Gépinfo

Egyre népszerűbbek az SUV-modellek a használt autók piacán

Agrofórum Online

Az első negyedévben a gépkocsiátírások száma több mint 25 ezerrel haladta meg az egy évvel korábbiakat. Így a március végéig gazdát cserélt 226 ezer használt autó 12,9 százalékkal több az elmúlt év azonos időszakában regisztráltnál – olvasható a Datahouse összesítésében. A legnépszerűbb márkának az Opel, a Volkswagen és a Suzuki számított.

Az idei legerősebb hónap a március volt, 76 788 adásvétellel, ami 5,3 százalékkal haladta meg a piac tavalyi harmadik havi teljesítményét. Ugyanakkor a múlt hónapban és az első negyedévben egyaránt az Opel és a Volkswagen vezette a használtpiacot, mégpedig jókora előnnyel.

Stabil márkasorrend

A 8311 Opel-átírás 10,82 százalékos piaci részesedést jelent. A 7937 Volkswagen pedig 10,34 százalékot, míg a harmadik helyen lévő Suzuki a 6398 átírással mindössze 8,33 százalékos piaci részesedést ért el. A márciusihoz képest az első negyedéves összesítésben a sorrend semmit sem változott, sőt, a márkák piaci részesedése is csupán néhány tized százalékkal különbözik a két listán.

Az idei első negyedévben a 15 legkeresettebb márka közé a Ford, a BMW, a Skoda, a Toyota, a Renault, a Mercedes-Benz, az Audi, a Peugeot, a Fiat, a Citroen, a Mazda és a Kia került be.

Nagy változás jöhet

Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatója szerint 3-4 év múlva markáns változást fogunk látni a márkák sorrendjében, piaci részesedésükben, illetve a méretkategóriákban is. Ma ugyanis az átírásokat az alsó középkategória vezeti 64 204 darabbal és 28,38 százalékos piaci részesedéssel. Utánuk következnek a kisautók (47 797 darab, 21,13%), valamint a felső középkategória (32 086 darab, 14,19%) előtt.

A magyar piac sajátossága, hogy a negyedik legnagyobb forgalmú kategóriából, az alsó középméretű C-SUV modellekből csupán 11 746 cserélt gazdát, ami mindössze 5,19 százalékos részesedést jelent.

Legkeresettebb modellek

A használtpiac legkeresettebb modelljei évek óta nagyjából ugyanazok, és az átírások adatai azt mutatják, hogy ezek többnyire tizenéves autók. Ám – amint Tóth Péter rámutatott – az SUV kategória hazánkban is vitathatatlanul népszerű. A Swift, az Astra vagy a Focus viszont nem ilyen, tehát ezeket előbb-utóbb SUV-modellek szorítják le a dobogóról. Így a kategóriasorrend is át fog alakulni.

Feltörekvő márkák

„Emellett például a Kia/Hyundai ma hat-nyolc éves, népszerű modelljei egyre keresettebbek lesznek a használtpiacon. Úgyhogy el tudom képzelni, hogy a használtpiac népszerűségi listáját vezető márkák helyét az ilyen feltörekvő márkák fenyegethetik akár néhány év múlva” – mondta a Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatója. Rámutatott ugyanakkor, hogy az európai uniós szintű tendencia szerint az elmúlt másfél évben a használt elektromos és hibrid autók ára jóval gyorsabban és nagyobb mértékben csökkent, mint a belső égésű motorral ellátott modelleké. Vagyis az e-autók kevésbé tartják az értéküket.

Miért csökken erősebben a használt e-autók ára?

Az okokról Tóth Péter elmondta, hogy az elektromos autók vásárlóit egyrészt az befolyásolja, hogy akinek naponta 400-500 kilométert kell megtennie, és a munkája nem teszi lehetővé, hogy a töltöttséget figyelje, vagy állandóan töltőállomást keressen, az marad a dízelnél.

Másrészt folyamatos és intenzív az elektromos technológia fejlődése. Így sok vevő felteszi a kérdést: érdemes-e 300-500 kilométeres hatótávú autót venni, ha „holnapután”, vagyis két-három év múlva a 600-700 kilométeres hatótáv lesz az általános. Ez a kivárás persze a használtárakra is negatívan hat. Emellett egyre több márka jelenik meg elektromos modelljeivel az új modellek piacán, így az árverseny a használtpiacon is érezhető.

Fotó: Opel

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

700 km-es hatótáv egy elektromos családi autótól? Igen!

2025. január 30. 14:40

Gyakorlati körülmények között, ráadásul autópályán, 130 km/h-val haladva teljesítettek két rátöltéssel 1000 km-t egy Peugeot E-3008-assal.

Land Cruiser: a legendás terepjáró születése és sikertörténete

2025. január 29. 13:10

Az első generáció 1951-ben született meg, és a típus azóta is a robusztusság, a megbízhatóság és a kivételes terepjáró-képességek szinonimája.

Ilyen autót akarnak venni a magyarok

2025. január 29. 11:10

A potenciális autóvásárlók kétharmada inkább használt autót keres, ezzel szemben 21 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy új autót venne.

A legújabb Zetor bemutatkozott Magyarországon

2025. január 28. 08:10

A 6-os szériával a Zetor tulajdonképpen visszatér a gyökereihez, évtizedekkel ezelőtt a szériákat nem nevekkel, hanem számokkal jelölték.

A Ford Ranger fölényesen uralja a hazai pick-up-piacot

2019. május 8. 14:11

Áprilisban összesen 14 517 személyautót és kishaszonjárművet adtak el itthon, ez 6 százalékkal több a tavalyi esztendő hasonló időszakához képest, azonban 45 százalékos növekedés 2017 negyedik hónapjával összevetve – derült ki a Datahouse adataiból.

Ezeket szeretjük: Suzuki Vitara, Ford Ranger és Ford Transit

2019. február 12. 05:47

A hazai újautó-piac bővülés folytatódik. Idén januárban összesen 11 722 személyautót és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba.

A június visszaesést hozott az újautó-piacon

2019. július 8. 09:33

Idén a június volt az első hónap, hogy éves alapon visszaesett a piac. A pick-up-piacot továbbra is a Ford vezeti.

Nyolc százalékkal csökkentek az autóeladások májusban

2023. június 8. 08:04

Májusban összesen 10 966 személyautót és kishaszongépjárművet adtak el itthon, ez nyolc százalékos csökkenés a tavalyi adathoz képest.