Gépinfo

Tesla-hasonmás e-autóval támad a kínai mobiltelefon-gyártó

Agrofórum Online

Kínában bemutatták az európai piacon még csak a mobiltelefonjairól és okos kiegészítő eszközeiről ismert Xiaomi márka első elektromos autóját, amelyet Xiaomi SU7-nek neveztek el.

Az okostelefon-gyártó Xiaomi értékesítési engedélyt kért az első kínai elektromos autójára, a SU7-re, amely egy szedánra hasonlít, a modell formaterve pedig mondhatni tiszteleg a Tesla Model S előtt. Autóipari szakértők szerint feltűnőek a hasonlóságok a design egyes részletei, sőt meghatározó elemei közt is. A SU7 elektromos autót a Beijing Automotive Industry Holding Co. Ltd (BAIC) szerződés alapján gyártja majd.

Kínában minden autót jóvá kell hagynia a helyi szabályozó hatóságnak, mielőtt piacra kerül, és az Ipari és Informatikai Minisztérium (MIIT) havonta közzéteszi azon járművek listáját, amelyek átesnek a homologizációs folyamaton. Az autógyártók elégedetlenek az eljárással, az ugyanis képeket és specifikációkat tár fel azokról az autókról, amelyeket még nem dobtak piacra. 

A Xiaomi SU7 egy elektromos szedán, 4997/1963/1455 mm-es méretekkel és 3000 mm-es tengelytávval. A gumiabroncsok specifikációi 245/45 R19 és 245/40 R20. A Xiaomi két verziót mutatott be, az egyikben van lidar, azaz lézer alapú távérzékelés, a másikban nincs. A képeken egy kamera látható a B oszlopon, ezért vélelmezhető, hogy a Xiaomi SU7 arcfelismerő „kulcs”-funkcióval érkezik.

Két hajtáslánc lehetőséget kínálnak: az RWD 220 kW-os motorral, az AWD 495 kW-os maximális teljesítménnyel (220 kW + 275 kW) érkezik. A moduláris felépítésű lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorcsomag a BYD-től olcsóbb, a háromkomponensű nikkel-mangán-kobalt akkumulátor (NMC) a CATL technológiájától pedig drágább megoldást kínál.

A kocsi saját tömege 1980 kg, a végsebesség pedig 210 km/h-ra van korlátozva az alapkivitelben. A csúcs kivitelű modell saját tömege 2205 kg, végsebessége 265 km/h.

A Xiaomi SU7 két belső színváltozatban érkezik, a négyajtós, ötüléses SU7 sorozatgyártása 2023 decemberében kezdődik, a kiszállítások az ügyfeleknek pedig 2024 februárjában indulhatnak.

A BAIC Off-road Vehicle Co. pekingi gyárában már megkezdődött az SU7 próbagyártása, és több tucat tesztjármű gördült le a gyártósorról. Érdekesség, hogy a BAIC Kínában is gyárt Mercedes-Benz autókat a 2005-ben alapított Beijing-Benz vegyesvállalat keretében, amelyben a BAIC 51%-os tulajdonosa. A BAIC vállalatban a Mercedes-Benznek 10%-os részesedése van – hívta fel a figyelmet a CarNewsChina. 

A Xiaomi két és fél éve, 2021 márciusában jelentette be, hogy csatlakozik az elektromos járművek gyártási versenyéhez, és azt állítja, hogy 10 milliárd jüant (1,4 milliárd amerikai dollár) fektet be a projektbe. 

(Fotó: Xiaomi)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A 12 kerekű traktor extrán talajkímélő, mégis van vele egy óriási probléma

2025. december 18. 09:10

Ha a hagyományos 4 kereket megduplázzuk vagy megtriplázzuk egy traktoron, azzal jelentős talajkímélést érünk el, hiszen kétszeresére-háromszorosára növeljük a felfekvő felületet.

Piacra került az egyik legmutatósabb nagytraktor, a műszaki tartalomra is elégedetten csettinthetünk

2025. december 8. 13:10

A hatalmas kiterjedésű mezőgazdasági területek művelése nagy teljesítményű gépeket kíván meg, ezt az igényt elégíti ki Argentína legnagyobb gyártója is.

Földindulásszerű bejelentés, erre a hírre vártak hónapok óta a mezőgépgyártásban

2025. december 6. 16:10

Hatalmas cégfelvásárlás híre érkezett a rakodógépek területéről, az ügylet a magyarországi gazdálkodókat is alighanem érinteni fogja.

Egyesül a MEGOSZ és a MEGFOSZ, szenzációs együttműködés körvonalazódik, megvan az új név is

2025. december 3. 09:10

A géptámogatások intézményesített rendszere is generálta eddig a gépgyártók és a gépforgalmazók közötti különbözőséget, aminek most véget lehet vetni.

Növekedhet a kukorica iránti igény a világpiacon

2021. június 6. 07:37

A takarmány belföldi kínálatának szűkülése és a kínai sertéshús-termelők növekvő kereslete rekordmennyiségű takarmány gabonaimport-vásárlást váltott ki ebben az évben.

A mezőgazdaságban is hatalmas károkat okoz a koronavírus-járvány

2020. március 15. 08:33

A gabonatőzsdén a kukorica, a szójabab és a búza is mélyrepülésben van, a negatív folyamatokat a pandémiától való félelem táplálja.

Kínai almalé-sűrítményt ihat Európa?

2019. július 10. 11:47

A lengyel termelés valószínű csökkenésével Kína vélhetően almalé-sűrítményt értékesít majd Európában is, főképp bekeveréshez.

A kínai kereslet miatt aggódnak a befektetők

2020. február 7. 05:53

A piacon enyhültek a koronavírus miatti aggodalmak, ez az egész árupiacon, az alapanyagpiacon is éreztette hatását.