A Case, Steyr és New Holland márkákkal fémjelzett CNH Industrial csoport a harmadik negyedévben 5 százalékkal kevesebb traktort és 9 százalékkal kevesebb kombájnt adott el világszerte, mint 2018 azonos időszakában.
A társaság gyorsjelentéséből kiderült, hogy bár Európában 2 százalékkal emelkedtek a traktoreladások, de Dél-Amerikában 13 százalékkal csökkentek. Észak-Amerikában bár a 140 lóerőnél kisebb teljesítményűek 5 százalékkal jobban fogytak, de a 140 lóerőnél magasa bb teljesítményűek eladása 5 százalékkal visszaesett. A világ többi részén 7 százalékos mínuszt mért a CNH Industrial. A kombájnpiacon Európában 1 százalékos volt a visszaesés, Észak-Amerikában azonban 12 százalék. Dél-Amerikában nem változtak az eladások, de a világ többi részén 10 százalékos mínuszt mértek.
A CNH Industrial teljes árbevétele a harmadik negyedévben 3,2 százalékkal 6 milliárd dollárra csökkent éves alapon. A tisztított nyereség 221 millió dollárt tett ki, ez 0,5 százalékos csökkenést jelent. Az egy részvényre jutó tisztított eredmény a tavalyi 0,16 dollár maradt.
Az agrártermékekből származó bevételek 36 százaléka származott Észak-Amerikából, 32 százaléka Európából, 17 százaléka Dél-Amerikából és 15 százaléka a világ többi részéről. termékoldalról nézve a traktorok adták 64 százalékát, 18 százalékát a kombájnok és 18 százalékát az egyéb mezőgazdasághoz kapcsolódó termékek.
Az agrárszegmens tisztított EBIT-je, azaz kamatfizetés és adózás előtti üzleti eredménye 196 millió dollárról 152 millióra mérséklődött. A CNH Industrial érintett negyedében beruházásra fordított 143 millió dollárjának 39 százaléka került a mezőgazdasági részleghez a négy fő üzletág közül.
A gyorsjelentéssel együtt jelentette be a társaság, hogy három vezető pozícióban lecserélik a menedzsereket. Alan Berger technológiai igazgató is távozik a vállalattól, az ő pozícióját Jayanthi Iyengar veszi át. A Seekingalpha tőzsdei híroldal megállapította, hogy az új vezető nagyon sok releváns tapasztalattal rendelkezik a technológiai területen.
A CNH Industrial emellett bejelentette, hogy 700 millió dolláros részvény-visszavásárlási programot indít. Ez ilyen tőzsdei megoldás támogatja az árfolyamot, hiszen plusz keresletet jelent a piacon, miközben szűkül a tőzsdén kereskedett részvénymennyiség is, így a visszavásárlási mennyiséggel szűkülő piacon lévő kínálat értéke növekszik.
A CNH Industrialnak 27,2 százalékban az Exor NV magántőkelap a tulajdonosa, amelyben meghatározó 53 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a Fiathoz köthető Giovanni Agnelli BV. Az Exor egyébként a Fiat Chrysler Automobiles 29 százalékának a tulajdonosa is.
A CNH Industrial 37,5 százalékban tulajdonosa a szintén agrárgépek gyártásában érdekelt és a török tőzsdén jegyzett Turk Traktorban, illetve 43,2 százalékban a pakisztáni tőzsdén kereskedett Al-Ghazi Tractorsban.
A New-Yorki és a milánói értéktőzsdén is jegyzett CNH Industrial árfolyam az Egyesült Államokban 22 százalékkal emelkedett idén, Olaszországban pedig 28,6 százalékkal. Az eltérés a dollár és az euró eltérő árfolyammozgásának hatásaiból adódik.