Nem a mennyiség a fontos, hanem az elégedett vevő – az indiai Solis ezzel a filozófiával szeretné meghódítani az európai piacot.
Ashish Sehgal – fotó: Agrofórum Online
India egyik legnagyobb traktorgyártója a Solis; évente 300 ezer erőgépet gyártanak a 20-120 lóerő teljesítményű kategóriában. Öt éve vannak jelen az európai piacon – Portugáliában és Spanyolországban kezdődött az értékesítés. Mára már 35 európai országban érhetők el a Solis traktorok, évente több mint 3000 gép talál vevőre – mondta az Agrofórumnak Ashish Sehgal, a vállalat exportért felelős ügyvezető igazgatója az Agritechnica kiállításon. Hozzátette, az európai piac számukra presztízsértékkel bír, kiemelten fontosnak tartják az itteni vevőket. Még akkor is, ha – ahogyan fogalmazott – egyszerű traktorokat kínálnak, hiszen azokat a gazdálkodókat szeretnék megszólítani, akik jó minőségű gépet vásárolnának, azonban idegenkednek a túlzott elektronizáltságtól. A Solis vegyesvállalatot hozott létre célja elérése érdekében a japán Yanmarral, céljuk az, hogy japán minőséget kínáljanak indiai árakon.
A traktorok nemcsak saját tervezésűek, a gyártás is saját üzemegységekben zajlik, vagyis nem a ma általános metódust követik, miszerint a megvásárolt főbb elemekből állítanak össze egy gépet. Az erőgép 78 százalékban a Solis terméke, a fennmaradó rész az, amit külső beszállítóktól vásárolnak; ilyen például az abroncs.
A magyar piacon másfél éve jelentek meg, kb. 50-60 traktor talált eddig gazdára, mintegy 30 százalékkal alacsonyabb árakon, mint az európai versenytársak által gyártott erőgépek.