Gépinfo

Nagyban játszik a Solis, egyszerre 5 új traktorszériával rukkolt elő

Agrofórum Online

Európai stílust és japán minőséget ígér az indiai Solis az új traktorszériáival, amelyekből rögtön 5-öt is bemutatott az év végéhez közeledve.

Az indiai International Tractors Limited (ITL) Solis és Sonalika néven forgalmazza a 16–125 LE közötti teljesítménytartományba tartozó kompakt traktorait. Magyarországon is régóta jelen vannak, az Odisys Bt. 2014 óta számít a nagyvállalat hivatalos hazai forgalmazójának.

Az ázsiai gyártó kapcsán ismert, hogy igyekszik mindig „nagyban játszani”. Jelen esetben például rögtön 5 új traktorszériával rukkoltak elő, mégpedig azzal a céllal, hogy 3 éven belül megduplázzák a globális eladásaikat.

Az újdonságok között szerepel a Solis SV széria is, amelyek az indiai gyártó elektromos modelljeit takarják. Ezen kívül az S, a C, a H, valamint az N sorozat tagjai jelentek meg a kínálatban, amelyekről összességében azt lehet elmondani, hogy kiemelkedő műszaki tartalmat takarnak, és igen szigorú károsanyag-kibocsátási normáknak tesznek eleget.

Az 5 új széria leleplezésére látványos show keretében került sor Indiában, amint az a cikk végén lévő videóban is látható. Sushant Sagar Mittal, az ITL ügyvezetőjének elmondása szerint 8,5 milliárd indiai rúpiát fektettek az új üzemük technológiai fejlesztésébe, valamint további 1,5 milliárdot költöttek kutatás-fejlesztésre, hogy piacra dobhassák az új traktorokat (egy indiai rúpia jelenleg 4,24 forint).

Az ITL úgy véli, erőgépei egyesítik az európai stílust a japán minőséggel, ezáltal szerte a világon versenyképes választások lehetnek. Ami az újdonságokat illeti, az S sorozat 16–125 LE-s traktorokat foglal magában, ezáltal a nagyobb változatok könnyebb szántóföldi munkákra is alkalmasak.

A C sorozat tartós és erőteljes, Stage V emissziós szintű motorokkal szerelt, a H sorozat tagjai a hidrosztatikus átvitellel és páratlan kezelői kényelemmel tűnnek ki, míg az N sorozat szőlő- és gyümölcsültetvényekbe ideális. Az elektromos SV variáns kiváló nyomatékkal rendelkezik, és nagy előnye, hogy gyorstöltővel már bő 3 óra alatt 100 százalékra tölthetők a kiürült akkumulátorai.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Napi 150 hektárral végzett a Horsch gigantikus direktvetőgépe, a gazda nem hitt a szemének

2025. október 18. 16:10

Tarlóba és szántott földbe egyaránt tökéletesen vet a német Horsch direktvetőgépe, amelyről most egy gazda is megosztotta a tapasztalatait.

Hatalmas bejelentés az MTZ-től, piacokat rabolnak ezzel a döntéssel

2025. október 17. 16:10

Az egykori szovjet (ma fehérorosz) traktormárkával kapcsolatos hírek még mindig megdobogtatják a magyar gazdák szívét.

Zöld színre vált a híres kék mezőgépmárka, a kínai tőke mindent megváltoztatott

2025. október 16. 13:10

A csődtől mentette meg a Rabe munkagépgyártót a kínai Zoomlion, amely teljesen a maga képére formálja a patinás német márkát.

Lenyűgözte az amerikaiakat ez az új kukoricabetakarító adapter

2025. október 13. 16:10

Éles körülmények közt mutatta be 8 soros kukoricabetakarító adapterét az olasz Capello, a kényes amerikai piac sem talált benne kifogást.

Ki traktorozik éppen? Egy okostelefonos alkalmazás megmutatja

2023. december 4. 10:10

A földművelés általában magányos munka, ezért a mezőgazdaságban dolgozók alighanem örömmel fogadják egy ötletes okostelefonos alkalmazás érkezését.

70 éves a Valtra traktor

2021. január 24. 04:36

A cég nem elégszik meg a jelen sikereivel, hanem versenyeket hirdet a jövő traktorainak megálmodására.

Tippeljen: a Föld melyik országában adják el a legtöbb traktort?

2023. december 14. 13:40

Azt eláruljuk, hogy óriási számokról van szó: ebben az elképesztő tempóban fejlődő régióban csak 2022-ben 912 ezer traktort állítottak munkába, és 680 ezret 2023 első 9 hónapjában.

Mi jön a dízel után gáz- vagy elektromos hajtás?

2019. január 1. 13:33

A dízelmotor örököse a hibrid- és a metánhajtás lehet. A teljes elektromos hajtással szintén kísérleteznek, de bevezetésére még várni kell. A dízel napjai a mezőgazdaságban megvannak számlálva.