Kínában bemutatták az európai piacon még csak a mobiltelefonjairól és okos kiegészítő eszközeiről ismert Xiaomi márka első elektromos autóját, amelyet Xiaomi SU7-nek neveztek el.
Az okostelefon-gyártó Xiaomi értékesítési engedélyt kért az első kínai elektromos autójára, a SU7-re, amely egy szedánra hasonlít, a modell formaterve pedig mondhatni tiszteleg a Tesla Model S előtt. Autóipari szakértők szerint feltűnőek a hasonlóságok a design egyes részletei, sőt meghatározó elemei közt is. A SU7 elektromos autót a Beijing Automotive Industry Holding Co. Ltd (BAIC) szerződés alapján gyártja majd.
Kínában minden autót jóvá kell hagynia a helyi szabályozó hatóságnak, mielőtt piacra kerül, és az Ipari és Informatikai Minisztérium (MIIT) havonta közzéteszi azon járművek listáját, amelyek átesnek a homologizációs folyamaton. Az autógyártók elégedetlenek az eljárással, az ugyanis képeket és specifikációkat tár fel azokról az autókról, amelyeket még nem dobtak piacra.
A Xiaomi SU7 egy elektromos szedán, 4997/1963/1455 mm-es méretekkel és 3000 mm-es tengelytávval. A gumiabroncsok specifikációi 245/45 R19 és 245/40 R20. A Xiaomi két verziót mutatott be, az egyikben van lidar, azaz lézer alapú távérzékelés, a másikban nincs. A képeken egy kamera látható a B oszlopon, ezért vélelmezhető, hogy a Xiaomi SU7 arcfelismerő „kulcs”-funkcióval érkezik.
Két hajtáslánc lehetőséget kínálnak: az RWD 220 kW-os motorral, az AWD 495 kW-os maximális teljesítménnyel (220 kW + 275 kW) érkezik. A moduláris felépítésű lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorcsomag a BYD-től olcsóbb, a háromkomponensű nikkel-mangán-kobalt akkumulátor (NMC) a CATL technológiájától pedig drágább megoldást kínál.
A kocsi saját tömege 1980 kg, a végsebesség pedig 210 km/h-ra van korlátozva az alapkivitelben. A csúcs kivitelű modell saját tömege 2205 kg, végsebessége 265 km/h.
A Xiaomi SU7 két belső színváltozatban érkezik, a négyajtós, ötüléses SU7 sorozatgyártása 2023 decemberében kezdődik, a kiszállítások az ügyfeleknek pedig 2024 februárjában indulhatnak.
A BAIC Off-road Vehicle Co. pekingi gyárában már megkezdődött az SU7 próbagyártása, és több tucat tesztjármű gördült le a gyártósorról. Érdekesség, hogy a BAIC Kínában is gyárt Mercedes-Benz autókat a 2005-ben alapított Beijing-Benz vegyesvállalat keretében, amelyben a BAIC 51%-os tulajdonosa. A BAIC vállalatban a Mercedes-Benznek 10%-os részesedése van – hívta fel a figyelmet a CarNewsChina.
A Xiaomi két és fél éve, 2021 márciusában jelentette be, hogy csatlakozik az elektromos járművek gyártási versenyéhez, és azt állítja, hogy 10 milliárd jüant (1,4 milliárd amerikai dollár) fektet be a projektbe.
(Fotó: Xiaomi)