A szekszárdi székhelyű AGIÓ Kft. leginkább a szlovén Farmtech és az ukrán Kobzarenko termékeiről ismert a magyar gazdák előtt, így a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow rendezvényen is ezekre irányították az érdeklődők figyelmét.
A legaktuálisabb portéka a Kobzarenko átrakókocsi volt, hiszen június első hetében sok helyen már elindult az árpa aratása, és nem sok idő választott el bennünket a búza betakarításától sem.
„Egyszerű, ugyanakkor erős és elnyűhetetlen kocsiról van szó, amely ponyvázott, dönthető csigás, ráadásul mozgatható surrantólemezzel és sok más extrával felszerelt” – emelte ki Fauszt Csaba ügyvezető.
A Mezőfalva melletti szántóföldön kialakított standon egy 25 tonnás tolófalas pótkocsit is láthattunk, amely ezúttal trágyaszóró adapterrel volt felszerelve. 35 köbméteres pótkocsiként vagy 30 köbös trágyaszóróként tehát egyaránt használható, így ideális lehet a remélhetőleg hamarosan kiírandó ÁTK-pályázatokhoz. Egyszerű, robusztus termék, minimális elektronikával ellátva, cserébe viszont végtelenül megbízható és strapabíró.
Mint megtudtuk, az ukrán gyártónál továbbra sem okoz fennakadást a szomszédunkban bő két éve dúló háború, már csak azért sem, mivel Lengyelországban is van két üzemük, az európai piac jelentős részét azok szolgálják ki, még mindig kiváló szállítási határidőkkel.
A Farmtech márka kissé megsínylette, hogy leült a szállítójárművek magyarországi piaca, de ez alighanem minden pótkocsigyártóra igaz. A mostani május a 2022-es forgalomnak csupán a harmadát hozta, a gazdák egyelőre kivárnak a vásárlással.
„Közben az utak tele vannak 30-40 éves, közlekedésre alig alkalmas pótkocsikkal, amelyek rendkívül balesetveszélyesek az akár 55 km/h sebességre képes nagytraktorok mögé kapcsolva. Ideje lenne tehát lecserélni őket, de a mezőgazdasági üzemekben még mindig a pótkocsi az egyik legutolsó beruházási termék” – mutatott rá Fauszt Csaba.