Gépinfo

Qarry, az új elektromos áruszállító

Agrofórum Online

A gyümölcsök és zöldségek szállítása egy étterembe vagy üzletbe a városközpontban gyakran elég körülményes, drága és nehézkes. Lorenzo Engelen és csapata kidolgozott egy praktikus megoldást: a Qarryt.

A speciálisan erre a célra kifejlesztett elektromos teherszállító robogó egy kis furgon rakodótérfogatával rendelkezik, de olyan fürge, mint egy tuk-tuk. Lehet, hogy ezzel egy új trend született?

Első pillantásra ezek a járművek a klasszikus és bájos Piaggio Ape-ra emlékeztetnek. A Qarry azonban hipermodern, árulta el Lorenzo:

„Olyan elektromos furgonokat akartunk létrehozni, amelyekkel könnyedén közlekedhetünk a városban. Különösen a kereskedők és a szállítmányozási ágazat számára terveztük. A Qarry zaj-, károsanyag-kibocsátás és magas költségek nélkül működtethető.”

Kicsi, de észrevehető

Ne tévesszen meg senkit a Qarry aranyos külseje. A nagy teljesítményű akkumulátorral és könnyű vázzal rendelkező furgon 75-150 kilométeres távolságra is képes eljutni. Ugyanakkor a mozgékonyságot nem áldozták fel, és a parkolás sem okoz gondot, nyugtázzák az első vásárlók is. 

„Rengeteg időt spórolunk meg a városi szállítási útvonalon. És nagy feltűnést kelt – mondja Wessel Eriks, a Jouw Groenteman tulajdonosa. – A Qarryt tetszés szerint személyre lehet szabni. Egy mozgó reklámtábla a vállalkozásának sem árthat, nem igaz?”

Meglepően nagy rakodótere van

Alex Boeken, a Freshland tulajdonosa is lelkes:

„Hihetetlen mennyiségű láda fér el a rakodótérben. Meglepett a rakodókapacitás. Megérkezett a célállomásra? Most már nem kell 100 méterrel arrébb parkolnia, egyszerűen megállhat közvetlenül az étterem előtt és lepakolhat. Még a legszűkebb amszterdami sikátorokban vagy a forgalmas Albert Cuyp piac standjai között is elfér a Qarry. Extra kényelmes, ráadásul a Qarryt 16 éves kortól lehet vezetni.”

A Qarry a Helmondban található Automotive Campuson született, és egy autóépítő mérnökökből álló csapat segítségével jött létre. Műszaki ismeretekből és kütyükből tehát nincs hiány.

„A megbízhatóság igen fontos a számunkra – árulta el Lorenzo. – Nem rövidítettük le a gyártási folyamatot, hogy pénzt takarítsunk meg, mivel számunkra a megbízhatóság az első. És a minden Qarrybe beépített hardvereknek köszönhetően pontosan láthatjuk például, hogy hol járt, milyen gyorsan hajtott, és hogy ez volt-e az optimális útvonal. Az útadatok tárolásával és elemzésével tiszta képet nyújtunk az utakról, és megmutatjuk, hogyan dolgozhatna még jobban.”

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Elképesztően sok Toyota Hiluxot helyeztek forgalomba itthon

2024. november 16. 16:10

Az összevont listán októberben Ford, Toyota, Suzuki, Skoda, Volkswagen, Kia, Opel, BMW, Mercedes-Benz és Renault sorrend alakult ki az élen.

Agresszív stratégiával válaszol a gépgyártó arra, hogy a vásárlói hangulat a mélypontra került

2024. november 14. 10:40

A harmadik negyedévben az AGCO forgalma 25 százalékkal 2,6 milliárd dollárra esett tavalyhoz képest, a nettó bevétele 30 millió dollár volt.

Orosz óriás kínai motorral: 7,5 órán át nyüstölték szántóföldön a Kirovec legnagyobb traktorát

2024. november 11. 09:40

Először a traktor 4,5 órán keresztül 20 cm-es mélységben művelte a talajt, majd további 3 órára 23 cm-es mélységbe állították a munkagépet.

Új MTZ traktor bukkant fel és egy látványos fehérorosz fejlesztés a fülkében

2024. november 8. 09:40

Maga a 921.3-as traktormodell már létezett az eddigi kínálatban is, ezzel a specifikációval viszont újdonságnak számít.

Marokkói áruszállítás várható Lengyelországból

2021. augusztus 21. 04:38

A remények szerint a marokkói agrár-élelmiszeripar képes lesz kiaknázni az európai értékesítési lehetőségeket, amennyiben továbbra is betartja a nemzetközi minőségi előírásokat.

Az áruszállítást nem érinti a határzár

2020. szeptember 1. 09:17

A 2020. szeptember 1-jétől életbe lépő utazási korlátozások a teherforgalmat nem érintik, így az áruszállítás a továbbiakban is folytatódhat.

Áldás vagy átok? - Növekszik az áruforgalom az északi átjárón

2018. október 22. 02:37

Annak ellenére, hogy az északi átjárón a hajózás csak az év három hónapjában lehetséges, a globális felmelegedés a nagyobb hajózási társaságok számára megfontolandóvá teszi a szállítási útvonallal való komolyabb tervezést.

Még nem lélegezhetnek fel a német gabonaszállítók

2021. február 7. 10:34

A Rajna az árupiaci termékek, a gabonafélék és takarmányok, illetve a szén és az olajtermékek, fontos szállítási útvonala. A magas vízszint már a hét eleje óta problémákat okoz a régióban.