Gépinfo

Tesla-hasonmás e-autóval támad a kínai mobiltelefon-gyártó

Agrofórum Online

Kínában bemutatták az európai piacon még csak a mobiltelefonjairól és okos kiegészítő eszközeiről ismert Xiaomi márka első elektromos autóját, amelyet Xiaomi SU7-nek neveztek el.

Az okostelefon-gyártó Xiaomi értékesítési engedélyt kért az első kínai elektromos autójára, a SU7-re, amely egy szedánra hasonlít, a modell formaterve pedig mondhatni tiszteleg a Tesla Model S előtt. Autóipari szakértők szerint feltűnőek a hasonlóságok a design egyes részletei, sőt meghatározó elemei közt is. A SU7 elektromos autót a Beijing Automotive Industry Holding Co. Ltd (BAIC) szerződés alapján gyártja majd.

Kínában minden autót jóvá kell hagynia a helyi szabályozó hatóságnak, mielőtt piacra kerül, és az Ipari és Informatikai Minisztérium (MIIT) havonta közzéteszi azon járművek listáját, amelyek átesnek a homologizációs folyamaton. Az autógyártók elégedetlenek az eljárással, az ugyanis képeket és specifikációkat tár fel azokról az autókról, amelyeket még nem dobtak piacra. 

A Xiaomi SU7 egy elektromos szedán, 4997/1963/1455 mm-es méretekkel és 3000 mm-es tengelytávval. A gumiabroncsok specifikációi 245/45 R19 és 245/40 R20. A Xiaomi két verziót mutatott be, az egyikben van lidar, azaz lézer alapú távérzékelés, a másikban nincs. A képeken egy kamera látható a B oszlopon, ezért vélelmezhető, hogy a Xiaomi SU7 arcfelismerő „kulcs”-funkcióval érkezik.

Két hajtáslánc lehetőséget kínálnak: az RWD 220 kW-os motorral, az AWD 495 kW-os maximális teljesítménnyel (220 kW + 275 kW) érkezik. A moduláris felépítésű lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorcsomag a BYD-től olcsóbb, a háromkomponensű nikkel-mangán-kobalt akkumulátor (NMC) a CATL technológiájától pedig drágább megoldást kínál.

A kocsi saját tömege 1980 kg, a végsebesség pedig 210 km/h-ra van korlátozva az alapkivitelben. A csúcs kivitelű modell saját tömege 2205 kg, végsebessége 265 km/h.

A Xiaomi SU7 két belső színváltozatban érkezik, a négyajtós, ötüléses SU7 sorozatgyártása 2023 decemberében kezdődik, a kiszállítások az ügyfeleknek pedig 2024 februárjában indulhatnak.

A BAIC Off-road Vehicle Co. pekingi gyárában már megkezdődött az SU7 próbagyártása, és több tucat tesztjármű gördült le a gyártósorról. Érdekesség, hogy a BAIC Kínában is gyárt Mercedes-Benz autókat a 2005-ben alapított Beijing-Benz vegyesvállalat keretében, amelyben a BAIC 51%-os tulajdonosa. A BAIC vállalatban a Mercedes-Benznek 10%-os részesedése van – hívta fel a figyelmet a CarNewsChina. 

A Xiaomi két és fél éve, 2021 márciusában jelentette be, hogy csatlakozik az elektromos járművek gyártási versenyéhez, és azt állítja, hogy 10 milliárd jüant (1,4 milliárd amerikai dollár) fektet be a projektbe. 

(Fotó: Xiaomi)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A leromlott állapotú, tömörödött talajba is életet lehel egy új gép

2025. október 20. 13:10

Különleges művelési módhoz speciális gép jár: ez a Delfino eke, amely milliók életét változtatja meg.

Napi 150 hektárral végzett a Horsch gigantikus direktvetőgépe, a gazda nem hitt a szemének

2025. október 18. 16:10

Tarlóba és szántott földbe egyaránt tökéletesen vet a német Horsch direktvetőgépe, amelyről most egy gazda is megosztotta a tapasztalatait.

Hatalmas bejelentés az MTZ-től, piacokat rabolnak ezzel a döntéssel

2025. október 17. 16:10

Az egykori szovjet (ma fehérorosz) traktormárkával kapcsolatos hírek még mindig megdobogtatják a magyar gazdák szívét.

Zöld színre vált a híres kék mezőgépmárka, a kínai tőke mindent megváltoztatott

2025. október 16. 13:10

A csődtől mentette meg a Rabe munkagépgyártót a kínai Zoomlion, amely teljesen a maga képére formálja a patinás német márkát.

Narancssárga, fekete, fehér?! Mini paradicsom új köntösben

2025. június 15. 16:10

A színes mini paradicsomok népszerűsége ugrásszerűen nő Kínában – a vásárlók az ízt, a látványt és a prémium minőséget keresik.

Globális kukoricahiány fenyeget 2025-26-ban

2025. június 1. 16:10

Rekordalacsony lehet a globális kukoricakészlet 2026-ra. A kínálat szűk, a kereslet erős – az USA és Kína kulcsszerepben.

Kína máris visszavág a vámháborúban, ez az amerikai mezőgépgyártóknak fájni fog

2025. február 7. 08:10

Kína készen áll arra, hogy a WTO-tagországokkal együtt kezelje a kihívásokat, és sürgeti az amerikai felet, hogy hozza helyre hibáit.

Nem nyugodhatnak meg a szójabab piacán a kereskedők

2020. január 13. 11:34

Washington és Peking megállapodott egy új, félévig tartó kommunikációs mechanizmusban, melyet várhatóan szerdán jelenthetnek be, amikor aláírásra kerülhet a kereskedelmi megállapodás első fázisa.