2024. november 21. 15:10

Exkluzív verzióban érhető el az Arion 550 Cmatic és 660 Cmatic, valamint az Axion 830 Cmatic, 870 Cmatic, 930 Cmatic és 960 Cmatic.

125,7 millió tonna lehet az uniós búzatermés

2022. július 11. 05:36

A Reuters felmérése szerint az EU várhatóan 125,7 millió tonna közönséges búzát termel majd 2022-ben, ami 3,4%-kal kevesebb a tavalyi termésnél.

A gázár miatt drága a terményszárítás is

2021. november 6. 07:29

Franciaországban a kukorica betakarítása jóval elmaradt a korábban megszokott ütemtől, és a kései betakarítás fejfájást okoz a szárítási költségek megugrásával szembesülő termelőknek.

15 százalékkal lehet kisebb a francia búzatermés

2024. július 14. 12:10

A csapadékos időjárás megviselte a termést, a párizsi agrárminisztérium 29,7 millió tonnára prognosztizálja a búzatermelést.

Négy éves mélyponton a francia búzaexport

2021. július 15. 06:15

A francia kikötőkből júniusban az összes rendeltetési helyre irányuló gabonaszállítás - beleértve az árpát, a kukoricát és a durumbúzát is - 186 800 tonnára esett vissza.