Gépinfo

Tizenegy százalékos mínuszban a pick-up-piac

Kép: Toyota

Tizenkét százalékkal nőtt éves alapon júniusban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma – derült ki a Datahouse adatiból.

Az elmúlt hónapban 12 533 jármű kapott rendszámot az előző kategóriákban. A két évvel ezelőtti júniushoz képest hét százalékos mínuszt mutatnak az adatok.

Összesen 68 339 járművet adtak el ezen a piacon eddig idén. Ez éves alapon 2,4 százalékos növekedés, a két évvel ezelőttihez képest viszont 11,3 százalékos mínuszt mutatnak a számok. Az idei első félévben 1630 darabbal több járművet értékesítettek, mint tavaly. Két éves alapon 8708 darabos a csökkenés.

Az összevont listán júniusban Toyota, Skoda, Volkswagen, Suzuki, Ford, Opel, KIA, Mercedes-Benz, Renault és BMW sorrend alakult ki az élen. A teljes hat hónap TOP10 mezőnyét nézve Toyota, Ford, Volkswagen, Skoda, Suzuki, KIA, Mercedes-Benz, Opel, Renault és Dacia a sorrend. A Toyota 9007, a Ford 6236, a Volkswagen 5934, a Skoda 5566, a Suzuki 4887, a KIA 3782, a Mercedes-Benz 3200, az Opel 2898, a Renault 2872, a Dacia pedig 2707 eladással büszkélkedhet eddig.

A tavalyhoz képest 10,6 százalékkal 2161 darabosra bővült pick-up-piacon is a Toyota Hilux az első 48 százalékos piaci részesedéssel a január-június időszak adatai alapján. Második a Ford Ranger 32,8 százalékos piacrésszel. A harmadik helyen az Isuzu D-Max áll 12,6 százalékos piaci részesedéssel. Őket a SsangYong Musso Grand, a Volkswagen Amarok, a Jeep Gladiator és a Mitsubishi L200 követi.

A közepes, alsó-közép kategóriájú SUV-okat tartalmazó C-SUV kategória második a szegmensek listáján 13 798 darabbal. A legnépszerűbb kategória a C-alsó-közép. A kisebb méretű B-SUV kategória a harmadik 10 409 darabbal. Előzőben Toyota C-HR, SsangYong Korando és Kia Sportage sorrend, utóbbiban pedig Suzuki Vitara, Dacia Duster és Toyota Yaris Cross sorrend alakult ki az élen.

Az éves alapon 16,2 százalékkal 4495 darabra növekvő furgon-piacon Renault Master az első, a második helyen álló Fiat Ducato előtt, míg a harmadik a Ford Transit volt az első félévben. A három típus 1083, 808, illetve 767 darabos eladásokkal rendelkezik.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Újabb innovációs díjat nyert az AMAZONE

2025. május 4. 13:10

Az AMAZONE 2025-ben sorozatban másodszor nyerte el a stern Innovációs Díjat, megerősítve vezető helyét a mezőgazdasági technológiában.

AXIÁL-NEXT márkanévvel erősítik a digitális átállást        

2025. május 2. 13:10

A magyar gépforgalmazó óriás vállalat egységes márkaként vezeti be digitalizációs megoldásait, AXIÁL-NEXT néven.

Elmarad a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow-Mezőfalva

2025. április 15. 15:29

Ragadós száj- és körömfájás miatt elmarad a 2025-ös NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow mezőfalvi rendezvénye.

Sekély művelés 12 méteren: AMAZONE TopCut 12000-2T

2025. április 12. 16:10

Az AMAZONE TopCut 12000-2T, egy 12,1 m munkaszélességű kombinált aprítóhenger, rugalmasan alkalmazkodik a különböző növénykultúrákhoz.

Nyolc százalékkal csökkentek az autóeladások májusban

2023. június 8. 08:04

Májusban összesen 10 966 személyautót és kishaszongépjárművet adtak el itthon, ez nyolc százalékos csökkenés a tavalyi adathoz képest.

Tiszta Amerika: rengeteg pickup-ot vásároltunk

2018. szeptember 7. 07:54

Az első nyolc hónapban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma 29,6 százalékkal bővült – derült ki a Datahouse adatiból.

Tovább szárnyal a magyarországi pickup-piac

2023. december 10. 15:10

Novemberben 3,7 százalékkal csökkent a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma éves alapon. Itthon összesen 10 303 jármű kapott rendszámot novemberben.

Mit tud a teljesen elektromos Dacia Spring?

2024. január 15. 10:10

A kisautók esetében járó 3000 eurós kedvezmény eltörlése senkinek sem jó, de a francia–román autógyártó lépése a kisebb pénzű vásárlókat a márka felé irányíthatja.