Gépészet

A JCB bemutatta az út, a zéró emisszió felé (Road to Zero) programját

Agrofórum Online

A brit kormány 10 pontos, az elektromos és hidrogénhajtású járművek fejlesztését támogató Green Industrial Revolution programját követve a JCB megtartotta első virtuális gépbemutatóját, amelyen tájékoztatást adott a cég legfrissebb elektromos gépfejlesztési eredményeiről.

A JCB központjában (Rocester) tartott élő show a cég az építő- és mezőgazdasági szektorban használható 100% elektromos energiával működő konstrukcióit és technológiai fejlesztéseit szemléltette. A „Road to Zero” szlogennel indított bemutatón a cég elektromos hajtású gépei és gyorstöltő rendszere szerepelt: elektromos mini exkavátor, elektromos mini dömper, elektromos homlokrakodó és elektromos teleszkópos rakodó.

A JCB E-TECH géppark

Tim Burnhope a JCB fejlesztési igazgatója a bevezetőjében kiemelte, hogy az elmúlt néhány évben a cég nagy előrelépésre jutott az elektromos hajtás tagadásától a jelenlegi állapotokig, amikor az elektromos hajtású gépek széles körét (E-TECH) tudja ajánlani a zéró emissziót megvalósító törekvésekhez.

Az iparban korábban, úttörőként bemutatott 19C-IE mini exkavátor most egy vadonatúj E-Tech fülkét kapott, amellyel zord időjárásban is kényelmesen használható. Az új eszköz kifejezetten jól hasznosítható a föld alatt, alagútban és beltéri körülmények között, vagyis mindenhol, ahol a dízel üzemű építőgépek károsanyag kibocsájtása gondot jelentene.

Mini exkavátor és dömper

Első alkalommal volt látható a HTD-5 hevederes mini dömper és az ollós emelő elektromos változata, valamint az új elektromos IT-E csuklós dömper.

Az új innovációk közül kiemelkedik a cég JCB 525-60E Loadall modell, amely mezőgazdasági feladatok széles körének megvalósítására alkalmas.

Az új 525-60E Loadall teleszkópos rakodó külsőleg hasonló a dízelmotoros változathoz, belül viszont a motor helyén egy 96 V lítium-ion akkumulátor helyezkedik el. Az akkumulátor két elektromos motort lát el energiával, amelyek közül az egyik (17 kW) a hajtásláncot, a másik (22 kW) a hidraulika rendszert működteti. A hajtáslánc motorja fékezéskor, a hidraulika rendszer motorja süllyesztéskor visszatáplál az akkumulátorba csökkentve az energia felhasználást és növelve az akkumulátor üzemidejét. Az elektromos rendszer széles hőmérséklet határok (+60 0C és -20 0C) képes üzemelni.

JCB 525-60E Loadall teleszkópos rakodó ömlesztett anyag rakodásban

Az 525-60E teleszkópos rakodó hasonlóan a többi JCB E-Tech járműhöz saját töltő berendezéssel rendelkezik, amely nyolc óra alatt tölti fel az akkumulátort 240 V, 16 A elektromos hálózat esetén. A JCB által kifejlesztett és opcionálisan beszerezhető univerzális töltő viszont 35 perc alatt képes ugyanerre. Az akkumulátorok 5000 alkalommal tölthetők, amely megközelítőleg 10.000 üzemórát jelent.

A változó üzemeltetési körülmények nem mindig rendelkeznek külső töltési lehetőséggel. Ezért a JCB kifejlesztett egy új gyorstöltő berendezést (Universal Charger), amely kompatibilis az összes elektromos hajtású gépével. Az univerzális gyorstöltő (48-96 V) alkalmazható telepen és terepen egyaránt, működtetéséhez háromfázisú 480 V feszültségű hálózat szükséges.

A gyorstöltő (Universal Charger) munka közben

Az elektromos Loadall rakodók új ROPS/FOPS vezetőfülkével készülnek, amelyek belső zajszintje csupán 66,7 dB. A fülke egy 2,2 kW teljesítményű fűtőberendezéssel rendelkezik, amellyel a mellső, a hátsó és az oldalsó üvegek, sőt a vezetőülés is melegíthető. A rakodó geometriai paraméterei nem változtak, a maximális emelőképessége 2,5 t, a teljes 6,0 méter emelési magasságig 2,0 t teher emelésére képes.

JCB 525-60E Loadall teleszkópos rakodó istálló munkában

Tim Burnhope szerint a vásárlók robusztus, megbízható és hatékony gépi megoldásokat igényelnek, amelyekkel az üzemeltetési költségeik alacsony szinten tarthatók. Ezért a technológiai változásokat követve fordultak a környezetbarát megoldások irányába. Fontos, hogy a JCB az olyan innovatív fejlesztések élharcosa legyen, amelyek közel zéró emissziós dízelmotorokat és úttörő elektromos hajtás technológiákat eredményeznek, és pozitív hatással vannak a klímaváltozásra.

Forrás:

https://www.jcb.com/; jcb press release

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Fliegl Őszi Akció: több mint 50 termék kedvezményes áron

2025. szeptember 10. 09:10

Kedvezményes Fliegl pótkocsik és adapterek 2025. november 1-ig, több mint 50 termék akciós áron, amíg a készlet tart!

Enyhe élénkülés a magyarországi pótkocsipiacon

2025. szeptember 5. 14:10

Augusztusban mélypontra süllyedt a mezőgazdasági pótkocsik piaca, éves szinten viszont enyhe növekedés látszik.

Állattartó telepi pályázathoz gépet keres? Mutatjuk a Massey Ferguson kínálatot!

2025. szeptember 4. 12:10

Széles Massey Ferguson kínálat érhető el az ÁTK támogatással – traktorok, bálázók és takarmánygépek prémium felszereltséggel.

Prémium védelem, határtalan lehetőség – ALPHA TITANIUM LINE

2025. augusztus 29. 16:10

Új szintre lép a precíziós növényvédelem: a Hardi Alpha TITANIUM minden részletében a hatékonyságot és kényelmet szolgálja.

A COVID-19 hatása az európai traktorpiacra

2020. szeptember 23. 08:04

A mezőgazdasági traktor eladás a tavalyi évhez viszonyítva 12,08%-kal csökkent az első félévben.

Itt az első olcsón üzemeltethető, mégis hatékony elektromos traktor?

2024. május 13. 05:10

A jelenlegi legnagyobb, 45 LE-s AutoNxt elektromos traktor a 35 kWh kapacitású akkumulátorcsomag segítségével 8 órás munkavégzésre képes.

Agresszív külsejű osztrák traktor került piacra, immár fokozatmentes váltóval

2024. május 10. 09:10

Az osztrák Lindner mezőgépgyártó vállalat nemrég a Lintrac 70 LDrive traktormodellel bővítette speciális kínálatát.

A XERION 12-es széria hulladékból előállított fenntartható üzemanyaggal is működik

2024. május 13. 12:10

A 15,6 literes hathengeres Mercedes-Benz motorok hidrogénezett növényi olajokkal (HVO) való üzemelésre vannak engedélyezve.