A Volkswagen Haszonjárművek nemrég bemutatta az új Amarok 2022-t. Az új pick-up kiváló minőségű belsővel és számos segédrendszerrel rendelkezik. Az Amarok egy fontos funkciót vett át elődjétől, ami igazán érdekessé teszi a mezőgazdaságban való felhasználását. A Volkswagen új Amarok 2022 prémium pick-upként mutatkozik be. A több mint öt méter hosszú Amarok ötüléses DoubleCab-ként és SingleCab-ként nagyobb rakodótérrel is kapható. Az erős motorok, a jó terepjáró mobilitás és a széles rakodótér azt mutatják, hogy ez az elegáns terepjáró a mezőgazdaságban is használható.
Az erőteljes és karizmatikus külső igényes beltérrel találkozik, a méretváltozások pedig az álcázás ellenére is jól érzékelhetők. Bő 5350 milliméteres hosszúsága legalább 100 milliméterrel haladja meg elődjéét, 3270 milliméteres tengelytávja pedig 175 milliméterrel nagyobb – még több helyet kínálva a duplafülkében. Mindemellett a teherbírás akár 1,2 tonnára nőtt, a vontatható tömeg pedig több motor-sebességváltó kombináció esetében is elérheti a tekintélyes 3,5 tonnát. Mivel az új Amarok tengelytávja nagyobb mértékben nőtt a jármű hosszúságánál, rövidebbre adódtak karosszéria-túlnyúlásai, ami egyaránt kedvezően befolyásolta első és hátsó terepszögét, s ezzel terepes képességeit. Mindehhez még az elődénél lényegesen nagyobb gázlómélység is hozzájárul.
Motor-sebességváltó kombinációtól és piactól függően egy benzin- és akár négyféle dízelüzemű erőforrás is sorakozhat a motorpalettán, négy és hat hengerrel, illetve 2,0 és 3,0 liter közötti összlökettérfogattal, amelyek igény szerint hátsókerékhajtáshoz, valamint kapcsolható vagy állandó összkerékhajtáshoz csatlakozhatnak. Változatos, előre konfigurált menetüzemmódok támogathatják akár több fokozatban is a vezetőt a nem mindennapi menethelyzetek során, aki ily módon felkészülve gyakorlatilag minden kihívással bátran szembeszállhat az új Amarok volánja mögött. A még nagyobb biztonságról több mint harminc vezetői segédrendszer gondoskodhat, amelyek közül bő húsz teljesen új az Amarok fedélzetén.
A Volkswagen pickup első generációja már egy fontos részlettel lenyűgöző volt: az Amarok rakodófelülete olyan széles, hogy az Euro-raklap oldalirányba is berakható – hívta fel a figyelmet a német agrarheute mezőgazdasági szakportál. A rövidebb vezetőfülkés, úgynevezett Singlecab változatban akár két euroraklap is szállítható a menetirányra merőlegesen, ennek nagy előnyei lehetnek az agráriumban.