Gépészet

A JCB bemutatta az út, a zéró emisszió felé (Road to Zero) programját

Agrofórum Online

A brit kormány 10 pontos, az elektromos és hidrogénhajtású járművek fejlesztését támogató Green Industrial Revolution programját követve a JCB megtartotta első virtuális gépbemutatóját, amelyen tájékoztatást adott a cég legfrissebb elektromos gépfejlesztési eredményeiről.

A JCB központjában (Rocester) tartott élő show a cég az építő- és mezőgazdasági szektorban használható 100% elektromos energiával működő konstrukcióit és technológiai fejlesztéseit szemléltette. A „Road to Zero” szlogennel indított bemutatón a cég elektromos hajtású gépei és gyorstöltő rendszere szerepelt: elektromos mini exkavátor, elektromos mini dömper, elektromos homlokrakodó és elektromos teleszkópos rakodó.

A JCB E-TECH géppark

Tim Burnhope a JCB fejlesztési igazgatója a bevezetőjében kiemelte, hogy az elmúlt néhány évben a cég nagy előrelépésre jutott az elektromos hajtás tagadásától a jelenlegi állapotokig, amikor az elektromos hajtású gépek széles körét (E-TECH) tudja ajánlani a zéró emissziót megvalósító törekvésekhez.

Az iparban korábban, úttörőként bemutatott 19C-IE mini exkavátor most egy vadonatúj E-Tech fülkét kapott, amellyel zord időjárásban is kényelmesen használható. Az új eszköz kifejezetten jól hasznosítható a föld alatt, alagútban és beltéri körülmények között, vagyis mindenhol, ahol a dízel üzemű építőgépek károsanyag kibocsájtása gondot jelentene.

Mini exkavátor és dömper

Első alkalommal volt látható a HTD-5 hevederes mini dömper és az ollós emelő elektromos változata, valamint az új elektromos IT-E csuklós dömper.

Az új innovációk közül kiemelkedik a cég JCB 525-60E Loadall modell, amely mezőgazdasági feladatok széles körének megvalósítására alkalmas.

Az új 525-60E Loadall teleszkópos rakodó külsőleg hasonló a dízelmotoros változathoz, belül viszont a motor helyén egy 96 V lítium-ion akkumulátor helyezkedik el. Az akkumulátor két elektromos motort lát el energiával, amelyek közül az egyik (17 kW) a hajtásláncot, a másik (22 kW) a hidraulika rendszert működteti. A hajtáslánc motorja fékezéskor, a hidraulika rendszer motorja süllyesztéskor visszatáplál az akkumulátorba csökkentve az energia felhasználást és növelve az akkumulátor üzemidejét. Az elektromos rendszer széles hőmérséklet határok (+60 0C és -20 0C) képes üzemelni.

JCB 525-60E Loadall teleszkópos rakodó ömlesztett anyag rakodásban

Az 525-60E teleszkópos rakodó hasonlóan a többi JCB E-Tech járműhöz saját töltő berendezéssel rendelkezik, amely nyolc óra alatt tölti fel az akkumulátort 240 V, 16 A elektromos hálózat esetén. A JCB által kifejlesztett és opcionálisan beszerezhető univerzális töltő viszont 35 perc alatt képes ugyanerre. Az akkumulátorok 5000 alkalommal tölthetők, amely megközelítőleg 10.000 üzemórát jelent.

A változó üzemeltetési körülmények nem mindig rendelkeznek külső töltési lehetőséggel. Ezért a JCB kifejlesztett egy új gyorstöltő berendezést (Universal Charger), amely kompatibilis az összes elektromos hajtású gépével. Az univerzális gyorstöltő (48-96 V) alkalmazható telepen és terepen egyaránt, működtetéséhez háromfázisú 480 V feszültségű hálózat szükséges.

A gyorstöltő (Universal Charger) munka közben

Az elektromos Loadall rakodók új ROPS/FOPS vezetőfülkével készülnek, amelyek belső zajszintje csupán 66,7 dB. A fülke egy 2,2 kW teljesítményű fűtőberendezéssel rendelkezik, amellyel a mellső, a hátsó és az oldalsó üvegek, sőt a vezetőülés is melegíthető. A rakodó geometriai paraméterei nem változtak, a maximális emelőképessége 2,5 t, a teljes 6,0 méter emelési magasságig 2,0 t teher emelésére képes.

JCB 525-60E Loadall teleszkópos rakodó istálló munkában

Tim Burnhope szerint a vásárlók robusztus, megbízható és hatékony gépi megoldásokat igényelnek, amelyekkel az üzemeltetési költségeik alacsony szinten tarthatók. Ezért a technológiai változásokat követve fordultak a környezetbarát megoldások irányába. Fontos, hogy a JCB az olyan innovatív fejlesztések élharcosa legyen, amelyek közel zéró emissziós dízelmotorokat és úttörő elektromos hajtás technológiákat eredményeznek, és pozitív hatással vannak a klímaváltozásra.

Forrás:

https://www.jcb.com/; jcb press release

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Gyors, erős, pontos – ismerje meg a Köckerling új óriását!

2025. augusztus 6. 16:10

A Köckerling Allrounder 1230 kultivátora nagy munkaszélességgel, precíz mélységtartással és sokoldalú felhasználással hódít a földeken.

Gyengülést hozott a július a mezőgazdasági pótkocsipiacon

2025. augusztus 5. 14:10

Összesen 565 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2025 első hét hónapjában Magyarországon. Ez 7,4 százalékos plusz tavalyhoz képest.

Tízéves mélypontra süllyedt az európai traktorpiac 2024-ben

2025. július 30. 11:10

Drámai visszaesés az európai traktorpiacon: tízéves mélypont, 8,1%-os csökkenés – és a magyar piac még ennél is nagyobbat zuhant.

Hatékony-e a drónos permetezés (2.rész) +videó

2025. július 29. 16:10

Hertelendy Péter növényorvossal meglátogatjuk a drónnal, hagyományos földi géppel permetezett, valamint a nem kezelt kontrol táblát is.

Elkelt a legendás lengyel traktormárka, ukránok vették meg

2024. október 31. 16:10

Ezúttal 17,3 millió euró volt a vételár, ami nagyjából 60 százalékkal alacsonyabb az eredetileg tervezettnél.

Traktorvezetői jogosítvány: egyelőre nem vezetik be az Európai Unióban

2024. március 6. 15:10

Az Európai Parlament egy módosítással elvetette, hogy a traktort vezetőknek egységes vizsgakövetelmények alapján kelljen jogosítványt szerezniük.

Dögös mindenes Fehéroroszországból: MTZ/Belarus 1523 traktor

2023. december 4. 08:10

Felfrissített külsejű MTZ/Belarus 1523-as traktort mutatott be közösségi oldalán a fehérorosz gyártó. A háborús szankciók – úgy tűnik – eddig sem a gyár, sem pedig az ország gazdasági teljesítményét nem vetették vissza számottevően.

Megtudtuk, mi alapján választanak robotpilóta rendszert az eredményes gazdálkodók!

2019. március 4. 08:48

A robotpilóta rendszer nem kis beruházás, melyet hosszas döntés előkészítés előz meg. Szembe kell állítani a rendszerrel elérhető hasznot, előnyöket a beruházás költségével és a mérlegnek mindig a jó irányba kell billennie!