Gépinfo

Rolls-Royce motorok dolgoznak a mezőgazdaságban, de ezt kevesen tudják

Agrofórum Online

Kevesen tudják, hogy az erőforrásai révén a Rolls-Royce is „nyakig” benne van a mezőgazdaságban, bár most a termékvonala egy részét a hasonlóan patinás Deutz AG veszi át.

Az MTU Friedrichshafen GmbH nevű céget még Wilhelm Maybach és fia, Karl alapították 1909-ben, hogy belsőégésű motorokat gyártsanak kereskedelmi célokra. Kezdetben a repülőgépiparban vetették meg a lábukat, de a második világháborúban tankokat is hajtottak az erőforrásaik.

A vállalatot az 1960-as években nevezték át MTU Friedrichshafenre, és a Leopard 2-es harckocsikat továbbra is ők látják el motorokkal. Egészen 2006-ig a DaimlerChrysler leányvállalataként működtek, 2011-től azonban a Daimler AG és a patinás Rolls-Royce tulajdonát képezik.

Továbbra is a nagy teljesítményű erőforrások alkotják a portfóliójuk túlnyomó részét, és ezen keresztül a Rolls-Royce egyre szorosabb kötődéseket alakít ki a mezőgazdaságban is. Néhány éve jelentették be a Claas céggel való együttműködésüket, és most egy újabb fontos lépést tettek az agráriumban.

A legfrissebb hírek szerint a Deutz AG vállalattal kötöttek motorgyártói szerződést. A német cég foglalkozik a jövőben a Rolls Royce Power Systems által készített, legfeljebb 480 kW (643 LE) teljesítményű – nem közúti használatú – erőforrások értékesítésével és szervizelésével.

Ez 5–16 literes dízelerőforrásokat takar, amelyeket a mezőgazdaság mellett leginkább az építőiparban használnak. Az MTU 1000–1500-as, valamint a korábbi OM900 és OM460 szériájú termékek kerülnek hamarosan a Deutz gondoskodó kezei közé.

Mindezt a német vállalat nagy lépésnek tartja abba az irányba, hogy tovább bővítsék a modern belsőégésű motorjaik kínálatát. Az üzletet várhatóan 2024 közepén ütik nyélbe, és a Deutz ennek révén évi 300 millió eurós forgalombővülésre számíthat.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Új traktor érkezett az oroszoktól

2025. február 3. 13:10

A PowerShift váltós gép meghajtásáról Stage IIIA emissziós szintű, hathengeres, közel 9 literes KAMAZ 689 motor gondoskodik.

Mit tankolunk a jövőben a traktorokba?

2025. február 1. 10:10

Nagy lehetőségek vannak az újfajta, sokszor még kísérleti fázisban járó üzemanyagokban. Melyek ezek és mi várható tőlük?

700 km-es hatótáv egy elektromos családi autótól? Igen!

2025. január 30. 14:40

Gyakorlati körülmények között, ráadásul autópályán, 130 km/h-val haladva teljesítettek két rátöltéssel 1000 km-t egy Peugeot E-3008-assal.

Land Cruiser: a legendás terepjáró születése és sikertörténete

2025. január 29. 13:10

Az első generáció 1951-ben született meg, és a típus azóta is a robusztusság, a megbízhatóság és a kivételes terepjáró-képességek szinonimája.

A hidrogénhajtás újra előtérbe kerül!

2021. szeptember 7. 04:36

Az utóbbi időben mind több információ jelent meg, amelyek a hidrogénhajtású motorok kifejlesztését célzó megoldásról tájékoztatnak. A következőkben ezekről adunk egy rövid körképet.

A 120 LE-t is megugorja az Iseki eddigi legnagyobb traktora

2024. március 25. 14:10

Nagy nyomatékú, kis fogyasztású Deutz motorral szerelték fel a japán Iseki eddigi legnagyobb traktorát, amely már 120 LE fölötti teljesítményű.

Ez nem Rába – 30 év után újjáéled a legendás ausztrál traktormárka

2024. február 27. 08:10

A nyolcvanas években született traktormárka születik újjá hamarosan Ausztráliában. A legnagyobb modell teljesítménye alulról súrolja a 600 lóerőt.

Bődületes erejű motorról adott hírt a Deutz

2023. november 20. 17:10

A német Deutz AG globális szinten is a mezőgazdasági célú gépek egyik legnagyobb erőforrás-gyártója. Az Agritechnica kiállítás apropóján pedig egészen izgalmas dologgal rukkoltak elő.