Gépinfo

Bődületes erejű motorról adott hírt a Deutz

Agrofórum Online

A német Deutz AG globális szinten is a mezőgazdasági célú gépek egyik legnagyobb erőforrás-gyártója. Az Agritechnica kiállítás apropóján pedig egészen izgalmas dologgal rukkoltak elő.

A Deutz AG Hannoverben jelentette be, hogy nagyot lép előre a klímavédelem terén, ugyanis hamarosan megkezdi a közel 300 LE-s hidrogénüzemű motorja sorozatgyártását. A piacra kerülésig 2024 végéig ugyanakkor várni kell, és ezen a téren a kínaiak számítanak jelenleg a német vállalat legnagyobb vetélytársainak.

A szén-dioxid-semleges TCG 7.8 H2 hidrogénmotor a megszokottnál csendesebb működésre képes, annak ellenére, hogy meglehetősen tekintélyes, 220 kW (295 LE) teljesítmény leadására alkalmas. A gyártó ígérete szerint bármilyen gépbe beszerelhető, amelyben már Deutz belsőégésű erőforrás dolgozik.

A kölni márka ezzel a lépéssel is közelebb akar érni céljához, vagyis ahhoz, hogy a világ három legnagyobb független motorgyártója közt szerepelhessen. Olyannyira komolyan veszik a hidrogénmotor fejlesztését, hogy az Agritechnicán kiállított TCG 7.8 H2 modell már nem is csak egy koncepció, hanem a tömeggyártást megelőző előszéria, egy hathengeres erőforrás.

A Deutz a hagyományos szegmensben is szolgált jó hírrel, új, a korábbinál kisebb károsanyag-kibocsátású motorok is megjelennek a kínálatában. Hannoverben láthatta először a nagyközönség a TCD 5.1 dízel-erőforrást, bár az majd csak 2028 közepén válik elérhetővé.

Mit lehet tudni róla? 230 LE és 950 Nm maximális nyomaték jellemzi, vagyis egy hathengeres erejét ötvözi egy négyhengeres hatékonyságával. Ugyancsak 5 év múlva mutatkozik be a Deutz 407 LE-s motorja, a TCD7.7, amely az 1700 Nm-es nyomatékával szántóföldi és ipari használatra egyaránt alkalmas lesz.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Bemutatta új elektromos pickup-platformját a Stellantis

2024. december 19. 11:10

A PSA és a FiatChrysler egyesült részei platformkáoszának megszüntetése érdekében négy platformot jelentettek be az elektromos modellek számára.

Román kistraktorok a fiatal gazdáknak

2024. december 13. 08:40

Uniós országként Romániában is működik a Fiatal Gazda pályázat, amelyen a termelők 45 éves korukig vehetnek részt.

Letarolják a kínaiak az európai autópiacot?

2024. december 8. 14:10

A Chery vállalat 2024-ben kezdte meg európai terjeszkedését, elsőként az Omoda és Jaecoo márkák bevezetésével.

A Ford Ranger év végére megelőzheti a Toyota Hiluxot a magyar pickup-piacon

2024. december 5. 13:10

A tavalyihoz képest 13 százalékkal 4966 darabosra hízó pick-up-piacon a Toyota Hilux az első 43,1 százalékos piaci részesedéssel.

A 120 LE-t is megugorja az Iseki eddigi legnagyobb traktora

2024. március 25. 14:10

Nagy nyomatékú, kis fogyasztású Deutz motorral szerelték fel a japán Iseki eddigi legnagyobb traktorát, amely már 120 LE fölötti teljesítményű.

Ez nem Rába – 30 év után újjáéled a legendás ausztrál traktormárka

2024. február 27. 08:10

A nyolcvanas években született traktormárka születik újjá hamarosan Ausztráliában. A legnagyobb modell teljesítménye alulról súrolja a 600 lóerőt.

DEUTZ hajtásrendszerek márkaképviseletévé vált az AXIÁL Kft.

2024. október 27. 12:10

A magyar cég kollégái immár a német gyártó hajtásrendszereinek forgalmazásában és szervizelésében is részt vesznek, hivatalos márkaképviseletként.

A hidrogénhajtás újra előtérbe kerül!

2021. szeptember 7. 04:36

Az utóbbi időben mind több információ jelent meg, amelyek a hidrogénhajtású motorok kifejlesztését célzó megoldásról tájékoztatnak. A következőkben ezekről adunk egy rövid körképet.