Gépinfo

Rolls-Royce motorok dolgoznak a mezőgazdaságban, de ezt kevesen tudják

Agrofórum Online

Kevesen tudják, hogy az erőforrásai révén a Rolls-Royce is „nyakig” benne van a mezőgazdaságban, bár most a termékvonala egy részét a hasonlóan patinás Deutz AG veszi át.

Az MTU Friedrichshafen GmbH nevű céget még Wilhelm Maybach és fia, Karl alapították 1909-ben, hogy belsőégésű motorokat gyártsanak kereskedelmi célokra. Kezdetben a repülőgépiparban vetették meg a lábukat, de a második világháborúban tankokat is hajtottak az erőforrásaik.

A vállalatot az 1960-as években nevezték át MTU Friedrichshafenre, és a Leopard 2-es harckocsikat továbbra is ők látják el motorokkal. Egészen 2006-ig a DaimlerChrysler leányvállalataként működtek, 2011-től azonban a Daimler AG és a patinás Rolls-Royce tulajdonát képezik.

Továbbra is a nagy teljesítményű erőforrások alkotják a portfóliójuk túlnyomó részét, és ezen keresztül a Rolls-Royce egyre szorosabb kötődéseket alakít ki a mezőgazdaságban is. Néhány éve jelentették be a Claas céggel való együttműködésüket, és most egy újabb fontos lépést tettek az agráriumban.

A legfrissebb hírek szerint a Deutz AG vállalattal kötöttek motorgyártói szerződést. A német cég foglalkozik a jövőben a Rolls Royce Power Systems által készített, legfeljebb 480 kW (643 LE) teljesítményű – nem közúti használatú – erőforrások értékesítésével és szervizelésével.

Ez 5–16 literes dízelerőforrásokat takar, amelyeket a mezőgazdaság mellett leginkább az építőiparban használnak. Az MTU 1000–1500-as, valamint a korábbi OM900 és OM460 szériájú termékek kerülnek hamarosan a Deutz gondoskodó kezei közé.

Mindezt a német vállalat nagy lépésnek tartja abba az irányba, hogy tovább bővítsék a modern belsőégésű motorjaik kínálatát. Az üzletet várhatóan 2024 közepén ütik nyélbe, és a Deutz ennek révén évi 300 millió eurós forgalombővülésre számíthat.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Bemutatta új elektromos pickup-platformját a Stellantis

2024. december 19. 11:10

A PSA és a FiatChrysler egyesült részei platformkáoszának megszüntetése érdekében négy platformot jelentettek be az elektromos modellek számára.

Román kistraktorok a fiatal gazdáknak

2024. december 13. 08:40

Uniós országként Romániában is működik a Fiatal Gazda pályázat, amelyen a termelők 45 éves korukig vehetnek részt.

Letarolják a kínaiak az európai autópiacot?

2024. december 8. 14:10

A Chery vállalat 2024-ben kezdte meg európai terjeszkedését, elsőként az Omoda és Jaecoo márkák bevezetésével.

A Ford Ranger év végére megelőzheti a Toyota Hiluxot a magyar pickup-piacon

2024. december 5. 13:10

A tavalyihoz képest 13 százalékkal 4966 darabosra hízó pick-up-piacon a Toyota Hilux az első 43,1 százalékos piaci részesedéssel.

A Deutz „felfalja” a Mercedes motorjait, nagy üzlet készülődik

2024. január 5. 15:40

Németországban nagy üzletet ütnek nyélbe 2024 közepén, a Deutz átveszi a Mercedes mezőgazdasági célú motorjait, a manőverbe a Rolls-Royce is belekeveredik.

A 120 LE-t is megugorja az Iseki eddigi legnagyobb traktora

2024. március 25. 14:10

Nagy nyomatékú, kis fogyasztású Deutz motorral szerelték fel a japán Iseki eddigi legnagyobb traktorát, amely már 120 LE fölötti teljesítményű.

Ez nem Rába – 30 év után újjáéled a legendás ausztrál traktormárka

2024. február 27. 08:10

A nyolcvanas években született traktormárka születik újjá hamarosan Ausztráliában. A legnagyobb modell teljesítménye alulról súrolja a 600 lóerőt.

Bődületes erejű motorról adott hírt a Deutz

2023. november 20. 17:10

A német Deutz AG globális szinten is a mezőgazdasági célú gépek egyik legnagyobb erőforrás-gyártója. Az Agritechnica kiállítás apropóján pedig egészen izgalmas dologgal rukkoltak elő.