Gépinfo
Gépinfo

Izgalmas fekete traktor bukkant fel az Agritechnicán

Izgalmas fekete traktor bukkant fel az Agritechnicán

Agrofórum Online

Az indiai TAFE jó néhány újdonsággal jelentkezett a hannoveri Agritechnica kiállításon, egyebek mellett egy sokoldalú elektromos kistraktorral.

A TAFE Magyarországon nem tartozik az ismertebb traktormárkák közé, pedig globális mértékben is nagy piaci szereplőről van szó. Az indiai gyártóvállalat 1960-ban jött létre, és ma már évente bő 200 ezer mezőgazdasági erőgépet állít elő, a forgalma pedig 1,6 milliárd dollárra rúg.

Kevesen tudják, hogy az indiaiak a TAFE márka mellett a Massey Ferguson, az Eicher és a szerb IMT traktormárkák gyártásában is szerepet játszanak, sőt az amerikai AGCO Corporation (vagyis a Challenger, Fendt, Massey Ferguson, Valtra brandek tulajdonosa) egyik nagy részvényesének számítanak.

Ilyen háttérrel nem meglepő, hogy a TAFE természetesen a hannoveri Agritechnica kiállításon (november 12–18.) is megmutatja magát, mégpedig nem akármilyen termékeit a középpontba állítva. Egyrészt látható a standjukon egy feketére festett, vonzó küllemű elektromos traktor, de emellett a saját hidrogénhajtású traktorkoncepciójukat is megmutatják a nagyközönségnek.

Beszéljünk az előbbiről! A TAFE jelenleg 15–100 LE-s teljesítménytartományba eső traktorokat gyárt, és ebbe a kategóriába tartozik az E30 nevű elektromos traktora is, amely a gyártó szerint 20 kW (27 LE) teljesítmény leadására képes.

Az elektromotor 90 százalék fölötti hatékonysággal dolgozik, és természetesen csendes, valamint környezetkímélő a zéró emisszió révén. Az indiaiak felkészültek a globális értékesítésre, amit az is mutat, hogy a traktor gyorstöltőrendszere kompatibilis az európai CCS2 töltővel is.

A kiállításon fekete színben pompázó traktor nemcsak a mezőgazdaságban tevékenykedők számára készült, hiszen a TAFE ugyanúgy kínálja kommunális, logisztikai, anyagmozgató célokra is.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Újabb legenda veszíti el V8-as motorját

2024. július 17. 12:10

A Toyota Land Cruiser 2007 óta gyártásban lévő 4,5 literes, V8-as dízelmotorja eshet áldozatul a környezetvédelmi normáknak.

Gigantikus vesékkel érkezik az új BMW X3-as

2024. július 15. 14:40

A BMW X3-as még dinamikusabb, még inkább prémium, mint elődei. És a legkorszerűbb plug-in hibrid hajtáslánccal is megvásárolható.

Új Kubota forgóborona: magágyat készít, és akár vet is, nincs előtte akadály

2024. július 11. 14:40

A Kubota PH3001F széria rengeteg beállítási lehetőséget biztosít a kezelő számára, hogy az adott körülményekhez optimális módon igazodhasson.

Tizennégy százalékos pluszban a pickup-piac

2024. július 11. 09:10

Az elmúlt hónapban 14 644 jármű kapott rendszámot az előző kategóriákban. 2022. júniushoz képest 31 százalékos pluszt mutatnak az adatok.

103 db akciós használt gép árakkal!

2022. október 6. 15:56

Tekintse meg a legújabb KITE akciós gépajánlat kiadványt, amelyben összesen 103 db különböző márkájú akciós használt motoros gépet és egyéb munkagépet is megtalál!

Testközelből mutatkozott be az új CR11 New Holland kombájn

2024. január 30. 15:10

Nem sokkal az agrárium legjobb fejlesztéseinek járó „Farm Machine 2024” díj hannoveri megszerzését követően a New Holland betakarítógépek új zászlóshajója testközelből mutatkozott be itthon is a hazai mezőgazdaság legfontosabb seregszemléjének számító AGROmashEXPO–AgrárgépShow 2024 kiállításon.

Traktorpiac: növelte előnyét a John Deere

2019. március 6. 08:28

Az első két hónapban összesen már 363 traktort helyeztek forgalomba, ez 28,7 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakában. Az első két hónap összesített márkasorrendjét a John Deere vezeti 48 darabbal, a Case és a New Holland előtt.

Magyar traktor karácsonyra

2018. december 28. 10:51

A Renner traktor gyökerei 2013-ig, illetve dehogyis, jóval régebbre, egészen a valamikori magyar traktorig, a Dutráig nyúlnak vissza, amit az akkor még gyermek Dr. Renner Tamás is gyakran megcsodált. A vonzalom nem múlt el, hiszen ez inspirálta Tamást arra, hogy a jelenlegi elvárásoknak megfelelő, de a formavilágában a nagy elődöt idéző konstrukciót tervezzen.