Gépinfo

110 lóerős traktorral jelentkezett a Solis, de készül a 180 lóerős fenevad is

Agrofórum Online

Évente 15 ezer traktort értékesít az indiai Solis Európában, és az évtized végére megháromszoroznák ezt a mennyiséget. Tervben van egy 180 LE-s „fenevad” piacra dobása is.

Az indiai Solis márka mára egyértelműen meghódította az európai piacot. Magyarországon is jól ismerik a hazai forgalmazó Odisys Bt. munkájának eredményeként, és népszerűségét jelzi, hogy lényegében 2019 óta a Solis piacvezetőnek számít nálunk a 20–90 LE-s erőgépek között.

A gyártó tavaly sem ült a babérjain, novemberben az Agrofórum Online is hírt adott arról, hogy egyszerre 5 új traktorszéria bemutatására vállalkoztak. Európai stílust és japán minőséget ígértek, azzal a nem titkolt céllal, hogy 3 éven belül megduplázzák a globális eladásaikat.

Az újdonságok között szerepel a Solis S sorozat is, amelyből az S90-es modellt már a 2022-es bolognai EIMA szakkiállításon bemutatták. A nagyobb testvérnek számító S110-est pedig 2023 novemberében, a hannoveri Agritechnicán tárták a nagyközönség elé.

Ennek legfontosabb részegysége kétségkívül a négyhengeres, 110 LE-s Solis motor, amely már megfelel a Stage V emissziós elírásoknak, ezáltal nincs akadálya, hogy a nyugati piacokon is árusítsák. Az átvitelről 24/12-es powershuttle váltó gondoskodik, a hátsó emelési kapacitás 4,5 tonna.

A Solis egyébként 2022-ben 151 ezer traktort értékesített, ebből 116 ezret odahaza, míg 35 ezer exportra került. 15 ezer az európai gazdákhoz jutott, ami jól mutatja az indiai márka növekvő népszerűségét a kontinensen. A tervek szerint 2030-ra már évi 40 ezer erőgépük kerülne eladásra Európában.

A Solis jelenlegi legnagyobb traktora a 125 LE-s S125-ös modell, amelyet azonban a Stage III emissziós motorja miatt főleg odahaza értékesítenek. A közeljövőben ennek elkészül majd a Stage V-ös verziója is, sőt hosszabb távon egy 180 LE-s Stage V traktor kifejlesztése a cél az európai piacra.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Újabb innovációs díjat nyert az AMAZONE

2025. május 4. 13:10

Az AMAZONE 2025-ben sorozatban másodszor nyerte el a stern Innovációs Díjat, megerősítve vezető helyét a mezőgazdasági technológiában.

AXIÁL-NEXT márkanévvel erősítik a digitális átállást        

2025. május 2. 13:10

A magyar gépforgalmazó óriás vállalat egységes márkaként vezeti be digitalizációs megoldásait, AXIÁL-NEXT néven.

Elmarad a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow-Mezőfalva

2025. április 15. 15:29

Ragadós száj- és körömfájás miatt elmarad a 2025-ös NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow mezőfalvi rendezvénye.

Sekély művelés 12 méteren: AMAZONE TopCut 12000-2T

2025. április 12. 16:10

Az AMAZONE TopCut 12000-2T, egy 12,1 m munkaszélességű kombinált aprítóhenger, rugalmasan alkalmazkodik a különböző növénykultúrákhoz.

A román Tagro traktorok hódítottak az Agritechnicán

2023. december 10. 11:10

Jelentős teret hódított néhány év alatt a piacon a román Tagro traktormárka, amely a hannoveri Agritechnicán is bemutatkozott, mégpedig erdészeti célú „testvérével” együtt, amely az amerikai piacon is keresett lehet.

Doosan Bobcat az Agritechnicán

2019. december 30. 12:03

A Bobcat gyártmányokhoz rendelkezésre álló több mint 100 adapter lehetővé teszi alkalmazásukat a mezőgazdaságban, a kertészetben, terep munkákban, épület- és út építésben, sőt az újrahasznosítási iparban is.

Végtelenül precíz és takarékos műtrágya-kijuttatást tesz lehetővé az Amazone díjazott fejlesztése

2023. szeptember 28. 16:10

Az Amazon fejlesztése megelőzi a túl- vagy alultrágyázott területek kialakulását, valamint azt, hogy kanyarodás közben a tábla határán kívülre jusson a műtrágya.

A New Holland három ezüstérmet szerzett az Agritechnica 2019 kiállításon

2019. november 17. 11:17

A T7 traktorhoz kialakított bálázó szabályzó rendszer harmonikus traktor-munkagép együttműködést biztosít, amelynek eredményeként növelhető a teljesítmény, 12%-kal csökkenthető a hajtóanyag fogyasztás és komfortosabb a gépkezelés.