Gépinfo
Gépinfo

Bemutatkozott a McCormick X8 sorozata (+KÉPEK)

Bemutatkozott a McCormick X8 sorozata (+KÉPEK)

Agrofórum Online

A valaha épített legerősebb McCormick traktort mutatta be az Argo Tractors a 2015-ös Agritechnica kiállításon.

A valaha épített legerősebb McCormick traktort mutatta be az Argo Tractors a 2015-ös Agritechnica kiállításon, új belépőként a 300 LE feletti teljesítményű traktorkategóriában.

A McCormick X8 VT-Drive sorozat 264, 286 és 310 LE teljesítménnyel fog készülni. Az új sorozat kifejlesztése az egyik legnagyobb új traktor fejlesztési program eredménye.

Az AgroTractors vállalati üzletág vezetője, Simeone Morra elmondta, hogy két éve jelentették be új termékstratégiájukat a teljes McCormick termékpaletta megújítására vonatkozóan, amely új, modern dizájnt, új funkciókat, technológiákat, nagyobb kezelői kényelmet és természetesen magasabb teljesítményt biztosít.

„Véghezvittük a tervünket a stílusos X4, X5, X6 és X7 családokkal 64-212 LE tartományban, és most az X8-as sorozattal még magasabbra emeltük a mércét” – tette hozzá. „Ez a program három év alatt 75 millió euró tőkénket emésztette fel, amely a cég vagyonának 5,5 %-a, ami mutatja a Morra család tulajdonosi elkötelezettségét a cég és a teljes Argo Tractors csoport iránt”.

„Már több, mint 100 ország gazdáinak kínáljuk traktorainkat a világon, amik kizárólag a gyárainkban készülnek a legjobb Kaizen hatékonysági alapelvek szerint” – emelte ki Morra. „Folytatni fogjuk a már megkezdett fejlesztési utat, hogy a mienk legyen az a traktorsorozat, amely a legnagyobb működési hatékonyságot és teljesítményt nyújtja ügyfeleinknek.”


Fények, zene és gólyalábas művészek kísérték a McCormick X8 VT-Drive traktor bemutatását

Habár az új X8 sorozat traktorai alapvetően nagyobbak és nehezebbek a 165-172 lóerős McCormick X7.6-oknál, ugyanazt a sikeres formulát alkalmazzák: összeválogatták, és illesztették a már bizonyított alkatrészeket egy egyedülálló kombinációban. Az akár 310 lóerős, megerősített CVT váltóval szerelt X8 VT-Drive a gazdáknak és a vállalkozóknak olyan teljesítményt nyújt, mellyel bátran húzhatják a legnagyobb ekéket, kultivátorokat, altalajlazítókat vagy vetőgépeket.

A beépített első függesztő karok és a TLT is újdonság a traktor alvázának első részén. Így az X8-al hatékonyan dolgozhat mind az első, mind a hátsó vontatmányokkal, mégis teljesítményéhez képes relatív kompakt és jól irányítható marad a gép. Hátul a 12 tonna emelési képességű hárompont és az elektronikusan vezérelt hidraulika a 157 vagy 212 liter/perc teljesítményű, terhelés érzékelős szivattyúkkal – valamint a 115 liter/perc teljesítményű kormányzást segítő társával – nagy munkaeszközökhöz készült.

A motorháztető alatt 6,7 literes motor változó geometriájú turbóval dolgozik, mely az SCR kipufogógáz utóégető rendszernek köszönhetően megfelel a legfrissebb kibocsátási normáknak. Az elektronikusan vezérelt, változtatható geometriájú turbófeltöltő szabályozza a levehető teljesítményt és nyomatékot, így alacsony fordulatszámon is gyors reakció és nagy nyomaték érhető el. Ez nagy vonóerőt jelent kiemelkedő üzemanyag hatékonyság mellett.

A még nagyobb vonóerő érdekében a McCormick X8 VT-Drive traktor 900/60R42 hátsó gumikkal szerelt, melyek alacsony üzemi nyomáson kíméletesen bánnak a talajjal, de akár 18 tonnás munkaeszközökkel is használhatóak megfelelően pótsúlyozva.

A hidraulikusan rugóztatott első tengely is segíti a vontatást, miközben a kényelmes légrugós üléssel és az új elektromosan vezérelt, aktív fülke rugózással együtt kényelmes utazást biztosít.

A kezelő az X8 VT-Drive traktort egy kézre álló, kartámaszba épített, 12″ képátlójú, színes DSM érintő kijelzőről vezérelheti. Választható a gép automata PSM kormányzással, mely egyszerűsíti a vezető munkáját, miközben élvezi az első osztályú kilátást, az automatikus légkondicionálót és az ISOBUS vontatmány-vezérlés kényelmét. Határozott megjelenést kölcsönöznek a McCormick X8 VT-Drive-nak letisztult vonalai. A beépített első függesztő karok és TLT is a váznyulvány része.

A McCormick 2016 második felére tervezi a gyártás elindítását, melyet Ray Spinks az AgriAgro UK ügyvezető igazgatója már nagyon vár, csakúgy, mint az első angol gépeket az új sorozatból. „Erősen kapcsolódik a McCormick márkanév a hatékonyság és a teljesítmény fogalmához, az X8 VT-Drive pedig e képnek a legjobb kifejezője.”

VT-Drive kínálat – a fokozatmentesek

Igazodva az X8 bemutatásához, a McCormick további VT-Drive-val szerelt gépeit is bemutatta Hannoverben, melyeket a zászlós hajó több tulajdonságával is felszereltek, például az X6, X7.4 és X7.6 sorozatokat. Mindegyikük fokozatmentes hajtóművel szerelt, mely a gyár által valaha alkalmazott technológiák közül az egyik legfejlettebb, így kielégíti a profi gazdák folyamatosan növekvő igényeit is.

Az X6-osok tulajdonságait megtartotta, csak az Argo Tractors fokozatmentes váltóját megkapta az X6 VT-Drive. A több funkciós kartámasz és a VT-Easypilot rendszer precízen vezérelhetővé teszi a gépet. Ez a megoldás a traktort elképesztően egyszerűen kezelhetővé teszi a legkülönfélébb munkahelyzetekben, mint például a nehéz talajmunkák, szántóföldi munkák, állattenyésztési munkák és kommunális feladatok.

Nagy erőssége az X7 VT-Drive sorozatnak a négy tartományos ZF váltó. A sorozat három négy hengeres – X7.440, X7.450 és X7.460; 147, 160 és 176 lóerővel – és a két hat hengeres típusból – X7.660 és X7.670, melyek 181 és 195 lóerősek – áll. Mindegyiküket Betapower üzemanyag hatékony motor hajtja.


Elérhető sárga színben is kommunális feladatokhoz

Az X7 VT-Drive sorozat alapfelszereltségként DSM 12″-os érintőkijelzővel érkezik, mellyel a kezelő folyamatosan kordában tarthatja és megfigyelheti a traktor üzemi jellemzőit és aktuális teljesítményét. A fedélzeti ISOBUS technológia megfelel az iparágban általánosan elfogadott ISO11783 szabványnak. Opcióként rendelhető PSM automatikus kormányrendszer egy további 8,4″-os érintőkijelzővel a műholdas sorvezető rendszer számára. A rendszer része az Eazysteer aktív kormányzás és a fejlett ISOBUS vontatmányvezérlés is.
A kiállítás látogatói egy újabb X7-es, az X7.650 traktort is láthattak, mely 150 LE-s, hat hengeres Betapower motorral szerelt. Az új típussal azon gazdák igényeinek szeretnének megfelelni, akiknek fontos hogy a 150 LE-s traktor 6 hengeres motorral készüljön, és kedvezőbb árért cserébe néhány kényelmi elektronikáról is hajlandóak lemondani, mint pl. a kihelyezett szelepek elektonikus vezérléséről. Ezek a traktorok is ugyanazon magas minőségi követelményeknek felel meg, mint az X7 sorozat további tagjai, miközben az egyszerű és könnyen kezelhető gépet kereső vásárlóknak készülnek.


A McCormick X7 új fülkéje

Ez az új felszereltség szint várhatóan minden méretű X7-esben elérhető lesz a jövőben. Az új változat megtervezésekor a McCormick mérnökei az egyszerűséget és a jól kihasználhatóságra fókuszáltak, miközben az X7 fő szerkezeti elemeit megtartották. A kézre esően elhelyezett vezérlő elemek könnyed és kényelmes munkát tesznek lehetővé.

(Szegána Kft. – Fotók: Agrofórum Online – Gribek Dániel)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ők nyerték a Fliegl Abda Kft. év kereskedői díját – Rekorderedmények a mezőgazdasági eszközök értékesítésében

2024. április 18. 16:10

A Fliegl Abda Kft. minden évben fontosnak tartja, hogy kiemelje és díjazza legeredményesebb kereskedőinek a munkáját. Közel tíz éve támogatása jeléül minden évben egy saját kivitelezésű díjjal és egy oklevéllel teszi eme közösen elért sikert emlékezetessé.

Átadásra került az 1000. eladott Tempo Magyarországon!

2024. április 18. 14:10

A Väderstad magyarországi leányvállalata egy újabb fontos mérföldkőhöz érkezett. Az 1000. Carrier, majd 1000. Rapid és a 6000. Magyarországon értékesített Väderstad munkagép után, 2024. április 4-én ünnepélyesen átadta a Magyarországon értékesített 1000. Tempo szemenkénti vetőgépet, mely egy 750 mm-es sortávú, 12 soros Tempo L.

Ilyen lesz a debreceni BMW!

2024. április 17. 13:10

A BMW Group új tanulmányautója első ízben enged betekintést a Neue Klasse modellgeneráció SAV karosszériaváltozatába.

Skoda Epiq: itt az új elektromos városi SUV!

2024. április 16. 11:10

A Skoda AUTO közzétette tisztán elektromos, akkumulátorhajtású (BEV), városi SUV-crossover modelljének nevét, valamint az újdonságra első betekintést kínáló dizájntanulmányát.

BKT gumiabroncsok az Agritechnicán

2019. december 2. 10:47

A Balkrishna Industries Ltd. (BKT) indiai gumiabroncsgyár a terepjáró abroncsok specialistája. A cég 1987-es alapítása óta foglalkozik a mezőgazdasági, ipari, földmunkagép, bányászati, ATV, és kertészeti járművek gumiabroncsainak fejlesztésével és gyártásával.

Pöttinger az Agritechnicán

2019. november 25. 10:17

A cég fűkaszáit a jó talajkövetés, vágási minőség, alacsony vesztesség, egyszerű kezelhetőség és a precíziós munka jellemzi.

Videó a jövő és a jelen legjobb traktorairól - Robottraktorok és drónok Hannoverből

2019. november 26. 17:41

Az Agritechnica alatt a látvány- és márkakavalkádban egyértelműen kiemelkedtek az olyan gépek, amelyek a erőteljes mezőgazdaság átalakulását vetítették előre.

Gépészet Videó

Hannoverben a jövő traktora – Bemutatkozott az első hibrid STEYR

2019. november 12. 10:34

A traktorok következő generációinak tervezésénél a károsanyag-kibocsátás minimálisra vagy nullásra csökkentése fontos vezérelv, amire most az osztrák STEYR is megpróbál választ adni - sok más mellett.

Gépészet Videó