Gépinfo

Tárolósátrak, bálabontó-almozó gépek és mobilút a Gravetti kínálatában

Agrofórum Online

A Gravetti Kft. idén első alkalommal vett részt a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow rendezvényen, megítélésük szerint ugyanis a kiállítás immár tökéletesen megfelelő eszközzé vált a termékeik reklámozására, forgalmazására.

Bár jó néhány izgalmas újdonságról is beszámoltak, a standjukon továbbra is a tárolósátrak kerültek a középpontba, ami nem csoda, hiszen a zsámbéki székhelyű cég árbevételének mintegy 70 százaléka innen származik. A francia Richel csoport által gyártott Shelterall sátrak felhasználási lehetősége szinte végtelen, gépbeállóként, takarmány- és vetőmagtárolóként, állatbeállóként éppúgy megfelelnek, mint műhelyként, garázsként vagy építőanyag-tárolóként.

„Idén egyértelműen a géptároló sláger, a Richel termékeiből kedvező áron lehet akár egy kombájngarázst is létesíteni. A Shelterall sátrak tartós megoldást jelentenek azokon a helyeken, ahol a hagyományos és drága építés nem megtérülő vagy nem lehetséges” – magyarázta Nagy László ügyvezető.

A kínálat a kisebb kategóriától (8 méteres szélesség és 3,60 méteres magasság, illetve 9,3×4 és 10×5 méteres változatok) a közepesen (12×6,45 és 15×8,35 méter) át a legnagyobbakig (21×10 és 25×11) terjed. A legtöbbet jelenleg a 10×5 méteresből adják el, amely ideális géptárolásra.

Okos megoldás, hogy a sátron belül Gravetti-blokkok segítségével alakítható ki gabonatároló, mégpedig egymásba illeszthető beton „legókockákkal”. Ez akár évente variálható, az éppen adódó igények szerint.

Gépforgalmazás

Mivel a Gravetti Kft. 2009-ben gépforgalmazóként indult, tudatosan törekszenek arra, hogy a kínálatukban folyamatosan szerepeljenek ilyen termékek is. A szortiment az állattartás gépeitől (köztük a jól ismert Bivaly szilázstömörítőtől) a finn ELHO szálastakarmányozó gépeken át az erőgép-adapterekig és a területkarbantartás gépeiig terjed. Elsődleges szempontjaik a jó használhatóság és a minőség, ezért foglalkoznak a Weidemann rakodógépek forgalmazásával is.

„Jelenleg a belga Robert bálabontó-almozó gép a legnagyobb újdonságunk, amely többféle méretben érhető el. A standon kiállított a legkisebb, abba egy bála fér bele, a nagyobbakba kettő, míg a vontatott verzióba 5-6 szögletes vagy körbála is beletehető” – ismertette Nagy László.

A hidrosztatikus hajtású gép előnye, hogy egyetlen kezelő is elég a működtetéséhez. A kisebb verziókat akár a kis törzscsuklósokra vagy homlokrakodós traktorokra is fel lehet szerelni, márkafüggetlenül, vagyis lényegében az összes rakodógéppel kompatibilisek. Előnyük, hogy nem a traktor hárompontjára kell elhelyezni, hanem a homlokrakodóra, így egy erőgép kiváltható az állattenyésztő telepen. Partnereik tapasztalatai szerint az ezzel végzett almozás során a szalmafelhasználás akár a korábbi 30 százalékára is visszaeshet.

Mobilút

A zsámbéki cég standja szlovén gyártmányú ideiglenes járófelülettel volt burkolva, úgynevezett mobilúttal, amely jól jött a kissé sáros, süppedős talajon. A nagy nyomáson préselt, nagy sűrűségű műanyag lemezek többféle mintázattal, eltérő vastagságban érhetők el (Standard, Pro és Extreme változatokban).

A standon a legkisebb, legvékonyabb lemezeket használták, de azok súlya is 36 kg táblánként, a teherbírásuk pedig 40 tonna négyzetméterenként. Akár egy nyergesvontató is közlekedhet rajta, nem süllyed bele a sárba, ugyanakkor az alatta lévő talajt is megkíméli. A táblákat csupán egymáshoz kell rögzíteni, a földhöz nem. A 10 éves garanciával rendelkező mobilút bérelhető is.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

700 km-es hatótáv egy elektromos családi autótól? Igen!

2025. január 30. 14:40

Gyakorlati körülmények között, ráadásul autópályán, 130 km/h-val haladva teljesítettek két rátöltéssel 1000 km-t egy Peugeot E-3008-assal.

Land Cruiser: a legendás terepjáró születése és sikertörténete

2025. január 29. 13:10

Az első generáció 1951-ben született meg, és a típus azóta is a robusztusság, a megbízhatóság és a kivételes terepjáró-képességek szinonimája.

Ilyen autót akarnak venni a magyarok

2025. január 29. 11:10

A potenciális autóvásárlók kétharmada inkább használt autót keres, ezzel szemben 21 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy új autót venne.

A legújabb Zetor bemutatkozott Magyarországon

2025. január 28. 08:10

A 6-os szériával a Zetor tulajdonképpen visszatér a gyökereihez, évtizedekkel ezelőtt a szériákat nem nevekkel, hanem számokkal jelölték.

A tárolásnak csak a fantázia szabhat határt

2023. november 15. 09:40

Öröm látni, hogy magyar cégek is szép számmal szerepelnek az idei hannoveri Agritechnica kiállítói között. A zsámbéki székhelyű Gravetti Kft. tárolósátrakat vitt ki magával Németországba – de mi köze ezeknek a tojáshoz?