Gépinfo

Luxusautóként kényeztet a legújabb Toyota pickup

Agrofórum Online

A Toyota Tundra pickup 2025-ös kiadása olyan szolgáltatásokkal nyűgözi le az ügyfeleket, amelyek egynémely prémiumkategóriás személyautóban sem maguktól értetődők – és mindemellett könnyedén vontat több mint 5 tonnát.

Idén huszonöt éves a Tundra, a kifejezetten az észak-amerikai piacra fejlesztett, nagyméretű Toyota pickup, amely annak idején méretosztályában elsőként ötvözte a japán minőséget az észak-amerikai gyártásból adódó költséghatékonysággal.

Elektronikus kényelmi és biztonsági szolgáltatások

A 2021-ben bevezetett, harmadik széria már arra az innovatív TNGA-F platformra épül, amely a bevált, robusztus létravázhoz a modern Toyota személyautók elektronikus kényelmi és biztonsági szolgáltatásait társítja.

A digitális műszeregységtől kezdve a vezeték nélküli szoftverfrissítésen (OTA) át az előre telepített zenei streaming alkalmazásokig; a jelzőtábla-felismerő rendszertől a kormányzásba beavatkozó, sávban tartó rendszeren át a megállásra és ismételt elindulásra is képes, adaptív tempomatig.

Két újdonság

Ezt a szolgáltatási arzenált a 2025-ös modellévre két fontos újdonsággal egészíti ki a Toyota. Az egyik a TRD Rally-csomag, és sokkal inkább a Tundra terepjárós, kalandozós énjét erősíti, mintsem a kifinomult, személyautós karakterét.

Az elmaradhatatlan, kívül és belül egyaránt alkalmazott piros-narancs-sárga színvilág és a 18 colos TRD keréktárcsák már előre vetítik a lényeget: vegyes használatú abroncsok, Bilstein lengéscsillapítók és masszív fenékvédő lemezek erősítik a modell terepalkalmasságát.

Ehhez jön a GA-F platformból adódó Multi-Terrain Select terepüzemmód-váltó, a kis sebességű terepezést támogató Crawl Control vezérlés, valamint az elektronikusan zárható hátsó differenciálmű. Nyilvánvaló, hogy a TRD Rally-csomagos Toyota Tundra az egyik legütőképesebb nagy pickup, ha terepen közlekednénk.

Masszázsfunkciós pickup

Ha mégis inkább komfortosan suhanna valaki az országúton, egy másik újdonságot ajánl figyelmünkbe a Toyota. A 2025-ös kivitelű Tundra nagy szenzációja, hogy az első ülések masszázsfunkcióval is rendelhetők.

A 10 irányban motorosan állítható, finom bőrrel borított masszázsfotelek külön veszik kezelésbe az alsó- és felsőtestet, illetve több erősségi fokozatba kapcsolhatók – mindez közvetlenül a hatalmas, 14 colos érintőképernyőről vezérelhető.

Futómű

A GA-F platform másik hozadéka a kifinomult futómű: a Toyota Tundra elöl kettős keresztlengőkaros független felfüggesztést alkalmaz, hátulra pedig automatikus vagy kézi szintszabályozás funkcióval felvértezett légrugózás rendelhető, amihez adaptív lengéscsillapítás társul.

Terephasználatra számos futóműopció közül választhatnak a vevők, a terepverseny-kategóriájú FOX lengéscsillapítóktól az egyedi fejlesztésű felső lengőkaron át a fent említett védőelemekig.

A vontatást a pickup környezetét megmutató panorámakamera-rendszer, valamint a frissen bevezetett, vezeték nélküli utánfutókamera (wireless trailer camera, WTC) rendszer segíti.

Hajtásláncok

A Tundra kétféle hajtáslánccal érhető el. Az i-Force ikerturbós V6-os benzinmotor szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérléssel biztosít 394 lóerős csúcsteljesítményt és 649 Nm maximális forgatónyomatékot, míg az i-Force Max öntöltő hibrid 443 lóerő maximális teljesítmény mellett biztosít 790 Nm nyomatéki csúcsot, már 2400 1/perc fordulatszámtól. A hasznos terhelhetőség 863 kg, a legnagyobb vontatható tömeg 5,3 tonna.

(Kép: Toyota)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Újabb innovációs díjat nyert az AMAZONE

2025. május 4. 13:10

Az AMAZONE 2025-ben sorozatban másodszor nyerte el a stern Innovációs Díjat, megerősítve vezető helyét a mezőgazdasági technológiában.

AXIÁL-NEXT márkanévvel erősítik a digitális átállást        

2025. május 2. 13:10

A magyar gépforgalmazó óriás vállalat egységes márkaként vezeti be digitalizációs megoldásait, AXIÁL-NEXT néven.

Elmarad a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow-Mezőfalva

2025. április 15. 15:29

Ragadós száj- és körömfájás miatt elmarad a 2025-ös NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow mezőfalvi rendezvénye.

Sekély művelés 12 méteren: AMAZONE TopCut 12000-2T

2025. április 12. 16:10

Az AMAZONE TopCut 12000-2T, egy 12,1 m munkaszélességű kombinált aprítóhenger, rugalmasan alkalmazkodik a különböző növénykultúrákhoz.

Pickuppal bővülhet a Toyota Corolla modellcsalád

2023. november 6. 16:40

Régóta szó van arról, hogy a Hiluxnál kisebb, könnyű platós kisteherjárművet építene a Toyota. Nem hivatalos belső információk szerint az alapokat a Corolla Cross szabadidőjármű adná – beleértve annak full hibrid hajtásláncát is.

A Ford F-150 berúgta az ajtót az európai pickup-piacon

2023. december 14. 10:10

Jelentősen emelkedik az amerikai pickup-ok választéka Európában, a Ford ikonikus F-150-ese különösen élénkítheti a piacot. A Hedin US-Motors importőr évente 5000 darabot szeretne eladni belőlük a kontinensünkön.

Zöld karbonkarosszériát kapott a tuningolt Mercedes-Benz X-osztály

2021. március 9. 05:02

A Carlex Design alapos munkát végzett, a Mercedes-Benz X-osztály rendkívüli, zöld karbonkarosszériával készül és látványos belsőt kapott.

A Toyota keményebb mint Chuck Norris?

2018. szeptember 13. 06:17

Zseniálisan vicces reklámot forgatott az USA-ban a Toyota ahol a márka legendás pickupja, a Hilux testvérmodellje, a Tacoma ellopja a show-t Chuck Norristól. A veterán harcművésszel forgatott spotot az az Andreas Nilsson rendezte, aki a Jean-Claude Van Damme-al elhíresült kamionos reklámot is jegyzi.