Előfordulhat, hogy Olaszországban a gyümölcs- és zöldségexport 2022-ben nem éri el az előző évi magas szintet - közölte a Fruitimprese iparági szövetség a statisztikai hivatal adatai alapján készített elemzés alapján.
Az olasz zöldség-gyümölcs export értékben 3,0 százalékkal, mennyiségben 8,1 százalékkal esett vissza a január-április időszakban az előző év azonos időszakához képest. Minden termék érintett, de különösen a friss gyümölcsök és citrusfélék.
A friss gyümölcs exportja 516 030 tonna volt a beszámolási időszakban; ez 11,2 százalékos csökkenésnek felelt meg. A szóban forgó szállítások értéke 6,8 százalékkal 668,37 millió euróra csökkent. A citrusfélék exportja 15,9 százalékkal 109 476 tonnára esett vissza; az érték 5,9 százalékkal 125,8 millió euróra mérséklődött.
Zöldségből és hüvelyesből 465 110 tonna került külföldre az év első négy hónapjában; az előző évi 480 396 tonna után. Az így megtermelt bevétel azonban 5,9 százalékkal 808,6 millió euróra nőtt. Az import is jelentősen bővült. A beszámolási időszakban 171 371 tonna friss gyümölcsöt szállítottak külföldről Olaszországba; ez 16,7 százalékos növekedésnek felelt meg.
Az import friss gyümölcs értéke 12 százalékkal 302,4 millió euróra nőtt. Különösen nagy volt a kereslet a citrusfélék iránt, az import 41,4 százalékkal 128 519 tonnára nőtt. Értékben ez 30,6 százalékos növekedést jelentett, 101,1 millió euróra nőtt az összeg – számolt be a német proplanta mezőgazdasági szakportál. A zöldségek és hüvelyesek növekedése kisebb volt, itt 582 357 tonna import volt, 11,4 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában; 31,5 százalékos növekedéssel 448,9 millió euróra, a magasabb árak itt is éreztették hatásukat.
2021-ben Olaszország gyümölcs- és zöldségexportja 8,3 százalékkal bővült, és 5,2 milliárd eurót hozott.
A Fruitimprese még 1935-ben alakult, 1949-ben ANEIOA néven egyesületi formát öltött. 60 éves tevékenysége után is jelentős és alapvető szerepet játszik egy olyan ágazat import-export vállalatainak fejlődésének elősegítésében, amely az évek során nagymértékben hozzájárult Olaszország külkereskedelméhez. 2008 decemberében vették fel a Fruitimprese nevet.