Gépinfo

Alulbecsülik a pótkocsik fontosságát Magyarországon

Agrofórum Online

A szekszárdi székhelyű AGIÓ Kft. leginkább a szlovén Farmtech és az ukrán Kobzarenko termékeiről ismert a magyar gazdák előtt, így a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow rendezvényen is ezekre irányították az érdeklődők figyelmét.

A legaktuálisabb portéka a Kobzarenko átrakókocsi volt, hiszen június első hetében sok helyen már elindult az árpa aratása, és nem sok idő választott el bennünket a búza betakarításától sem.

„Egyszerű, ugyanakkor erős és elnyűhetetlen kocsiról van szó, amely ponyvázott, dönthető csigás, ráadásul mozgatható surrantólemezzel és sok más extrával felszerelt” – emelte ki Fauszt Csaba ügyvezető.

A Mezőfalva melletti szántóföldön kialakított standon egy 25 tonnás tolófalas pótkocsit is láthattunk, amely ezúttal trágyaszóró adapterrel volt felszerelve. 35 köbméteres pótkocsiként vagy 30 köbös trágyaszóróként tehát egyaránt használható, így ideális lehet a remélhetőleg hamarosan kiírandó ÁTK-pályázatokhoz. Egyszerű, robusztus termék, minimális elektronikával ellátva, cserébe viszont végtelenül megbízható és strapabíró.

Mint megtudtuk, az ukrán gyártónál továbbra sem okoz fennakadást a szomszédunkban bő két éve dúló háború, már csak azért sem, mivel Lengyelországban is van két üzemük, az európai piac jelentős részét azok szolgálják ki, még mindig kiváló szállítási határidőkkel.

A Farmtech márka kissé megsínylette, hogy leült a szállítójárművek magyarországi piaca, de ez alighanem minden pótkocsigyártóra igaz. A mostani május a 2022-es forgalomnak csupán a harmadát hozta, a gazdák egyelőre kivárnak a vásárlással.

„Közben az utak tele vannak 30-40 éves, közlekedésre alig alkalmas pótkocsikkal, amelyek rendkívül balesetveszélyesek az akár 55 km/h sebességre képes nagytraktorok mögé kapcsolva. Ideje lenne tehát lecserélni őket, de a mezőgazdasági üzemekben még mindig a pótkocsi az egyik legutolsó beruházási termék” – mutatott rá Fauszt Csaba.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Mezőgazdasági vontató az úton: a traktorvezetés szabályai

2025. szeptember 3. 14:10

A mezőgazdasági vontató biztonságos és szabályos kezelése nélkülözhetetlen a hatékony munkavégzéshez és a balesetek megelőzéséhez.

A gazdák új legjobb barátja: így dolgozik a robotkutya

2025. augusztus 9. 16:10

Tényleg jönnek a robotkutyák! Egy új fejlesztés azt ígéri, hogy a négylábú gépek hamarosan a gazdák legjobb segítőivé válhatnak.

Forradalom a traktorok alatt: jönnek az okos abroncsok

2025. július 13. 11:10

Az agrár gumiabroncspiac 2025-ben világszerte eléri a 7 milliárd dollárt, Európában 2,3 milliárdot – fenntarthatóság és IoT vezérli a jövőt.

100 éve mozgásban – jubileumot ünnepel a Kramer

2025. július 9. 14:10

A mezőgazdasági és építőipari gépek egyik legismertebb európai gyártója, a Kramer idén ünnepli alapításának 100. évfordulóját.

Újdonságok a Fliegl-nél

2019. augusztus 5. 15:33

A különleges Fliegl letoló technológia (ASW-Abschiebewagen) hosszú idők óta eredményes és az új fejlesztéseknek köszönhetően használhatósága tovább növekedett.

2020-ban is Fliegl győzött a mezőgazdasági pótkocsipiacon

2021. január 8. 11:20

Az egész éves alapú összehasonlításban 2020-ban 1402 mezőgazdasági pótkocsit adtak el, ami a koronavírus jelentette nehézségek ellenére csupán 2,2 százalékos mínusz 2019-hez képest.

40 százalékos mínuszban a magyar mezőgazdasági pótkocsipiac

2024. május 10. 16:10

A két évvel ezelőttihez képest mintegy 63 százalékos a zuhanás, 2022 áprilisában 181, tavaly ebben a hónapban 94 értékesítést regisztráltak.

Gyengülést hozott a július a mezőgazdasági pótkocsipiacon

2025. augusztus 5. 14:10

Összesen 565 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2025 első hét hónapjában Magyarországon. Ez 7,4 százalékos plusz tavalyhoz képest.