Újabb teljesen elektromos kompakt kerekes rakodógép jelent meg a Weidemann kínálatában, illetve jövőre már sokkal környezetbarátabb verziókban érhetők el a német gyártó dízelüzemű gépei is.
A német Weidemann a (teleszkópos) homlokrakodók, teleszkópos rakodógépek és ezek tartozékainak Magyarországon is jól ismert és népszerű gyártója. Természetesen a hannoveri Agritechnica kiállításon is megtalálhatjuk őket, és a versenytársakhoz hasonlóan ők is hoztak néhány innovációt a nagy mezőgazdasági seregszemlére.
Egyrészt a teljesen elektromos Hoftrac 1390e udvari rakodógépet, amely felszereltségtől függően 2700–3200 kg tömegű lehet. A kanál billenési teherbírása – ugyancsak gépváltozattól függően – 1670 és 2280 kg között alakulhat.
A 96 voltos lítiumion-akkumulátorral felszerelt sokoldalú gép zajtalanul, valamint szén-dioxid-kibocsátás és egyéb káros részecskekibocsátás nélkül dolgozik, ezáltal ideális az állattartó telepekre, valamint más beltéri munkákra.
A Hoftrac 1390e fülkés és bukókeretes változatban egyaránt elérhető, az utóbbi természetesen megfelel a borulásvédelmi előírásoknak. A sztenderd változat 14,1 kWh teljesítményű, de a rakodógép elérhető 18 kWh és 28 kWh teljesítményű verziókban is. A gyártó szerint egyetlen töltéssel akár 5,3 munkaóra teljesítésére képes. 20-ról 80 százalékos töltöttségi szintre 1,8 óra alatt tölthető fel.
Az elektromos gép két különálló elektromotorral felszerelt. Az egyik (33,1 kW teljesítményű) a hajtásért felel, míg a másik (21,2 kW-os) a hidraulikarendszer működtetéséért. A maximális emelési magasság alapból 3 méter, de opcionálisan ez akár 20 cm-rel meghosszabbítható.
A Weidemann immár három teljesen elektromos modellel rendelkezik így, az új 1390e mellett a 1190e kompakt kerekes rakodó és a T4512e kompakt teleszkópos rakodó is ezt a kategóriát gyarapítja.
Ugyancsak újdonság a német gyártónál az alternatív üzemanyagok használatának lehetősége. A dízelhajtású Weidemann gépek ugyanis 2024-től HVO-előkészítettek lesznek, vagyis akár hidrogénezett növényi olaj is tankolható beléjük. Ez mintegy 90 százalékkal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátást jelent a hagyományos gázolajüzemű motorokkal összehasonlítva.