A világszerte sikeres Sports Activity Vehicle új nemzedékén a futómű-technológia vezérlőrendszereinek és a fedélzeten dolgozó, intelligens vezetést támogató rendszerek végső finomhangolását végzik.
A minden részletre kiterjedő tesztprogramnak a BMW Group Miramasban működő tesztközpontja ad otthont. A fejlesztőmunka középpontjában a keresztdinamika, a kormányzási kényelem és a hosszabbra nyúló utazások során is kifogástalan menetkomfort áll.
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás előtti utolsó tesztköröket futja. Ezek középpontjában a futómű-technológia vezérlőrendszereinek és a fedélzeten dolgozó, intelligens vezetést támogató rendszerek végső finomhangolása áll.
Negyedik nemzedék
A prémium-középkategória Sports Activity Vehicle (SAV) modelljének negyedik nemzedéke néhány héten belül mutatkozik be. Az új autó rendkívül hatékony belső égésű erőforrásokkal és fejlett plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával lesz elérhető. A finomhangolási folyamatok végére a bajor prémiummárka fejlesztő- és tesztmérnökei garantálják az új BMW X3 összes modellváltozatának rendkívüli vezethetőségét, függetlenül az adott modell hajtáslánc-technológiájától és saját tömegétől. Az új BMW X3 kínálta, átfogó és magával ragadó ügyfélélményhez az automatizált járművezetést és parkolást lehetővé tevő rendszerek tökéletesen összehangolt funkcionalitása is hozzájárul.
Hideg és meleg
Az új BMW X3 a sorozatgyártás felé vezető úton a havas és jeges téli teszteket, valamint az extrém hőségben végzett intenzív megmérettetéseket is sikerrel teljesítette, miközben terepjáró képességéről is tanúbizonyságot tett. Az SAV modell hétköznapi praktikusságát és megbízhatóságát nagyvárosi forgalomban, országutakon, autópályákon és zárt versenypályákon is tesztelték, illetve finomhangolták a mérnökök.
0,27-es légellenállás
Az új BMW X3 menetdinamikájára és hatékonyságára az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelvei és az optimalizált aerodinamikai tulajdonságok is jótékony hatással vannak. 0,27-es légellenállási együtthatójával a modell új mércét állít fel szegmensében a gyár szándékai szerint.
Jobb iránystabilitás
Elődmodelljéhez képest az új BMW X3 szélesebb nyomtávval, tovább optimalizált hátsó tengellyel és merevebb karosszériavázzal, illetve futóműbekötési pontokkal érkezik meg az utakra. Az első és a hátsó tengely célzott kinematikai és elasztokinematikai fejlesztései, valamint az első kerekek 19 százalékkal megnövelt csapszegdőlései érezhetően jobb iránystabilitást eredményeznek. A kormányzás kényelmét még közvetlenebb kormányműáttétel fokozza. A részletes módosításokon átesett stabilizátorok pedig a menetkomfort csorbulása nélkül garantálnak minden korábbinál intenzívebb kanyardinamikát.
Az új BMW X3 fedélzetén a BMW 9.0 operációs rendszer alapjain futó, legkorszerűbb BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológia dolgozik, jövőbe mutató BMW iDrive vezérlőtárcsával és az automatizált járművezetést és parkolást lehetővé tevő rendszerek minden korábbinál átfogóbb tárházával.
Automatizált járművezetés
Az intelligens vezetést támogató rendszerek a versenytársakhoz képest kiváltképp érzékeny fékezési és kormányzási beavatkozásai példaként szolgálnak a BMW menetdinamikai fejlesztések terén elért integrációs teljesítményére. A technológia minden vezetési szituációban harmonikus interakciót kínál a vezető és az autó között.
Okostelefonról vezérelhető parkolás
Az intelligens vezetést támogató rendszerek funkcionalitásának alapja a legmodernebb szenzor-, szoftver-, processzor- és hálózati technológia egysége. Az új BMW X3 fedélzetén az aktív sávváltó asszisztens (Active Lane Change Assistant) és a manőverasszisztens (Manoeuvre Assistant) is megtalálható. Ezek lehetővé teszik, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfelei az autón kívül állva, okostelefonjukon keresztül vezéreljék végig az autó parkolási manővereit.
Fotó: Pixabay