A 2009-ben alapított cég 480 kilométeres hatótávolságot ígér és 750 lóerőnek megfelelő teljesítményt. A 200 kilométer/órás sebességre is képes elektromos meghajtású pick-up 3 másodperc alatt érheti el a száz kilométer/órás sebességet és a sorozatgyártásból az értékesítés kezdetét 2021 júniusára tervezik.
A társaság nem szűkölködik stratégiai befektetőkben, elég tekintélyes a listájuk, szerepel rajta az Amazon.com Inc., a Ford Motor Co. és a BlackRock Inc. befektető társaság is. Már 6 milliárd dollárt gyűjtöttek össze, ennyivel a Rivian élenjárónak számít az elektromos pick-up-ot piacra dobni szándékozók közül. Az első darabok átvételére a vevők részéről várhatóan az Egyesült Államokban 2021 júniusában kerülhet sor és novemberben Kanadában is terjeszkedhetnek. Az előszériás gyártás már folyamatban van a vállalat gyárában, amely az egykori Mitsubishi gyárban, az Illinois állambeli Normalban található.
Először a 2018. novemberi Los Angeles-i Autószalonon mutatták be a fejlesztésüket, amely nagyrészt azért hívta fel a figyelmet magára, mert egy olyan cégtől és alapítótól, R.J. Scaringe mérnöktől származott, amelyekről a világ nem tudott túl sokat. Scaringe egy MIT-n, azaz a Massachusetts Institute of Technology egyetemen végzett mérnök. A társaságnak mintegy 3000 alkalmazottja van, az illinoisi üzemben és az irodákban Michiganben és Kaliforniában.
A Rivian R1T-t úgy alakították ki, hogy Scaringe „elektromos kalandjárműnek” nevezte és a szabadság szerelmeseit célozták meg. A cég szerint kiválóan alkalmas hegyi kerékpározáshoz, kajakozáshoz és terepre is. Van még lehetőség az autóban kihúzható konyha és munkahely kialakítására is. Az izgalmat keresőkön túl a Rivian szerint nagyon nagy kereslet tapasztalható az első elektromos meghajtású járművüket (EV) kereső vásárlók körében, valamint a kisebb EV-modellek, például szedánok tulajdonosai közt. Figyelembe véve az érdeklődést és az előrendeléseket, Scaringe azt mondta, arra számít, hogy a termelési kapacitásokat hamarosan már 2023-ig lekötik.