26℃ 19℃
június 2. Kármen, Anita, Péter, Marcellinusz
Gépinfo

Elkészült a világ leggyorsabb MTZ traktora: 100 km/h fölötti végsebesség!

Agrofórum Online

Egy lelkes rajongó megalkotta az eddigi leggyorsabb MTZ/Belarus traktort, ami szántóföldi munkára ugyan nem alkalmas, de a fantasztikus masinát immár a gyár is a „nevére vette”.

A fehérorosz MTZ/Belarus mezőgépgyártó vállalat 1946-ban kezdett (akkor még szovjet „színekben”) traktorokat készíteni. A minszki üzem termékei a fél világba eljutottak, milliószám kerültek a gazdákhoz, így nem meglepő, hogy valóságos kultusz alakult ki a márka körül.

Az orosz Alexander Maljar olyan versenygépet faragott egy piros, 1997-es MTZ-80 modellből, amely a leggyorsabb MTZ traktornak számít a világon. Turbómotor, tárcsafékek, versenyülés, bukókeret, 102 km/h-s csúcssebesség – mi kell még? A férfi versenyeken is rendszeresen kipróbálja „szörnyszülöttjét”.

Maljar a saját YouTube-csatornáján is dokumentálta az átépítés munkálatait, ami 3-4 évvel ezelőtt kezdődött. Teljesen szétszerelte, lecsupaszította a régi MTZ-80-ast, és úgy sikerült átalakítania, hogy közben megmaradt közúton is használható traktornak (szántóföldi munkára viszont már nem alkalmas, de trélert vontatni tud).

Az ikerturbóssá változtatott motor 220 LE teljesítményre képes. A tulajdonos az erőgép külsejére is odafigyelt, lecserélte a sárvédőket, az orr-részre gallytörő rács került, látványosan megváltozott a kipufogó is, lényegében az egész masina „krosszosabbá” vált.

A Szverdlovszki területről származó Maljar nem különösebben kíméli kedvencét a különféle megmérettetéseken. Egy orosz szántóverseny betétprogramján például felborult a túl nagy tempó miatt, de a bukfencet néhány karcolással megúszta. A traktor viszont alapos renoválásra szorult.

A közelmúltban a speciális MTZ orosz gazdáját nagy megtiszteltetés érte, meghívást kapott a fehérorosz gyártóüzembe. Eddig csak Pioneernak hívta a masináját, de a vállalat immár megengedte neki, hogy a Belarus feliratot is a motorburkolatra ragassza.

Nincs akadály az autópályán sem:

Ijesztő a bukfenc (28 perc körül):

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Újabb innovációs díjat nyert az AMAZONE

2025. május 4. 13:10

Az AMAZONE 2025-ben sorozatban másodszor nyerte el a stern Innovációs Díjat, megerősítve vezető helyét a mezőgazdasági technológiában.

AXIÁL-NEXT márkanévvel erősítik a digitális átállást        

2025. május 2. 13:10

A magyar gépforgalmazó óriás vállalat egységes márkaként vezeti be digitalizációs megoldásait, AXIÁL-NEXT néven.

Elmarad a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow-Mezőfalva

2025. április 15. 15:29

Ragadós száj- és körömfájás miatt elmarad a 2025-ös NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow mezőfalvi rendezvénye.

Sekély művelés 12 méteren: AMAZONE TopCut 12000-2T

2025. április 12. 16:10

Az AMAZONE TopCut 12000-2T, egy 12,1 m munkaszélességű kombinált aprítóhenger, rugalmasan alkalmazkodik a különböző növénykultúrákhoz.

Nemzetközi mezőgazdasági és élelmiszeripari kiállítás Szlovéniában

2019. szeptember 5. 12:52

Az ágazatban zajló innováció, technikai fejlődés nyomon követésének, továbbá a termeléshez, tenyésztéshez szükséges input anyagok, gépek forgalmazóival történő kapcsolattartásnak egyik kitűnő helyszíne az AGRA, Gornja Radgonán.

Gépinfo Képgaléria

Kubota EK1-261, a tökéletes belépőszintű traktor

2023. augusztus 28. 14:10

Egyre több kis gazdaságban, növekvő földméret vagy a professzionális munkavégzés miatt előtérbe kerülnek azok az egyszerűen kezelhető, több funkciós traktorok, melyek kedvező ár mellett jó minőségben érhetők el gazdaságok, családi vállalkozások, kisebb cégek, de akár magánszemélyek számára is.

Elképesztő ütemben fejlődik a Lemken és a Krone közös autonóm gépe

2024. március 27. 08:10

Nem kérdés, hogy az autonóm gépek jelentik a mezőgazdaság jövőjét, egyrészt a nagyobb hatékonyság elérése, másrészt pedig a máris égető munkaerőhiány miatt. Két német nagyágyú, a Lemken és a Krone is összefogott ezen a téren.

Cséplés a 100 éves gőzgéppel - Veteránok Bábolnán

2020. szeptember 21. 09:50

Akkoriban a kor legtöbb gőzgépét csak jó minőségű feketeszénnel lehetett üzemeltetni, a magyar fejlesztők azonban célul tűzték ki, hogy a tulajdonosok fával, kukoricaszárral, kukoricacsutkával, az erdőn, a táblán megtalálható melléktermékekkel, hulladékokkal is felfűthessék.

Gépészet Videó