A Volkswagen teljesen új fejlesztésű Tiguan modellje már a bestseller harmadik generációja. A Tiguan jelenleg világszerte a Volkswagen egyik legsikeresebb modellje: 2007-es debütálása óta több mint 7,6 millió vásárló döntött a kompakt SUV mellett. Az új nemzedék már 2024 első negyedévében a kereskedésekbe kerül.
A moduláris keresztmotoros platform legújabb evolúciós lépcsője adja a Tiguan harmadik generációjának rendkívül innovatív műszaki alapját. Az MQB evo padlólemezzel megvalósított új műszaki fejlesztések szinte minden téren javítják a Tiguan modelleket.
A mintegy 100 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságú új hibrid hajtásláncok minden eddiginél hatékonyabbá teszik ezeket az SUV-modelleket. Emellett mostantól a váltakozó áramú töltés is gyorsabb minden eHybrid kivitelben, az egyenáramú gyorstöltés pedig először jelenik meg szériafelszereltségként.
Az új MIB4 (negyedik generációs moduláris infotainment-koncepció) alapján kialakított, letisztult digitális műszerfal rengeteg információt kínál, valamint digitális szolgáltatásokat és alkalmazásokat hoz a fedélzetre.
Az olyan új rendszerek, mint az első ülések pneumatikus masszázsfunkciója vagy a Tiguan modellben először alkalmazott IQ.LIGHT – HD-mátrix fényszórók a Touareg luxuskategóriás modellből származnak. Az új Adaptív futómű szabályzás pro tökéletesíti a kényelmet és a dinamikát. A Parkolási asszisztens rendszer legújabb generációja automatizálja a parkolóhelyekre be- és kiállást.
A kompakt SUV teljesen új dizájnnal debütál. Különösen feltűnő az erőteljes hatást keltő orr-rész, a kifejezetten lapos kialakítású LED-technikájú fényszórókkal és az üveggel borított keresztirányú díszléccel. A hűtőrács nyílásai mostantól a lökhárító szélső részeiben találhatók, ahol légfüggönyök biztosítják az optimális légáramlást.
A letisztult formavilágú orr-rész is jól mutatja, hogy a légellenállási együttható (cd-érték) 0,33-ról 0,28-ra javult. A kerékjárati ívek (amelyekben akár 20 colos keréktárcsákat is találhatunk) feletti sportos vállak határozzák meg a jármű sziluettjét. Eközben egy új LED-technikájú keresztirányú díszléc hangsúlyozza ki a Tiguan jellegzetes hátsó részét.
A Tiguan prémiumjellegéhez illeszkednek az új ergoActive-Plus ülések, amelyek derékrésze négy irányban pneumatikusan állítható és szintén pneumatikus tízkamrás nyomáspont masszázst kínálnak. Ezenkívül beprogramozható, hogy milyen külső hőmérsékletnél kapcsoljon be automatikusan az ülésfűtés vagy az ülésszellőztetés.
Az új Tiguan hossza mintegy három centiméterrel nő. A magasság, a szélesség és a tengelytáv szinte megegyezik az előddel. Az új generáció csomagterének befogatóképessége mutatja, hogy milyen jó a helykihasználása: bár az új SUV csak kicsivel hosszabb, a csomagtér térfogata 37 literrel, 652 literre nőtt (a hátsó üléstámlák magasságáig rakodva).