Gépinfo

Bődületes erejű motorról adott hírt a Deutz

Agrofórum Online

A német Deutz AG globális szinten is a mezőgazdasági célú gépek egyik legnagyobb erőforrás-gyártója. Az Agritechnica kiállítás apropóján pedig egészen izgalmas dologgal rukkoltak elő.

A Deutz AG Hannoverben jelentette be, hogy nagyot lép előre a klímavédelem terén, ugyanis hamarosan megkezdi a közel 300 LE-s hidrogénüzemű motorja sorozatgyártását. A piacra kerülésig 2024 végéig ugyanakkor várni kell, és ezen a téren a kínaiak számítanak jelenleg a német vállalat legnagyobb vetélytársainak.

A szén-dioxid-semleges TCG 7.8 H2 hidrogénmotor a megszokottnál csendesebb működésre képes, annak ellenére, hogy meglehetősen tekintélyes, 220 kW (295 LE) teljesítmény leadására alkalmas. A gyártó ígérete szerint bármilyen gépbe beszerelhető, amelyben már Deutz belsőégésű erőforrás dolgozik.

A kölni márka ezzel a lépéssel is közelebb akar érni céljához, vagyis ahhoz, hogy a világ három legnagyobb független motorgyártója közt szerepelhessen. Olyannyira komolyan veszik a hidrogénmotor fejlesztését, hogy az Agritechnicán kiállított TCG 7.8 H2 modell már nem is csak egy koncepció, hanem a tömeggyártást megelőző előszéria, egy hathengeres erőforrás.

A Deutz a hagyományos szegmensben is szolgált jó hírrel, új, a korábbinál kisebb károsanyag-kibocsátású motorok is megjelennek a kínálatában. Hannoverben láthatta először a nagyközönség a TCD 5.1 dízel-erőforrást, bár az majd csak 2028 közepén válik elérhetővé.

Mit lehet tudni róla? 230 LE és 950 Nm maximális nyomaték jellemzi, vagyis egy hathengeres erejét ötvözi egy négyhengeres hatékonyságával. Ugyancsak 5 év múlva mutatkozik be a Deutz 407 LE-s motorja, a TCD7.7, amely az 1700 Nm-es nyomatékával szántóföldi és ipari használatra egyaránt alkalmas lesz.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Éjszakai kiadás készült a Claas traktorokból

2024. november 21. 15:10

Exkluzív verzióban érhető el az Arion 550 Cmatic és 660 Cmatic, valamint az Axion 830 Cmatic, 870 Cmatic, 930 Cmatic és 960 Cmatic.

A Ford felfüggeszti az F-150 Lightning elektromos pickup gyártását

2024. november 20. 12:10

A Ford elektromos autók részlege jó ideje veszteségeket termel. 6 hétre fel is függesztik az elektromos kisteherautójuk gyártását.

Itt a Piaggio Porter NPE: elektromos kisteherautó agrárcélokra is

2024. november 19. 12:10

Az elektromos motor segítségével a Porter NPE maximális teljesítménye 150 kW, a folyamatos teljesítménye pedig 60 kW.

Egyre szebbek a Steyr traktorok, az új Plus modellek mindenkit letaglóztak

2024. november 18. 13:40

A homlokrakodóval is felszerelhető traktorok maximális hátsó emelési kapacitása 5 tonna, de a pótkocsihúzás sem idegen feladat számukra.

Rolls-Royce motorok dolgoznak a mezőgazdaságban, de ezt kevesen tudják

2023. december 18. 08:10

Kevesen tudják, hogy az erőforrásai révén a Rolls-Royce is „nyakig” benne van a mezőgazdaságban, bár most a termékvonala egy részét a hasonlóan patinás Deutz AG veszi át.

A Deutz „felfalja” a Mercedes motorjait, nagy üzlet készülődik

2024. január 5. 15:40

Németországban nagy üzletet ütnek nyélbe 2024 közepén, a Deutz átveszi a Mercedes mezőgazdasági célú motorjait, a manőverbe a Rolls-Royce is belekeveredik.

Ez nem Rába – 30 év után újjáéled a legendás ausztrál traktormárka

2024. február 27. 08:10

A nyolcvanas években született traktormárka születik újjá hamarosan Ausztráliában. A legnagyobb modell teljesítménye alulról súrolja a 600 lóerőt.

DEUTZ hajtásrendszerek márkaképviseletévé vált az AXIÁL Kft.

2024. október 27. 12:10

A magyar cég kollégái immár a német gyártó hajtásrendszereinek forgalmazásában és szervizelésében is részt vesznek, hivatalos márkaképviseletként.