A német Deutz AG globális szinten is a mezőgazdasági célú gépek egyik legnagyobb erőforrás-gyártója. Az Agritechnica kiállítás apropóján pedig egészen izgalmas dologgal rukkoltak elő.
A Deutz AG Hannoverben jelentette be, hogy nagyot lép előre a klímavédelem terén, ugyanis hamarosan megkezdi a közel 300 LE-s hidrogénüzemű motorja sorozatgyártását. A piacra kerülésig 2024 végéig ugyanakkor várni kell, és ezen a téren a kínaiak számítanak jelenleg a német vállalat legnagyobb vetélytársainak.
A szén-dioxid-semleges TCG 7.8 H2 hidrogénmotor a megszokottnál csendesebb működésre képes, annak ellenére, hogy meglehetősen tekintélyes, 220 kW (295 LE) teljesítmény leadására alkalmas. A gyártó ígérete szerint bármilyen gépbe beszerelhető, amelyben már Deutz belsőégésű erőforrás dolgozik.
A kölni márka ezzel a lépéssel is közelebb akar érni céljához, vagyis ahhoz, hogy a világ három legnagyobb független motorgyártója közt szerepelhessen. Olyannyira komolyan veszik a hidrogénmotor fejlesztését, hogy az Agritechnicán kiállított TCG 7.8 H2 modell már nem is csak egy koncepció, hanem a tömeggyártást megelőző előszéria, egy hathengeres erőforrás.
A Deutz a hagyományos szegmensben is szolgált jó hírrel, új, a korábbinál kisebb károsanyag-kibocsátású motorok is megjelennek a kínálatában. Hannoverben láthatta először a nagyközönség a TCD 5.1 dízel-erőforrást, bár az majd csak 2028 közepén válik elérhetővé.
Mit lehet tudni róla? 230 LE és 950 Nm maximális nyomaték jellemzi, vagyis egy hathengeres erejét ötvözi egy négyhengeres hatékonyságával. Ugyancsak 5 év múlva mutatkozik be a Deutz 407 LE-s motorja, a TCD7.7, amely az 1700 Nm-es nyomatékával szántóföldi és ipari használatra egyaránt alkalmas lesz.