Gépinfo

Már 1978-ban előrukkolt a VW az elektromos mobilitás korai úttörőjével

Agrofórum Online

Egy 42 évvel ezelőtt gyártott ritka VW “Elektro-Transporter” került a Volkswagen Haszonjárművek vintage-modell gyűjteményébe. Az elektromos T2-es engedélyét 1978-ban a Berlini Közlekedési Szolgálat adta ki.

A Volkswagen T2-esen alapuló elektromos VW kisteherautó formájában a hannoveri székhelyű vállalat ténylegesen megmutatta a jövőbeli ID. BUZZ elődjét. Az 1978 áprilisában a berlini önkormányzat közlekedési szolgálata által kiadott engedéllyel rendelkező kisbusz, most a VW Haszonjárművek Oldtimer kollekciójának részét képezi. Ez a Bulli több, mint egy furgon, ez egyike a kevés, nulla szén-dipoxid-kibocsátású, klasszikus járműveknek, a világ bármely részét is vegyük figyelembe.

Ez az autó 50 éves ugrást jelent az időben. Ugyanis visszatérést jelent oda, amikor a Volkswagen Wolfsburgban lefektette az első alapokat a jövő elektromos mobilitásához: 1970-ben a Bulli és a Beetle feltalálói Wolfsburgban egy fejlesztési osztályt hoztak létre, amely megalkotta az első elektromos hajtású Volkswagent. Már akkor is az volt a cél, hogy alternatív energiaforrásokat vegyen igénybe annak érdekében, hogy kevésbé függjenek a fosszilis tüzelőanyagoktól, és hogy a városban nulla kibocsátású járművekkel közlekedhessenek.

1972-ben a cég az első prototípust a Hannoveri Vásáron mutatta be. Ez egy pick-up formájú gépkocsi volt nyitott raktérrel. Röviddel később megkezdődött a VW elektromos kisteherautójának rövid ideig tartó gyártása, melyet nem csak pick-upként, hanem mikrobuszként és furgonként is kínáltak. Teherbírása 800 kg volt annak ellenére, hogy maga az akkumulátor 880 kilogrammot nyomott.

A flotta kipróbálásának egyik helyszíne Berlin volt, a városi hatóságok hét elektromos furgont vásároltak meg. Az egyik egy T2 volt, amelyet 1972-ben gyártottak és 1978. április 14-én engedélyeztek a berlini városi közlekedési szolgálat csatornafenntartási részlegénél. A kisteherautóra felcímkézett jelmondat az „Elektromos hajtású és környezetbarát” volt. Való igaz, hogy Berlin nagyon komolyan vette a próbákat: a Tiergarten kerületben felállítottak egy akkumulátor-cserélő állomást, ahol az üres akkumulátor egységet öt percen belül egy teljesen feltöltöttre lehetett cserélni. Ezt úgy lehetett megvalósítani, hogy a raktér alá beépített, újratölthető akkumulátort egyszerűen ki lehetett húzni. A Volkswagen az akkumulátor feltöltési és cserélési technológiát a Rhenish-Westphalian Electricity (RWE) és a General Electric Street Vehicles Co. (GES) cégekkel együttműködve fejlesztette ki.

Az akkumulátor teljesítménye 21,6 kWh volt, ami elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy az elektromos VW kisteherautó akár 85 kilométer távolságot is megtehessen. Ilyen elektromos hajtással a 2170 kg súlyú kisteherautó 75 km/h maximális sebességet tudott elérni, ami elég gyors volt, hiszen a gépkocsit legfőképpen a városban használták. Ami viszont az évtizedek során valóban hiányzott, az az igazán praktikus akkumulátor-technológia volt. Manapság a dolgok már másképpen állnak. A Volkswagen Haszonjárművek által már forgalmazott e-Crafter egy nagy és korszerű, zéró kibocsátású kisteherautó. És 2022-ben az ID. BUZZ és az ID. BUZZ Cargo is „beindul”, tehát minden készen áll a mobilitás jövőjére.

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A 12 kerekű traktor extrán talajkímélő, mégis van vele egy óriási probléma

2025. december 18. 09:10

Ha a hagyományos 4 kereket megduplázzuk vagy megtriplázzuk egy traktoron, azzal jelentős talajkímélést érünk el, hiszen kétszeresére-háromszorosára növeljük a felfekvő felületet.

Piacra került az egyik legmutatósabb nagytraktor, a műszaki tartalomra is elégedetten csettinthetünk

2025. december 8. 13:10

A hatalmas kiterjedésű mezőgazdasági területek művelése nagy teljesítményű gépeket kíván meg, ezt az igényt elégíti ki Argentína legnagyobb gyártója is.

Földindulásszerű bejelentés, erre a hírre vártak hónapok óta a mezőgépgyártásban

2025. december 6. 16:10

Hatalmas cégfelvásárlás híre érkezett a rakodógépek területéről, az ügylet a magyarországi gazdálkodókat is alighanem érinteni fogja.

Egyesül a MEGOSZ és a MEGFOSZ, szenzációs együttműködés körvonalazódik, megvan az új név is

2025. december 3. 09:10

A géptámogatások intézményesített rendszere is generálta eddig a gépgyártók és a gépforgalmazók közötti különbözőséget, aminek most véget lehet vetni.

Kényelem és hatékonyság - hódítanak az akkus fűnyírók

2020. június 24. 05:36

A hobbifelhasználók számára első a kényelem és a hatékonyság. A STIHL könnyen irányítható akkumulátoros eszközeiben pedig megtalálják mindezt.

STIHL tippek: így tároljuk akkus kerti gépeinket a hosszú élettartam elérése érdekében

2019. január 30. 05:37

A STIHL környezetbarát akkumulátoros gépei a fejlett technológiának köszönhetően hosszú távra szólnak, kezelésük egyszerű, formájuk kompakt, súlypontjuk a megfelelő helyen található, így valóban megkönnyítik a házunk körüli kerti munkák elvégzését. A megfelelő tárolásukra és karbantartásukra azonban érdemes odafigyelni a lehető leghosszabb élettartam eléréséhez.

Mire figyeljünk, ha napelemes külső akkumulátort vennénk?

2024. június 18. 10:10

Ha kültéren szeretnénk feltölteni mobiltelefonunkat, a napelemes külső akkumulátorok megoldást jelentenek. De itt is lehetnek buktatók.

Amit az akkus kerti gépek tárolásáról tudni érdemes

2020. február 4. 09:33

A lítium-ionos akkumulátorok tárolás közben alig veszítenek a töltöttségükből, 0 fok alatti hőmérséklet esetén azonban hamar lemerülnek.