Összesen 172 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2025 első negyedévében Magyarországon.
Így csupán 13 darabos az elmaradás az első negyedévben éves alapon. A múlt havi adat 29,5 százalékos éves pluszt mutat egy év alatt, kétéves alapon viszont 43,6 százalékos mínuszt jelent a márciusi eredmény.
Nincs változás az élen
Február végén az összesített listán 3 darab volt a Fliegl előnye az Agrogéphez képest, ez azonban március végére már 8 darabra nőtt. Ugyanis a Fliegl összesen 18 darabbal nyerte a márciust az Agrogép és a Pronar előtt.
Minőségi és megbízható pótkocsit keres? Farmtech! A részletekért KATTINTSON A KÉPRE!
Az Fliegl 18, az Agrogép 13, a Pronar és a Fémagrotúr pedig 12-12 darabot adott el az elmúlt hónapban. Utánuk Farmtech, Franchin, Joskin, Brantner, Metal-Fach és Nyír-Agromasin sorrend alakult ki az élen. Húsz olyan márka volt, amely legalább egy mezőgazdasági pótkocsit adott el márciusban.
31 márka termékei a listán
Három hónap alatt összesen a Fliegl 37, az Agrogép 29, a Pronar pedig 23 darabot értékesített. Negyedik lett a Fémagrotúr 18 értékesítéssel. A többi piaci szereplő elég messze volt az első négy mezőnyétől. Ötödik helyen a Brantner, az Egyedi és a Bagodi Mezőgép áll 5-5 értékesítéssel. A Farmtech, a Metal-Fach, a Joskin és a Nyír-Agromasin márkák mindegyike 4 új mezőgazdasági pótkocsit adott el.
Az első negyedévben pedig összesen 31 márka helyezett forgalomba új mezőgazdasági pótkocsit hazánkban.
A 10-30 tonnás modellek fogynak a legjobban
Tömegkategória szerinti bontásban a 10 és 30 tonna közöttiben volt a legnagyobb, 127 darabos a piac, ami 74 százalékos részesedést jelent. A legnépszerűbb modell a Fémagrotúr FC18/1 Furrier modell 9 darabbal.
A 3,5 és 10 tonna közötti kategóriában 21 darabot helyeztek forgalomba, a 0,75 és 3,5 tonna közöttiekből 20 darabot, a 0,75 tonna alattiból hármat adtak el, a 30 tonna felettiekből pedig mindössze 1 kelt el.