Gépinfo

Luxusautóként kényeztet a legújabb Toyota pickup

Agrofórum Online

A Toyota Tundra pickup 2025-ös kiadása olyan szolgáltatásokkal nyűgözi le az ügyfeleket, amelyek egynémely prémiumkategóriás személyautóban sem maguktól értetődők – és mindemellett könnyedén vontat több mint 5 tonnát.

Idén huszonöt éves a Tundra, a kifejezetten az észak-amerikai piacra fejlesztett, nagyméretű Toyota pickup, amely annak idején méretosztályában elsőként ötvözte a japán minőséget az észak-amerikai gyártásból adódó költséghatékonysággal.

Elektronikus kényelmi és biztonsági szolgáltatások

A 2021-ben bevezetett, harmadik széria már arra az innovatív TNGA-F platformra épül, amely a bevált, robusztus létravázhoz a modern Toyota személyautók elektronikus kényelmi és biztonsági szolgáltatásait társítja.

A digitális műszeregységtől kezdve a vezeték nélküli szoftverfrissítésen (OTA) át az előre telepített zenei streaming alkalmazásokig; a jelzőtábla-felismerő rendszertől a kormányzásba beavatkozó, sávban tartó rendszeren át a megállásra és ismételt elindulásra is képes, adaptív tempomatig.

Két újdonság

Ezt a szolgáltatási arzenált a 2025-ös modellévre két fontos újdonsággal egészíti ki a Toyota. Az egyik a TRD Rally-csomag, és sokkal inkább a Tundra terepjárós, kalandozós énjét erősíti, mintsem a kifinomult, személyautós karakterét.

Az elmaradhatatlan, kívül és belül egyaránt alkalmazott piros-narancs-sárga színvilág és a 18 colos TRD keréktárcsák már előre vetítik a lényeget: vegyes használatú abroncsok, Bilstein lengéscsillapítók és masszív fenékvédő lemezek erősítik a modell terepalkalmasságát.

Ehhez jön a GA-F platformból adódó Multi-Terrain Select terepüzemmód-váltó, a kis sebességű terepezést támogató Crawl Control vezérlés, valamint az elektronikusan zárható hátsó differenciálmű. Nyilvánvaló, hogy a TRD Rally-csomagos Toyota Tundra az egyik legütőképesebb nagy pickup, ha terepen közlekednénk.

Masszázsfunkciós pickup

Ha mégis inkább komfortosan suhanna valaki az országúton, egy másik újdonságot ajánl figyelmünkbe a Toyota. A 2025-ös kivitelű Tundra nagy szenzációja, hogy az első ülések masszázsfunkcióval is rendelhetők.

A 10 irányban motorosan állítható, finom bőrrel borított masszázsfotelek külön veszik kezelésbe az alsó- és felsőtestet, illetve több erősségi fokozatba kapcsolhatók – mindez közvetlenül a hatalmas, 14 colos érintőképernyőről vezérelhető.

Futómű

A GA-F platform másik hozadéka a kifinomult futómű: a Toyota Tundra elöl kettős keresztlengőkaros független felfüggesztést alkalmaz, hátulra pedig automatikus vagy kézi szintszabályozás funkcióval felvértezett légrugózás rendelhető, amihez adaptív lengéscsillapítás társul.

Terephasználatra számos futóműopció közül választhatnak a vevők, a terepverseny-kategóriájú FOX lengéscsillapítóktól az egyedi fejlesztésű felső lengőkaron át a fent említett védőelemekig.

A vontatást a pickup környezetét megmutató panorámakamera-rendszer, valamint a frissen bevezetett, vezeték nélküli utánfutókamera (wireless trailer camera, WTC) rendszer segíti.

Hajtásláncok

A Tundra kétféle hajtáslánccal érhető el. Az i-Force ikerturbós V6-os benzinmotor szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérléssel biztosít 394 lóerős csúcsteljesítményt és 649 Nm maximális forgatónyomatékot, míg az i-Force Max öntöltő hibrid 443 lóerő maximális teljesítmény mellett biztosít 790 Nm nyomatéki csúcsot, már 2400 1/perc fordulatszámtól. A hasznos terhelhetőség 863 kg, a legnagyobb vontatható tömeg 5,3 tonna.

(Kép: Toyota)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ez lett a nemzet kedvenc traktora Németországban – meglepő?

2025. február 20. 09:40

2024-ben összesen 29 291 darab új traktor talált gazdára Németországban. Ez 1042 darabos, vagyis 3,4 százalékos visszaesést jelent.

Háromtengelyessé szerelték át az orosz nagytraktort

2025. február 19. 08:10

A Kirovec 6x6 erőgép immár 20,5 tonnás tömeggel büszkélkedhet, amivel persze nem túl kíméletes a talajhoz.

Elsőként a világon: elektromos hajtású forgóborona született – de mennyire bírja a kemény munkát?

2025. február 17. 14:40

Az olasz gyártó egyelőre a legkisebb, 3 méteres munkaszélességben készítette el az elektromos munkagép prototípusát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

A GM elhalasztja az elektromos pickup gyártásának felfuttatását

2023. október 22. 15:10

A General Motors (GM) amerikai autógyártó jövőre egy második üzemet akart építeni a teljesen elektromos Chevrolet Silverado EV és a GMC Sierra EV gyártására. De az alacsony kereslet miatt erre csak 2025 végén kerülhet sor.

Egy pickup, ami elhúzta a debreceni villamost

2018. június 30. 04:00

Nem mindennapi teherbírásáról tett tanúbizonyságot az új, eddig legerősebb Volkswagen Amarok. A 258 lóerős pick-up saját tömegének több, mint tizennyolcszorosát húzta el pár napja Debrecenben.

Durva terepkörülményekre tervezett akkumulátoros koncepcióautókat mutattak be 

2023. december 9. 15:10

A világ egyik ikonikus terepjáróra, a Land Cruiser akkumulátoros elektromos tanulmánya mellett egy akkumulátoros elektromos pickup koncepciót is bemutatott a Toyota.

A Ford F-150 berúgta az ajtót az európai pickup-piacon

2023. december 14. 10:10

Jelentősen emelkedik az amerikai pickup-ok választéka Európában, a Ford ikonikus F-150-ese különösen élénkítheti a piacot. A Hedin US-Motors importőr évente 5000 darabot szeretne eladni belőlük a kontinensünkön.