A C méterű modellkategória felső részébe pozícionált Peugeot 408 különleges fastback, mégpedig nem csak a márka történetében, hanem az egész gépjárműpiacon is az első ilyen típusú modell. Ezt a teljesen újfajta, SUV-ra emlékeztető Peugeot-t ragadozóra emlékeztető külseje és egyedi stílusa mellett az energiahatékonyság és a villamos meghajtás terén megnyilvánuló kiváló mérnöki tudás jellemzi.
A vezetési élményt és az ösztönös használatot szolgáló fejlett technológiák révén pedig az érzelmekre is hat a francia újdonság. A Peugeot 408-at elsősorban a dinamikus fastback hátsó, a kategóriákba szándékosan nem illeszkedő, SUV-hoz közeli koncepció és az ezer közül is felismerhető sajátos stílus teszi különlegessé. A ragadozóra emlékeztető megjelenés a márka modelljeinek sajátja. Az autó vonalai élesen megrajzoltak, a karosszériával azonos színű hűtőrács pedig tökéletesen illeszkedik az orr-részbe, közepén az új oroszlánfejes Peugeot-emblémával. Meglepő a fordított kivágású hátsó lökhárító, mely profilból nézve kimondottan dinamikussá teszi a 720 mm átmérőjű kerekein álló járművet. A 20”-os rendhagyó felniket rendhagyó geometrikus dizájn jellemzi. A szemfogra emlékeztető első lámpák és a három karmot formázó hátsó LED-es fénysor egyértelművé teszik a modell hovatartozását.
A 2,79 m-es tengelytávval rendelkező, 4,69 m hosszú új Peugeot 408 hátsó üléssorát kimagasló helykínálat jellemzi, a térdtér például 188 mm. A csomagtartó is tágas: az 536 literes térfogat a hátsó üléstámlák lehajtásával 1611 literesre növelhető. Az 1,48 méteres magasságból adódóan a sziluett kimondottan karcsúnak és nyúlánknak mondható, ami az aerodinamikai hatékonyságot is növeli.
A Peugeot 408 a legújabb generációs Peugeot i-Cockpit-tal van felszerelve, mely az élvezetes vezetést és agilis viselkedést biztosító kompakt kormánykerékről azonnal felismerhető.
Különös hangsúlyt kapott a beltér minősége és a konnektivitás, mely a még intuitívabb és kellemesebb vezetést, illetve utazást eredményező legmodernebb technológiákat foglalja magában.
A 6 kamerára és 9 radarra épülő vezetéstámogató rendszerek biztonságérzetet nyújtanak. A 408 kínálatában többek között az állóra fékező (Stop & Go) funkcióval rendelkező adaptív sebességtartó automatika; az éjjellátó funkció (Night Vision), mely még az előtt figyelmeztet a gépkocsi előtt tartózkodó állatokra, gyalogosokra és kerékpárosokra, hogy azok a távolsági fényszóró sugarában megjelennének; a nagy hatótávú (75 m) holttérfigyelő rendszer; a hátsó forgalomfigyelés, mely hátramenetben figyelmezteti a vezetőt az esetleges keresztirányú veszélyre is megtalálható.
A Peugeot 408 kínálatában egy 180 és egy 225 lóerős plug-in hibrid hajtás és egy 130 lóerős benzinmotor szerepel. Mindhárom motorhoz 8 sebességes EAT8 automata sebességváltó társul. A modellből néhány hónapon belül tisztán elektromos változat is készül.
A Peugeot 408 tervezői számára az egyik legfontosabb szempont a környezeti hatékonyság volt. A globális értékesítésre szánt modellt a franciaországi Mulhouse-ban készül.