Gépinfo

Aknára is hajthat a Steyr golyóálló traktora

Agrofórum Online

Elképesztő energiájú lövedékeknek, aknáknak képes ellenállni a Steyr speciális traktora, amelyet a NATO-tagországok piacaira szánnak.

Miért van szükség golyóálló kabinra egy traktor esetében? Speciális feladatok megkövetelik, így a tűzoltóság vagy a hadsereg mindenképpen vevő lehet az osztrák Steyr új fejlesztésére. A gyártó egyelőre két Terrus CVT modellt alakított át páncélozott fülkésre, és nem titkoltan a NATO-tagországok piacait célozza meg velük.

A 6300-as (313 LE-s) és 6340-es (340 LE-s) Terrus traktorokon első pillantásra nem is feltűnő a módosítás, bár a kabin kissé szögletesebb a megszokottnál. A látszat azonban csal, hiszen a kezelői tér biztonsága megfelel a STANAG 4569-es NATO standard előírásainak.

Ez azt jelenti, hogy a kabin képes ellenállni egy 7.62×51 mm-es golyónak, illetve egy 155 mm-es nagy robbanóerejű lövedéknek 60 méteres távolságból, valamint egy 8 kg TNT robbanóanyaggal ellátott tankelhárító aknának.

Steyr traktor

„Az volt a célunk, hogy megmutassuk a Steyr traktorok multifunkcionalitását és sokoldalúságát ennek a speciális vásárlói csoportnak” – emelte ki a fejlesztés lényegét Marco Otten, az osztrák gyártó értékesítési vezetője.

A fentiekből is kiderül, hogy a Terrus CVT erőgépek ezúttal csak alapul szolgáltak az új termékcsoporthoz, nincs sok közük a mezőgazdasági használathoz. Ezek a traktorok nem munkagépeket, pótkocsikat fognak húzni, hanem tűzeseteknél, katasztrófahelyzetekben vagy akár egy harctéren segédkeznek majd tulajdonosaiknak.

A páncélozás nemcsak a fülke vázára terjed ki, de az alvázat is acéllemezekkel erősítették meg, és természetesen az üvegnél is speciális, golyóálló technológiát alkalmaztak. A német szaksajtó kiemeli, hogy nem a Steyr az első gyártó, amely megpróbál betörni erre a piacra, hiszen a Fendt, John Deere és Valtra márkáknak is van már efféle erőgépük.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Agresszív stratégiával válaszol a gépgyártó arra, hogy a vásárlói hangulat a mélypontra került

2024. november 14. 10:40

A harmadik negyedévben az AGCO forgalma 25 százalékkal 2,6 milliárd dollárra esett tavalyhoz képest, a nettó bevétele 30 millió dollár volt.

Orosz óriás kínai motorral: 7,5 órán át nyüstölték szántóföldön a Kirovec legnagyobb traktorát

2024. november 11. 09:40

Először a traktor 4,5 órán keresztül 20 cm-es mélységben művelte a talajt, majd további 3 órára 23 cm-es mélységbe állították a munkagépet.

Új MTZ traktor bukkant fel és egy látványos fehérorosz fejlesztés a fülkében

2024. november 8. 09:40

Maga a 921.3-as traktormodell már létezett az eddigi kínálatban is, ezzel a specifikációval viszont újdonságnak számít.

Megvannak a 2025-ös év traktorai: 6 kategóriában díjaztak

2024. november 6. 16:10

Győzteseket 6 kategóriában hirdettek, igazodva a modern kor agráriumának követelményeihez. November 6-án értünk a hosszú kiválasztási folyamat végére.

Helyreállt a rend a traktorpiacon

2020. március 6. 15:02

Az első két hónap összesen 12 százalékos éves növekedést mutat, a két éves összehasonlításban azonban már 45 százalék a plusz.

Lépéstartás a gépfejlesztéssel - Gumiabroncs körkép 2018 (1. rész)

2018. november 23. 06:33

A követelmények jelentős részének manapság a nagy átmérőjű, széles profilú, radiál szerkezetű, nyitott nyílbordázatú (AS mintázatú), IF (Improved Flexion) vagy VF (Very High Flexion) technológiával gyártott gumiabroncsok felelnek meg leginkább.

„Másra nem cserélném le a régi traktoromat”

2020. április 16. 09:29

Idén a második FENDT 313 Vario traktor is megkezdte a szezont Víg Pál Hajdú-Bihar megyei gazdaságában, ahol a következő esztendőkben is folyamatos lesz a gépállomány fejlesztése.

Homlokrakodó MTZ traktorokhoz is? Hát persze!

2023. december 12. 11:10

A lengyel Inter-Tech homlokrakodók a legtöbb traktormárkával kompatibilisek, így nem meglepő, hogy Magyarországon szívesen választják őket MTZ-khez is.