Zöldség-Gyümölcs

Normalizálódik az olasz gyümölcs- és zöldségexport

Agrofórum Online

Előfordulhat, hogy Olaszországban a gyümölcs- és zöldségexport 2022-ben nem éri el az előző évi magas szintet - közölte a Fruitimprese iparági szövetség a statisztikai hivatal adatai alapján készített elemzés alapján.

Az olasz zöldség-gyümölcs export értékben 3,0 százalékkal, mennyiségben 8,1 százalékkal esett vissza a január-április időszakban az előző év azonos időszakához képest. Minden termék érintett, de különösen a friss gyümölcsök és citrusfélék.

A friss gyümölcs exportja 516 030 tonna volt a beszámolási időszakban; ez 11,2 százalékos csökkenésnek felelt meg. A szóban forgó szállítások értéke 6,8 százalékkal 668,37 millió euróra csökkent. A citrusfélék exportja 15,9 százalékkal 109 476 tonnára esett vissza; az érték 5,9 százalékkal 125,8 millió euróra mérséklődött.

Zöldségből és hüvelyesből 465 110 tonna került külföldre az év első négy hónapjában; az előző évi 480 396 tonna után. Az így megtermelt bevétel azonban 5,9 százalékkal 808,6 millió euróra nőtt. Az import is jelentősen bővült. A beszámolási időszakban 171 371 tonna friss gyümölcsöt szállítottak külföldről Olaszországba; ez 16,7 százalékos növekedésnek felelt meg.

Az import friss gyümölcs értéke 12 százalékkal 302,4 millió euróra nőtt. Különösen nagy volt a kereslet a citrusfélék iránt, az import 41,4 százalékkal 128 519 tonnára nőtt. Értékben ez 30,6 százalékos növekedést jelentett, 101,1 millió euróra nőtt az összeg – számolt be a német proplanta mezőgazdasági szakportál. A zöldségek és hüvelyesek növekedése kisebb volt, itt 582 357 tonna import volt, 11,4 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában; 31,5 százalékos növekedéssel 448,9 millió euróra, a magasabb árak itt is éreztették hatásukat.

2021-ben Olaszország gyümölcs- és zöldségexportja 8,3 százalékkal bővült, és 5,2 milliárd eurót hozott.

A Fruitimprese még 1935-ben alakult, 1949-ben ANEIOA néven egyesületi formát öltött. 60 éves tevékenysége után is jelentős és alapvető szerepet játszik egy olyan ágazat import-export vállalatainak fejlődésének elősegítésében, amely az évek során nagymértékben hozzájárult Olaszország külkereskedelméhez. 2008 decemberében vették fel a Fruitimprese nevet.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

DélKerTÉSZ: klímavédelem technológiai fejlesztésekkel

2025. április 4. 11:10

A klímaváltozás hatása már közvetlenül érezhető a magyar zöldségtermesztésben, derül ki a DélKerTÉSZ 2024-es beszámolójából.

Március 25. – Magyar gyümölcs tájfajták napja

2025. március 21. 12:00

Gyümölcsoltó Boldogasszony ünnepe alkalmából a hazai őshonos gyümölcsfajták megőrzésének fontosságárára hívják fel a figyelmet.

Kilónként 72 forint a sárgarépa termelői ára Hollandiában

2025. február 28. 11:10

A domináns termelői árszint 17-18 eurócent körül van, és ez a szint az elmúlt hetekben meglehetősen stabil maradt.

Már Szarvason is elérhető a MATE „Gyümölcsfák metszése” képzése

2025. február 19. 14:40

A szintén meghirdetett Gyümölcsfák oltása egynapos képzésen megismerhetik az eredményes oltás eszközeit és azok helyes használatát.

Az olasz búzatermelés 15 százalékkal csökkenhet

2022. június 14. 11:34

Az aszály miatt az olaszországi búzatermelés várhatóan 15%-kal esik vissza idén, az időjárás országszerte csökkentette a termést.

Szárazság fenyegeti Észak-Olaszország termésének felét

2022. június 20. 07:36

A mezőgazdasági lobbi azonnali cselekvést sürget, sürgős öntözést kérve a növények, például a paradicsom és a görögdinnye megmentése érdekében.

125,7 millió tonna lehet az uniós búzatermés

2022. július 11. 05:36

A Reuters felmérése szerint az EU várhatóan 125,7 millió tonna közönséges búzát termel majd 2022-ben, ami 3,4%-kal kevesebb a tavalyi termésnél.

A Solarelli paprikák újszerű felhasználása

2022. december 30. 10:42

Az Angelo Solarelli paprika egészséges snack-ként pozicionálva viharosan növeli a paprika fogyasztás mértékét Olaszországban.