Növényvédelem

Bemutatták az új Mitsubishi L200 terepjárót (+KÉPEK)

Agrofórum Online

Kilenc év és 1,3 milliós eladás után itt az ötödik generációs Mitsubishi L200-as. Új, erősebb motorokkal és áttervezett külsővel debütált.

Kilenc év és 1,3 milliós eladás után itt az ötödik generációs Mitsubishi L200-as. Új, erősebb motorokkal és áttervezett külsővel debütált.

A gyártó ország, Tájföld piacán már tavaly ősszel bemutatták a Mitsubishi Tritont. Felénk ismerős európai változata az L200-as a Genfi Autószalonon volt először élőben látható. A gyár az ötödik generációval egy, a mai kornak jobban megfelelő, kellemesebb belterű, modernebb formájú utódot állított az ismert típusnak. A cél a fejlődés mellett a hibátlan funkcionalitás megtartása, így a felépítés maradt létravázas konstrukciójú. Az előd kissé fura kerekdedsége után az új L200-as egy harmonikusabb, nyugodtabb karakter. A beltér sokat változott, a Mitsubishi szerint a formákon túl az anyagminőségen is sikerült javítani az elődhöz képest.

Alapból hét légzsákkal készül, és a ma szokásos biztonsági felszerelések mellett, mint például a sávelhagyás figyelmeztetés, van benne vontatás asszisztens is. A hajtásrendszer a Super Select 4WD-II nevű, ami négyfelé módot kínál; hátsókerékhajtás mellett háromféle összkerékhajtást. Az európai modellek orrában egy új, 2,4 literes turbódízel motor lesz, ami változattól függően 154 és 181 lóerős lehet, nyomatékuk 380 és 430 Nm. A váltó hatfokozatú kézi, kérésre kézzel is kapcsolható ötfokozatú automata is elérhető. A fogyasztás az elődhöz képest 17 százalékkal csökkent, a legtakarékosabb változat szén-dioxid kibocsátása csak 169 g/km.

Mivel terepjáróként is használható, összkerékhajtású, platós teherautóról van szó, kiemelendő, hogy a masszív vázszerkezet torziós merevségén sikerült 7 százalékot javítani. A csavarodási merevség javulása nem csak terepen, de teher szállításakor, vagy vontatáskor is jól jön. Az elődhöz képest újdonság a gombos indítás és az adaptív tempomat, de lesz még kétzónás automata klíma is az L200-asokban. Megjelenik a felszerelésben a digitális rádióvevő és a tolatókamera. A szebb és jobb L200-as nyárra kerül a kereskedésekbe.

(autonavigator.hu)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Fel kell készülni a japán cserebogarak támadására!

2025. január 8. 14:40

Svájcban már megjelent a japán cserebogár. A kártevő a gyümölcsösök, szőlő, dísznövények gyökerét rágja meg, óriási pusztítást okozva.

Óriási károkozásra képesek a szúfélék

2025. január 1. 16:10

Itthon a néhány száz hektáron növő lucfenyőkben már nem tesznek számottevő kárt, de például Ausztriában 2024-ben is fertőztek a betűzőszúk.

Növényvédő szerek: két hatóanyagot betilthat az Európai Unió

2024. december 12. 09:10

Az Európai Bizottság visszavonhatja két hatóanyag, a flufenacet és a flutolanil növényvédelmi engedélyét. Egyelőre javaslattervezetekről van szó.

Ha enyhe lesz a tél, megint küzdhetünk a mezei pockokkal

2024. november 26. 13:10

Most érdemes körülnézni a szántóföldön és környékén és felmérni, hogy milyen a pocokhelyzet. A legjobb védekezés ebben az esetben is a megelőzés.

Kikezdhetetlen terepjáró képességet ígér a Mini Countryman C

2023. december 22. 15:10

A MINI Countryman harmadik nemzedéke merőben új formanyelvbe öltözteti a modell terepjáró képességét, miközben utasterének kényelmét és prémium hangulatát innovatív anyaghasználat fokozza. A széleskörű személyre szabhatóságról négyféle felszereltségi szint gondoskodik.

Környezetkímélő e-terepjárók érkeztek a Pilisi Parkerdőbe

2023. március 13. 11:42

Környezetkímélő e-terepjárók álltak üzembe a Pilisi Parkerdőnél. A hat darab akkumulátoros jármű beszerzését az Agrárminisztérum támogatta.

Erre a tíz dologra érdemes figyelni terepezés előtt

2019. július 17. 07:38

A hivatásos mentősofőrök számára rendezett mesterkurzuson az expedíciós járművek építésének legnagyobb európai szakértője, az eredetileg Toyota offroaderekre szakosodott, izlandi Arctic Trucks demonstrálta azokat a lépéseket, amelyek érdemes ügyelni, ha hosszabb időre megy terepre valaki.