Gépinfo

Rolls-Royce motorok dolgoznak a mezőgazdaságban, de ezt kevesen tudják

Agrofórum Online

Kevesen tudják, hogy az erőforrásai révén a Rolls-Royce is „nyakig” benne van a mezőgazdaságban, bár most a termékvonala egy részét a hasonlóan patinás Deutz AG veszi át.

Az MTU Friedrichshafen GmbH nevű céget még Wilhelm Maybach és fia, Karl alapították 1909-ben, hogy belsőégésű motorokat gyártsanak kereskedelmi célokra. Kezdetben a repülőgépiparban vetették meg a lábukat, de a második világháborúban tankokat is hajtottak az erőforrásaik.

A vállalatot az 1960-as években nevezték át MTU Friedrichshafenre, és a Leopard 2-es harckocsikat továbbra is ők látják el motorokkal. Egészen 2006-ig a DaimlerChrysler leányvállalataként működtek, 2011-től azonban a Daimler AG és a patinás Rolls-Royce tulajdonát képezik.

Továbbra is a nagy teljesítményű erőforrások alkotják a portfóliójuk túlnyomó részét, és ezen keresztül a Rolls-Royce egyre szorosabb kötődéseket alakít ki a mezőgazdaságban is. Néhány éve jelentették be a Claas céggel való együttműködésüket, és most egy újabb fontos lépést tettek az agráriumban.

A legfrissebb hírek szerint a Deutz AG vállalattal kötöttek motorgyártói szerződést. A német cég foglalkozik a jövőben a Rolls Royce Power Systems által készített, legfeljebb 480 kW (643 LE) teljesítményű – nem közúti használatú – erőforrások értékesítésével és szervizelésével.

Ez 5–16 literes dízelerőforrásokat takar, amelyeket a mezőgazdaság mellett leginkább az építőiparban használnak. Az MTU 1000–1500-as, valamint a korábbi OM900 és OM460 szériájú termékek kerülnek hamarosan a Deutz gondoskodó kezei közé.

Mindezt a német vállalat nagy lépésnek tartja abba az irányba, hogy tovább bővítsék a modern belsőégésű motorjaik kínálatát. Az üzletet várhatóan 2024 közepén ütik nyélbe, és a Deutz ennek révén évi 300 millió eurós forgalombővülésre számíthat.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ez lett a nemzet kedvenc traktora Németországban – meglepő?

2025. február 20. 09:40

2024-ben összesen 29 291 darab új traktor talált gazdára Németországban. Ez 1042 darabos, vagyis 3,4 százalékos visszaesést jelent.

Háromtengelyessé szerelték át az orosz nagytraktort

2025. február 19. 08:10

A Kirovec 6x6 erőgép immár 20,5 tonnás tömeggel büszkélkedhet, amivel persze nem túl kíméletes a talajhoz.

Elsőként a világon: elektromos hajtású forgóborona született – de mennyire bírja a kemény munkát?

2025. február 17. 14:40

Az olasz gyártó egyelőre a legkisebb, 3 méteres munkaszélességben készítette el az elektromos munkagép prototípusát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

A Deutz „felfalja” a Mercedes motorjait, nagy üzlet készülődik

2024. január 5. 15:40

Németországban nagy üzletet ütnek nyélbe 2024 közepén, a Deutz átveszi a Mercedes mezőgazdasági célú motorjait, a manőverbe a Rolls-Royce is belekeveredik.

A hidrogénhajtás újra előtérbe kerül!

2021. szeptember 7. 04:36

Az utóbbi időben mind több információ jelent meg, amelyek a hidrogénhajtású motorok kifejlesztését célzó megoldásról tájékoztatnak. A következőkben ezekről adunk egy rövid körképet.

DEUTZ hajtásrendszerek márkaképviseletévé vált az AXIÁL Kft.

2024. október 27. 12:10

A magyar cég kollégái immár a német gyártó hajtásrendszereinek forgalmazásában és szervizelésében is részt vesznek, hivatalos márkaképviseletként.

A 120 LE-t is megugorja az Iseki eddigi legnagyobb traktora

2024. március 25. 14:10

Nagy nyomatékú, kis fogyasztású Deutz motorral szerelték fel a japán Iseki eddigi legnagyobb traktorát, amely már 120 LE fölötti teljesítményű.