6℃ -2℃
február 5. Ágota, Ingrid, Etelka, Léda
Gépinfo

Luxusautóként kényeztet a legújabb Toyota pickup

Agrofórum Online

A Toyota Tundra pickup 2025-ös kiadása olyan szolgáltatásokkal nyűgözi le az ügyfeleket, amelyek egynémely prémiumkategóriás személyautóban sem maguktól értetődők – és mindemellett könnyedén vontat több mint 5 tonnát.

Idén huszonöt éves a Tundra, a kifejezetten az észak-amerikai piacra fejlesztett, nagyméretű Toyota pickup, amely annak idején méretosztályában elsőként ötvözte a japán minőséget az észak-amerikai gyártásból adódó költséghatékonysággal.

Elektronikus kényelmi és biztonsági szolgáltatások

A 2021-ben bevezetett, harmadik széria már arra az innovatív TNGA-F platformra épül, amely a bevált, robusztus létravázhoz a modern Toyota személyautók elektronikus kényelmi és biztonsági szolgáltatásait társítja.

A digitális műszeregységtől kezdve a vezeték nélküli szoftverfrissítésen (OTA) át az előre telepített zenei streaming alkalmazásokig; a jelzőtábla-felismerő rendszertől a kormányzásba beavatkozó, sávban tartó rendszeren át a megállásra és ismételt elindulásra is képes, adaptív tempomatig.

Két újdonság

Ezt a szolgáltatási arzenált a 2025-ös modellévre két fontos újdonsággal egészíti ki a Toyota. Az egyik a TRD Rally-csomag, és sokkal inkább a Tundra terepjárós, kalandozós énjét erősíti, mintsem a kifinomult, személyautós karakterét.

Az elmaradhatatlan, kívül és belül egyaránt alkalmazott piros-narancs-sárga színvilág és a 18 colos TRD keréktárcsák már előre vetítik a lényeget: vegyes használatú abroncsok, Bilstein lengéscsillapítók és masszív fenékvédő lemezek erősítik a modell terepalkalmasságát.

Ehhez jön a GA-F platformból adódó Multi-Terrain Select terepüzemmód-váltó, a kis sebességű terepezést támogató Crawl Control vezérlés, valamint az elektronikusan zárható hátsó differenciálmű. Nyilvánvaló, hogy a TRD Rally-csomagos Toyota Tundra az egyik legütőképesebb nagy pickup, ha terepen közlekednénk.

Masszázsfunkciós pickup

Ha mégis inkább komfortosan suhanna valaki az országúton, egy másik újdonságot ajánl figyelmünkbe a Toyota. A 2025-ös kivitelű Tundra nagy szenzációja, hogy az első ülések masszázsfunkcióval is rendelhetők.

A 10 irányban motorosan állítható, finom bőrrel borított masszázsfotelek külön veszik kezelésbe az alsó- és felsőtestet, illetve több erősségi fokozatba kapcsolhatók – mindez közvetlenül a hatalmas, 14 colos érintőképernyőről vezérelhető.

Futómű

A GA-F platform másik hozadéka a kifinomult futómű: a Toyota Tundra elöl kettős keresztlengőkaros független felfüggesztést alkalmaz, hátulra pedig automatikus vagy kézi szintszabályozás funkcióval felvértezett légrugózás rendelhető, amihez adaptív lengéscsillapítás társul.

Terephasználatra számos futóműopció közül választhatnak a vevők, a terepverseny-kategóriájú FOX lengéscsillapítóktól az egyedi fejlesztésű felső lengőkaron át a fent említett védőelemekig.

A vontatást a pickup környezetét megmutató panorámakamera-rendszer, valamint a frissen bevezetett, vezeték nélküli utánfutókamera (wireless trailer camera, WTC) rendszer segíti.

Hajtásláncok

A Tundra kétféle hajtáslánccal érhető el. Az i-Force ikerturbós V6-os benzinmotor szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérléssel biztosít 394 lóerős csúcsteljesítményt és 649 Nm maximális forgatónyomatékot, míg az i-Force Max öntöltő hibrid 443 lóerő maximális teljesítmény mellett biztosít 790 Nm nyomatéki csúcsot, már 2400 1/perc fordulatszámtól. A hasznos terhelhetőség 863 kg, a legnagyobb vontatható tömeg 5,3 tonna.

(Kép: Toyota)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Új traktor érkezett az oroszoktól

2025. február 3. 13:10

A PowerShift váltós gép meghajtásáról Stage IIIA emissziós szintű, hathengeres, közel 9 literes KAMAZ 689 motor gondoskodik.

Mit tankolunk a jövőben a traktorokba?

2025. február 1. 10:10

Nagy lehetőségek vannak az újfajta, sokszor még kísérleti fázisban járó üzemanyagokban. Melyek ezek és mi várható tőlük?

700 km-es hatótáv egy elektromos családi autótól? Igen!

2025. január 30. 14:40

Gyakorlati körülmények között, ráadásul autópályán, 130 km/h-val haladva teljesítettek két rátöltéssel 1000 km-t egy Peugeot E-3008-assal.

Land Cruiser: a legendás terepjáró születése és sikertörténete

2025. január 29. 13:10

Az első generáció 1951-ben született meg, és a típus azóta is a robusztusság, a megbízhatóság és a kivételes terepjáró-képességek szinonimája.

A GM elhalasztja az elektromos pickup gyártásának felfuttatását

2023. október 22. 15:10

A General Motors (GM) amerikai autógyártó jövőre egy második üzemet akart építeni a teljesen elektromos Chevrolet Silverado EV és a GMC Sierra EV gyártására. De az alacsony kereslet miatt erre csak 2025 végén kerülhet sor.

Az új károsanyag-kibocsátási teszt miatt esett vissza a gépjárműpiac

2018. október 5. 10:51

Az első kilenc hónapban összesen 120 636 személyautót és kishaszonjárművet adtak el itthon, ami éves alapon 26, kétéves alapon pedig 42 százalékos bővülést jelent a gyengébb szeptember ellenére – derült ki a Datahouse adatiból.

A Toyota Hilux a legkelendőbb pick-up

2018. február 8. 08:48

Továbbra is lendületesen emelkedik a hazai újautó-piac. Idén januárban összesen 10 539 személyautót és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba.

Ismét bizonyított a Toyota Land Cruiser: szinte lehetetlen elpusztítani

2023. november 8. 08:10

Egy súlyosan sérült, 70-es sorozatú pickup annak ellenére ment el lábon a szervizbe, hogy úgy nézett ki, mintha egy roncstelepről szabadult volna.