Támogatások, pályázatok

Borlepárlási támogatás segíti a borászatokat

Agrárminisztérium

Az Agrárminisztérium 1,6 milliárd forintos keretösszeggel támogatást biztosít a borászatok számára védett eredetű rozé- vagy vörösborok lepárlására a borpiaci nehézségek kezelése érdekében.

Az Európai Unióban az elmúlt évek gazdasági nehézségei miatt komoly értékesítési nehézségek sújtják a bortermelőket, elsősorban a rozé- és a vörösborok esetében. A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának kezdeményezésére idén 1,6 milliárd forintos keretösszeggel, legfeljebb 90 000 hektoliter rozé- és vörösbor lepárlása valósulhat meg hazánkban támogatott módon. Ez alternatív bevételi lehetőséget jelent azoknak a termelőknek, akik kapacitáshiánnyal vagy eladási gondokkal küzdenek.

A támogatás mértékének megállapítása a lepárlásra szánt bor tényleges alkoholtartalma alapján történik, így egy liter bort 150 és 180 Ft közötti nettó áron vesz át a lepárló. Egy bortermelő legfeljebb 2500 hektoliter borászati terméket szállíthat be az intézkedésben résztvevő lepárlóüzemek valamelyikébe.

A beszállított bor csak védett eredetű (azaz oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel ellátott) rozé- vagy vörösbor lehet, és a tényleges alkoholtartalma pedig nem lehet kevesebb, mint 11,5 %. A támogatást a lepárlóüzem igényelheti, és teljes mértékben át kell adnia azt a beszállító borászat részére. A beszállítási lehetőség a lepárlóüzem felé a tervek szerint a rendelet megjelenése után néhány nap múlva már megnyílhat.

Az intézkedés nyomán az érintett szegmensben érzékelhetően csökkenhet a kínálati nyomás, megkönnyítve ezzel a szüret menetét. Emellett bízunk benne, hogy a támogatás hozzájárul ahhoz is, hogy a magyar gazdák a megtermett szőlőjüket magasabb áron tudják értékesíteni – emelte ki a miniszter.

Hasonló intézkedéssel él az idei esztendőben Franciaország is.

A részletes támogatási feltételek ITT érhetőek el.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ősszel újra indulnak az öntözésfejlesztési pályázatok

2025. augusztus 28. 11:10

Szeptemberben ismét lehetőség nyílik öntözésfejlesztési pályázatok benyújtására. 67 milliárd forinttal segítik a fenntartható gazdálkodást.

Támogatás a fertőzött állattartó telepek újraindításához

2025. augusztus 15. 11:10

Akár 50 millió forintos támogatás is igényelhető a ragadós száj- és körömfájással sújtott állattartó telepek fejlesztésére.

Indul az 500 milliós állatvédelmi program a kistelepüléseken

2025. július 29. 13:10

Ősszel indul a Magyar Falu Program új alprogramja, amely ivartalanítással, chipezéssel és oltással segíti a felelős állattartást az 5000 fő alatti településeken.

Tavaszi fagy: hogyan kaphat előleget 2025-ben az érintett termelő?

2025. július 15. 14:10

2025 tavaszi fagykára után a Kincstár gyorsított előlegfizetést kínál a károsodott szőlő‑ és gyümölcsültetvényeknek – így működik.

Borkülönlegesség, jégbor, főbor: magyar borászati kifejezések kerülhetnek uniós oltalom alá!

2019. február 20. 05:37

Előrelépés történt a magyar borok uniós oltalma területén, ugyanis az Európai Bizottság foglalkozik a már öt éve benyújtott hagyományos magyar borászati kifejezések kérdésével, és hamarosan sor kerülhet ezek hivatalos bejegyzésére.

Nyilvános a 2018. évi borszőlő átlagár előrejelzés

2018. július 23. 17:02

Ahhoz, hogy a szőlőárak a folyamatosan növekvő termelési költségek ellenére is méltányos jövedelmet biztosítsanak a gazdák számára, elengedhetetlennek tűnik a borok kereskedelmi átadási árának emelése.

Idén 4,2 millió mázsa szőlőt szüreteltek a gazdák

2019. november 20. 11:36

A borászok nagyon jó minőségű borokra számítanak, hiszen a visszajelzések alapján szépen érett, egészséges gyümölcsöket szüreteltek, és bizakodásra ad okot az is, hogy az idei év Tokajban is jó volt az aszúsodás szempontjából.

Jó bor: Neked Melyik?

2020. november 4. 09:58

Indul a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) „JÓ BOR” edukációs kampányának második szakasza, amely az elsőhöz hasonlóan a fiatalokat, kezdő borfogyasztókat célozza meg és új tartalmakkal hívja fel a figyelmet a minőségi magyar borfogyasztásra.