A közelmúltban látványos incidens történt egy Kirovec K-700 traktorral, amelynek során a gép kettétört munka közben. Az esetről készült videó gyorsan elterjedt az interneten, különösen a mezőgazdasági közösségekben, és számos találgatást indított el a baleset okairól.
A Kirovec K-700 egy orosz gyártmányú, nagy teljesítményű törzscsuklós traktor, amelyet elsősorban nehéz mezőgazdasági munkákra terveztek. Robusztus felépítése és erős motorja miatt világszerte elismerést szerzett a gazdálkodók körében. Azonban, mint minden gép, ez is ki van téve a meghibásodás kockázatának, különösen intenzív használat mellett.
Nagy terhelés
Az interneten terjedő videón látható (lásd a cikk végén), hogy a traktor éppen mélylazítást végez, amikor hirtelen két részre szakad. A gép eleje és hátulja közötti kapcsolat megszűnik, ami arra utal, hogy a középső csuklópontnál történt a törés. Ez a pont különösen nagy terhelésnek van kitéve, mivel itt történik a traktor irányítása és a hajtóerő átadása is.
Karbantartás hiánya?
A szakértők szerint több tényező is hozzájárulhatott a balesethez. Az egyik lehetséges ok a rendszeres karbantartás hiánya, különösen a csuklópont és a kapcsolódó alkatrészek esetében. Ha ezek az elemek nincsenek megfelelően ellenőrizve és szervizelve, idővel gyengülhetnek, ami végül töréshez vezethet.
Túlzott terhelés
Egy másik lehetséges tényező a túlzott terhelés. A mélyszántás és más nehéz mezőgazdasági munkák jelentős igénybevételt jelentenek a traktor számára. Ha a gépet a gyártó által ajánlott határértékeken túl használják, az növeli a meghibásodás kockázatát. Fontos, hogy a kezelők tisztában legyenek a traktor kapacitásával és ennek megfelelően végezzék a munkát.
Határértékek
Az eset rávilágít a rendszeres karbantartás és a megfelelő használat fontosságára a mezőgazdasági gépek esetében. A gazdálkodóknak rendszeresen ellenőrizniük kell gépeik állapotát, különös tekintettel a kritikus pontokra, mint például a csuklópontok és a hajtáslánc elemei. Emellett elengedhetetlen a gyártó által meghatározott terhelési határértékek betartása a biztonságos és hatékony működés érdekében.
1968-tól vitték az NDK-ba
A Kirovec K-700 egy orosz gyártmányú törzscsuklós nagytraktor, amelyet 1968-tól importáltak az NDK-ba is, azaz a hajdani Német Demokratikus Köztársaságba, amely 1949 és 1990 között létezett. A terület ma Németország keleti része.
A traktor még ma is kultikus státuszt élvez a mezőgazdaságban, V8-as motorral szerelve 215 lóerős, tömege pedig körülbelül 12 tonna – írta a német agrarheute mezőgazdasági szakportál. Robusztus technológiája és összetéveszthetetlen hangzása az elmúlt évtizedek nagyszabású mezőgazdasági technikájának szimbólumává teszi.
A videó IDE KATTINTVA tekinthető meg.