Meglehetősen sok a bizonytalanság akörül, hogy az Atlis át tud-e állni egy elektromos pick-up kezdőmodellel az autógyártásra, de a terv minden esetre meglehetősen ambiciózus. Ezen a területen a cég bizonyosan hátrányból indul. 2016-ban alapította a vállalatot Mark Hanchett, aki az előző évtizedet az Axon Enterprise Inc. vezetőjeként rendészetben használatos eszközök és testkamerák fejlesztésével töltötte. Autógyártásban nincs tapasztalata a cégnek, nincs ügyfelük és eddig nincs bevételük sem.
Eddig valamivel több mint 5 millió dollárt gyűjtöttek össze. Legalább több tízmillióra lesz még szükség a tervezett XT pick-up gyártásának megkezdéséhez. A tervek szerint az autó akár 500 mérföldes, azaz 800 kilométeres hatótávolsággal és 15 perces töltési idővel büszkélkedhet majd. A vállalat szerint több mint 30 000 ember jelezte már letét nélküli foglalását.
Az Atlis azt tervezte, hogy valamikor 2020-ban kezdik meg a gyártást, de a Covid-19-re és a finanszírozás hiányára hivatkozva visszavonták ezt az ütemtervet. Most azt állítják, hogy 2021-ben 100 XT gyártása történhet majd meg, az eladások várhatóan 2021 legvégén kezdődnek el, feltételezve azt, hogy további 25 millió dollárt gyűjtenek még össze befektetőktől. Jelenleg befektetőket keresnek elsősorban. A gyorsan fejlődő akkumulátortechnológia kulcsfontosságú annak érdekében, hogy megkülönböztessék magukat a zsúfolt piacon. Az elképzelés egy villámgyors, 1,5 megawattos töltőállomás.
Az előzetes adatok szerint az autó 480, illetve a már említett 800 kilométeres hatótávolsággal lesz kapható. A teljesítmény 600 lóerőnek felelhet meg az Atlis XT-ben, amelybe egy meglehetősen nyomatékos elektromotor kerülhet majd. A hasznos terhelhetőség is nagyon széles skálán mozog, a 2,7 tonnától egészen 7,7 tonnáig terjed. Utóbbi adat messze túlmutat a hagyományos pick-upoknál megszokottól. Az óránkénti 192 kilométeres végsebesség is magas adat. Az árlista 45 000 dollárnál indul és a legjobb jellemzőkkel rendelkező változatért 78 000 dollárt kérnek majd, ha sikerül megvalósítani a projektet és ténylegesen beindul a gyártás Ohióban.