Gépinfo

Német-orosz Horsch traktor készült, de aztán 20 éve lefújták a projektet

Agrofórum Online

A Horsch a Kiroveccel közösen próbált betörni a törzscsuklós traktorok piacára 1993-ban, ám az együttműködés egy évtized alatt kifulladt.

A Horsch néhány hete jelentette be, hogy hosszú évek fejlesztőmunkáját sutba dobva felhagy az RO 1 nevű robottraktora fejlesztésével. A német gyártó mindezt azzal indokolta, hogy az olcsóbb, költséghatékonyabb autonóm megoldásokban látja a jövőt.

Ennek kapcsán érdemes három évtizedet visszarepülnünk az időben, hogy felidézzük egy szintén nem túl hosszú életű próbálkozásukat. A Horsch K 735 törzscsuklós traktorról van szó, amelyet az orosz Kiroveccel közösen alkottak meg.

1993-ban láthatta először a szélesebb közönség a pirosra festett, négy egyforma kerékkel ellátott, kissé bumfordi, szögletes élekkel rendelkező traktort. A K 735-ös 350 LE teljesítményre volt képes, mégpedig az oroszok jól bevált, 8 hengeres motorja révén. Óránként 165 liter dízelüzemanyagot fogyasztott, de akkor még a takarékosság és környezetkímélés nem tartozott a prioritások közé.

A Horsch terve az volt, hogy átveszi a Kirovec megbízható, kipróbált részegységeit, és azokat modern dizájnnal és komfortos kezelői munkakörnyezettel kombinálja. A közös projekt kereken egy évtizedig, 2003-ig futott, ám a sorozatos minőségbeli problémák, és a gép egyre növekvő bekerülési költsége miatt végül lezárták.

A K 735-ös remek alkalmat teremtett volna a Kirovec számára, hogy jobban megvesse lábát a nyugat-európai piacon, ám ez a tervük végül meghiúsult. A törzscsuklós traktorból még Angliába is jutott pár darab, ahol akkoriban 95 ezer fontért értékesítették. Az alábbi videó tanúsága szerint a német-orosz erőgépből még ma is létezik működő példány:

(Fotó: Agronegócios News/Facebook)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Land Cruiser: a legendás terepjáró születése és sikertörténete

2025. január 29. 13:10

Az első generáció 1951-ben született meg, és a típus azóta is a robusztusság, a megbízhatóság és a kivételes terepjáró-képességek szinonimája.

Ilyen autót akarnak venni a magyarok

2025. január 29. 11:10

A potenciális autóvásárlók kétharmada inkább használt autót keres, ezzel szemben 21 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy új autót venne.

A legújabb Zetor bemutatkozott Magyarországon

2025. január 28. 08:10

A 6-os szériával a Zetor tulajdonképpen visszatér a gyökereihez, évtizedekkel ezelőtt a szériákat nem nevekkel, hanem számokkal jelölték.

Az állattartó telepek támogatásai: a Massey Ferguson gépei

2025. január 27. 12:30

A Massey Ferguson állattartó telepeket érintő támogatási programjaiba is beépíthető gépei.

Minden egy helyen az AXIÁL-nál

2019. december 12. 12:02

Az AXIÁL Kft. a korábbiakhoz hűen, a rendezvény legnagyobb kiállítójaként a D pavilon 5000 négyzetméteres területén rendezi be standját, mutatja be termékeit és szolgáltatásait, melyek között számos világmárka is megjelenik.

A repce karógyökereinek kifejlesztve - HORSCH Focus vetőgép a Vas megyei gazdaságban

2019. augusztus 14. 10:02

Költségtakarékos, precíz és a száraz időszakokban is megfelelő indulást biztosít a növényeknek. A HORSCH Focus gabonavető gép egy menetben juttatja ki a műtrágyát és a vetőmagot a repce vetésekor.

Gépészet Képgaléria Videó

A HORSCH új generációs erő- és munkagép fejlesztései

2021. szeptember 30. 06:38

A HORSCH mezőgazdasági munkagépeket gyártó, globális szinten intenzíven terjeszkedő vállalat idén a Regensburg melletti (schwandorfi) telephelyén szervezte meg sajtótájékoztató, melyen számos külföldi szakember kapott lehetőséget a felfutó termékpaletta megismerésére.

Európa legnagyobb mezőgépgyártói - 2020

2020. december 30. 12:32

Amíg a világ négy legnagyobb full-liner (teljes portfóliót gyártó) mezőgépgyártója - Agco, CNH Industrial, Claas és John Deere - továbbra is vezeti a globális mezőgép piacot, addig az európai cégek és cégcsoportok megerősítették pozíciójukat a short-liner (speciális portfóliót gyártó) gyártók között.