Az első nyolc hónapban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma 29,6 százalékkal bővült – derült ki a Datahouse adatiból.
Összesen 109 997 járművet adtak el a két kategóriában eddig ebben az évben. A két évvel ezelőttihez képest látványosabb, 46,6 százalékos a bővülés. Az összevont listán augusztusban Volkswagen, Ford, Opel sorrend alakult ki. A múlt havi 14 692 darabos értékesítés 41,3 százalékos éves bővülést jelent, a plusz ebben a hónapban volt a legmagasabb idén. A teljes nyolc hónap dobogósait nézve viszont már Suzuki, Ford, Volkswagen a sorrend.
A tavalyihoz képest 13,7 százalékkal 2931 darabosra hízott pick-up-piacon továbbra is a Ford Ranger az első 40 százalékos piaci részesedéssel a január-augusztusi időszak adatai alapján. Őrzi második helyét a csaknem ötszáz darabbal lemaradó Toyota Hilux, a harmadik helyen továbbra is az Isusu D-Max áll 14 százalékos piaci részesedéssel. A további helyezettek sorrendjében csak egy helycsere volt a július végi állapothoz képest. A Volkswagen Amarok feljött az ötödik helyre, míg a Mitsubishi L200 visszacsúszott a hatodikra.
A szegmensek közötti versenyt stabilan, 32,6 százalékos piaci részesedéssel vezető és egy év alatt 49 százalékkal 35 864 darabosra ugrott SUV-piacon csak a Suzuki Vitara őrzi vezető helyét 23,4 százalékos részesedéssel. Az egy hónappal ezelettőihez képest a Dacia Duster feljött a második helyre, míg a Ford Kuga, csak bronzérmes. A Nissan Qashqai, Toyota C-HR, Kia Sportage sorrend nem változott. A július végén nyolcadik Renault Captur azonban feljött a hetedik helyre és az Opel Mokka X csak nyolcadik lett.
A Volkswagen Tiguan egy hónappal korábban még nem volt benne az első tízben, de most már kilencedik. Tizedik helyre a Toyota RAV4 ért oda és a Hyundai Tucson kiesett a tízes elitcsoportból. A Lada 4×4 122 darabos idei eladásai az ötvenedik helyre voltak elegendőek a SUV-szegmensben.
Az éves alapon 25 százalékkal 6977 darabosra bővülő furgon-piacon a Ford Transit megelőzte a Fiat Ducatót. A Renault Master őrzi harmadik helyét. Itt annyi változás történt egy hónap alatt, hogy az egy konszernhez tartozó és egy gyártósoron készülő Ford Boxer megelőzte a Citroen Jumpert. A lista többi helyén nem változott a sorrend az elmúlt egy hónapban.
„A kishaszon jármű piac visszaesése megállt és emelkedést mutatott, és az előrejelzés körül van az időszak végén. Továbbra is szükségesnek tartjuk és szorgalmazzuk a vegyeshasználatú kishaszon jármű kategória felélesztését. Ez a kategória nagymértékben támogatná a kis-, és középvállalatokat, ami a kormányzat deklarált célja is” – hívta fel a figyelmet Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke. Erdélyi hozzátette, hogy a személyautó-piacon az alacsony betéti kamat és a mostanra kifutott deviza alapú forint hitelek nagy részének lezárása, illetve a szeptember 1-től az EU-ban kötelezően bevezetésre került WLTP-RDE mérési előírás miatt előrehozott forgalomba helyezések is fogyasztás ösztönző hatásúak. „Ennek megfelelően az új és a használt gépjármű import is fejlődik, erősödik az idősödő autópark lecserélésének folyamata” – fűzte hozzá az ügyvezető elnök.