A jármű új nevet is kapott, Huntractor HT300-ra keresztelték, s noha nehéz körülmények között kellett dolgoznia a felázott földeken, teljesítményével és hatékonyságával rögtön elismerést vívott ki magának.
Az elmúlt ősszel állt munkába az a Rába-Steiger típusú traktor, melyet a Huntractor Kft. 2014. szeptemberére teljesen felújított. Az átépítés minden nagyobb részegységet érintett, köztük az addigi manuális sebességváltó cseréjére is sor került, melyet az Allison 4500 automata sebességváltó-modelljével váltottak fel. A jármű új nevet is kapott, Huntractor HT300-ra keresztelték, s noha nehéz körülmények között kellett dolgoznia a felázott földeken, teljesítményével és hatékonyságával rögtön elismerést vívott ki magának.
A Huntactor HT300-nak terhelés alatt is simán kellett váltania ahhoz, hogy hatékony lehessen. Azokon a helyeken, ahol a manuális váltós jármű a talaj egy részét műveletlenül hagyta volna a sebességváltás nehézségeiből adódóan, az Allison Continuous Power TechnologyTM alkalmazása folyamatos erőátvitelt valósít meg a hajtott kerekek felé, jelentősen növelve a gép megbízhatóságát a vizenyős területeken, vagy bármely más nehéz terepen. Az Allison váltó, amely kiválóan párosítható a Cummins motorral, könnyen beépíthető a járműbe, és a hajtásláncot illetően masszív megoldást jelent.
Rátkai István – a Huntractor ügyvezető igazgatója is nagyon elégedett a géppel. Véleménye szerint azáltal, hogy a váltó teljes erőátvitelt biztosít a meghajtott kerekekre, a jármű működése simává és folyamatossá vált, és a traktor maximális teljesítményt ért el. „Az új hajtáslánc teljesítette a működéssel szemben támasztott várakozásainkat, a tárcsák maximális munkamélységén a gép folyamatosan, kihagyás nélkül, 11-13 kilométer/órás átlagsebességgel haladva, egyenletesen végezte a munkát” – mondta.
A tárcsázás nagy igénybevételt jelentő folyamat, mely nagy mértékben függ a talaj minőségétől is. Az eredeti hajtáslánchoz viszonyítva a Huntractor HT300 az Allison-váltóval 25-30%-os üzemanyag-megtakarítást ért el. A HT300-at mélylazításnál is kipróbálták. A lazítóekék húzása az ázott földben ugyanolyan nagy terhelés, mintha nehéz terhet szállítana a jármű, a traktor azonban lágyan indult és rázkódás nélkül haladva, egyenletesen megművelt területet hagyott maga mögött.
A 2014-ben Dél- és Közép-Európában tapasztalható csapadékos időjárás következtében az egész kontinensen sok mezőgazdasági gép ragadt a sáros földeken. Az Allison automata váltóval dolgozó Huntractor HT300 használatakor azonban nem volt emiatt kieső munkaidő. Sőt, többször ezt a járművet indították el más megsüllyedt jármű kimentésére, amit saját maga beásása nélkül könnyedén meg is tett.
Az Allison által szabadalmaztatott nyomatékváltó technológia védi a hajtásláncot és a CAN vezérlés mérsékli a motor nyomatékát, igazodva a rendszerből érkező adatokhoz és a működési feltételekhez. Ez biztosítja, hogy a megmaradt eredeti alkatrészeket nem terhelik túl – ami hozzájárul a karbantartási költségek alacsonyan tartásához és a jármű élettartamának növeléséhez.
Az átépítés sikerére a szakma is felfigyelt idén januárban, amit az is bizonyít, hogy az Agromash Expo és Agrárgép Kiállításon Gépesítés kategóriában a szakmai zsűri a Huntractor HT300-nak ítélte az Expo Hazai Termékfejlesztési Különdíját.
(Allison sajtóközlemény)