Gépinfo

Tesla-hasonmás e-autóval támad a kínai mobiltelefon-gyártó

Agrofórum Online

Kínában bemutatták az európai piacon még csak a mobiltelefonjairól és okos kiegészítő eszközeiről ismert Xiaomi márka első elektromos autóját, amelyet Xiaomi SU7-nek neveztek el.

Az okostelefon-gyártó Xiaomi értékesítési engedélyt kért az első kínai elektromos autójára, a SU7-re, amely egy szedánra hasonlít, a modell formaterve pedig mondhatni tiszteleg a Tesla Model S előtt. Autóipari szakértők szerint feltűnőek a hasonlóságok a design egyes részletei, sőt meghatározó elemei közt is. A SU7 elektromos autót a Beijing Automotive Industry Holding Co. Ltd (BAIC) szerződés alapján gyártja majd.

Kínában minden autót jóvá kell hagynia a helyi szabályozó hatóságnak, mielőtt piacra kerül, és az Ipari és Informatikai Minisztérium (MIIT) havonta közzéteszi azon járművek listáját, amelyek átesnek a homologizációs folyamaton. Az autógyártók elégedetlenek az eljárással, az ugyanis képeket és specifikációkat tár fel azokról az autókról, amelyeket még nem dobtak piacra. 

A Xiaomi SU7 egy elektromos szedán, 4997/1963/1455 mm-es méretekkel és 3000 mm-es tengelytávval. A gumiabroncsok specifikációi 245/45 R19 és 245/40 R20. A Xiaomi két verziót mutatott be, az egyikben van lidar, azaz lézer alapú távérzékelés, a másikban nincs. A képeken egy kamera látható a B oszlopon, ezért vélelmezhető, hogy a Xiaomi SU7 arcfelismerő „kulcs”-funkcióval érkezik.

Két hajtáslánc lehetőséget kínálnak: az RWD 220 kW-os motorral, az AWD 495 kW-os maximális teljesítménnyel (220 kW + 275 kW) érkezik. A moduláris felépítésű lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorcsomag a BYD-től olcsóbb, a háromkomponensű nikkel-mangán-kobalt akkumulátor (NMC) a CATL technológiájától pedig drágább megoldást kínál.

A kocsi saját tömege 1980 kg, a végsebesség pedig 210 km/h-ra van korlátozva az alapkivitelben. A csúcs kivitelű modell saját tömege 2205 kg, végsebessége 265 km/h.

A Xiaomi SU7 két belső színváltozatban érkezik, a négyajtós, ötüléses SU7 sorozatgyártása 2023 decemberében kezdődik, a kiszállítások az ügyfeleknek pedig 2024 februárjában indulhatnak.

A BAIC Off-road Vehicle Co. pekingi gyárában már megkezdődött az SU7 próbagyártása, és több tucat tesztjármű gördült le a gyártósorról. Érdekesség, hogy a BAIC Kínában is gyárt Mercedes-Benz autókat a 2005-ben alapított Beijing-Benz vegyesvállalat keretében, amelyben a BAIC 51%-os tulajdonosa. A BAIC vállalatban a Mercedes-Benznek 10%-os részesedése van – hívta fel a figyelmet a CarNewsChina. 

A Xiaomi két és fél éve, 2021 márciusában jelentette be, hogy csatlakozik az elektromos járművek gyártási versenyéhez, és azt állítja, hogy 10 milliárd jüant (1,4 milliárd amerikai dollár) fektet be a projektbe. 

(Fotó: Xiaomi)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Új traktor érkezett az oroszoktól

2025. február 3. 13:10

A PowerShift váltós gép meghajtásáról Stage IIIA emissziós szintű, hathengeres, közel 9 literes KAMAZ 689 motor gondoskodik.

Mit tankolunk a jövőben a traktorokba?

2025. február 1. 10:10

Nagy lehetőségek vannak az újfajta, sokszor még kísérleti fázisban járó üzemanyagokban. Melyek ezek és mi várható tőlük?

700 km-es hatótáv egy elektromos családi autótól? Igen!

2025. január 30. 14:40

Gyakorlati körülmények között, ráadásul autópályán, 130 km/h-val haladva teljesítettek két rátöltéssel 1000 km-t egy Peugeot E-3008-assal.

Land Cruiser: a legendás terepjáró születése és sikertörténete

2025. január 29. 13:10

Az első generáció 1951-ben született meg, és a típus azóta is a robusztusság, a megbízhatóság és a kivételes terepjáró-képességek szinonimája.

Egy éves vámmentességet kaphat a szójabab

2020. február 20. 05:38

A szójabab piacán sokan bíztak benne, hogy az egy hónapja aláírt kereskedelmi megállapodás hatására megindulhatnak a szállítmányok az Egyesült Államokból Kínába, de a koronavírus átrendezte a helyzetet.

Hatékonyabb technológia a szennyvíz utókezelésére

2023. április 27. 11:25

Magyar és kínai kutatók közötti együttműködés keretében minden eddiginél hatékonyabb technológiát fejlesztettek ki a szennyvíz utókezelésére.

A vidék újjáélesztése elképzelhetetlen digitalizáció nélkül

2019. május 24. 10:35

Az agrártárca kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy az agrárpálya vonzóvá tételével, új, digitális tudás, készségek, szemlélet elősegítésével támogassa a gazdálkodást választó vidéki fiatalokat.

A kínai közkertek legfontosabb elemei

A legszembetűnőbb különbség a hazai közparkokhoz képest Kínában a parkok intenzív használata: idősek, családosok csoportokban használják a parkokat hétköznapi életük természetes részeként.