Gépészet

Önvezető kombájnflotta

Agrofórum Online

Az orosz EkoNiva mezőgazdasági holding és a Cognitive Pilot szoftvertársaság a következő három évben 10.000 kombájnt (az orosz flotta 10%-át) tervez felszerelni C-Pilot robotpilóta rendszerrel.

A Cognitive Pilot robotpilóta rendszer

A közelmúltban megkötött hároméves egyezmény alapján az EkoNiva holding promóciós programot indít a Cognitive Pilot társaság Cognitive Agro Pilot, mesterséges intelligencia alapú automatikus hajtásrendszerének elterjesztése érdekében. A megállapodás 10 klímazónát átfogó 35 orosz régióra terjed ki, amelyben az önjáró gabonakombájnok beüzemelését, szervizelését és mérnöki felügyeletét fogják össze.

Olga Uskova (CEO, Cognitive Pilot) szerint lehetőség nyílik az EkoNiva és Cognitive Pilot társaságok számára, hogy a világ legmodernebb videó-adatbázisát hozzák létre, amely alkalmas a neurális rendszer nagy területeken történő kipróbálására és továbbfejlesztésére. Ezek a rendszerek azonban már nemcsak Oroszországban, hanem az USA-ban, Latin Amerikában, Kínában lévő kombájnokon is megtalálhatók.

Az EkoNiva társaság szervizrészlegének műszaki specialistái különleges kiképzésen vesznek részt a közeljövőben, amely az automata hajtási rendszer működésének megismerését célozza.

Kiképzőrendszer

A Cognitive Agro Pilot rendszert arra tervezték, hogy a vezetőnek csak a betakarítás minőségére kelljen figyelni, mivel a kombájnt a robotasszisztens vezeti.

Bjorne Drexler (CEO, EkoNivaTechnika-Holding) szerint az Cognitive Agro Pilot rendszerrel felszerelt kombájnok hatékonysága nő, ugyanakkor a gabonatermesztés költsége 3-5%-kal csökken. Az ország nagy területét lefedő modern szervizközpontjaik által felgyorsítják Oroszországban a mesterséges intelligencia technológiájának terjedését.

A rendszert úgy tervezték, hogy az összes kombájnmárkához használható legyen, akár új, akár használt gépről legyen szó. A vezetőnek egyelőre a helyén kell maradni, viszont nem a vezetésre, hanem a kombájn munkájának ellenőrzésére kell figyelnie. A Cognitive Agro Pilot egy mesterséges intelligencia alapú automata vezetőrendszer, nemcsak kombájnokhoz, hanem traktorokhoz és önjáró permetezőgépekhez egyaránt használható.

A vezető a működést ellenőrzi

A rendszer az egyetlen videókamera képét egy mezőgazdasági feladatokra specializált neurális háló (“Computerized Neural Network”) által elemzi, amely képes a kombájn előtt elhelyezkedő tárgyak típusát és pozícióját meghatározni, majd parancsot küldeni a szükséges módosítás végrehajtására. A Cognitive Agro Pilot rendszer egyszerűbb, mint a külföldi versenytársak megoldásai, amelyek ugyanezt a feladatot szenzorokkal, lézerszkennerrel, sztereokamerákkal valósítják meg.

A C-pilot rendszer elemei: 1. Neuroprocesszorral felszerelt szabályzóegység 2. Armored színes videókamera 3. Monitor a vezetőfülkében 4. Digitális hidraulikaegység a kormányzáshoz 5. Kormányelfordulás-szenzor

Olga Uskova szerint ezzel a rendszerrel a betakarítási vesztességek a felére csökkenthetők.  Az általuk használt komputeres látórendszer egyetlen kamerával azonos eredményre képes, mint a versenytársak három- vagy négyszenzoros (a lidart is beleértve) rendszere.

A rendszer biztonságos autonóm mozgást tesz lehetővé szántott vagy szántatlan, lekaszált vagy kaszálatlan területen. A cég tájékoztatása szerint a rendszer képes felismerni az akadályként fellépő más gépeket, fákat, utakat, állatokat vagy embereket.

Yuri Minkin (robotosztály igazgató, Cognitive Pilot) szerint az emberi munka pontossága eltérő munka kezdéskor vagy fáradtan a munka vége felé, a robotpilóta rendszer pontossága viszont nem változik. A vezetők képzettsége sem azonos, vannak jók és kevésbé jók, viszont a rendszer tökéletesen működik az üzemelés teljes időszakában, nappal és éjszaka egyaránt.

Éjszakai üzemelés

A kamera, amely ugyanúgy működik, mint az emberi szem az információkat a neurális hálózatba juttatja. A rendszer felismeri az akadályt képező tárgyak típusát, helyzetét, és ha szükséges módosítja a mozgás pályáját.

A kombájnátalakítás költsége (hardver és szoftver) 9000 dollár, de a helyi adottságok függvényében változhat. A jelenlegi rendszer a kombájn táblán belüli mozgását irányítja, de a fejlesztés már megkezdődött a vezető nélküli komplett változat kialakítására.

Cognitive Agro Pilot szett

Az orosz RusAgro Group csoport, amely 665.000 hektáron gazdálkodik, azt tervezi, hogy a 2020/21-es szezonban 242 kombájnt szerel fel Cognitive Pilot rendszerrel. A kombájnokra szerelt automatikus szabályozású Agrodroid egységek videókamerából, monitorból és kábelekből állnak. A cég tervei szerint a közeljövőben a teljes 800 darabos kombájnállományukat ellátják hasonló berendezéssel.

A RusAgro program

Roman Shkoller (Rusagro vezető) szerint az autonóm szabályozó rendszer minimalizálja az emberi hibákat és optimalizálja a kombájnok működését.

A Cognitive Agro Pilot rendszer már sikeresen vizsgázott külföldön, az USA-ban, Brazíliában, Kínában, és számos orosz régióban (Tomsk, Kurgan, Belgorod és Tatarsztan Köztársaság).

A program résztvevői

Az EkoNiva-APK  Oroszország egyik vezető mezőgazdasági holdingja, amely a Stefan Dürr német vállalkozó által alapított Ekosem-Agrar AG társaság szántóföldi termelés és gépüzemeltetési ágazataként működik. Egyben a John Deere legnagyobb oroszországi képviselője. A mezőgazdasági vállalkozás 603.000 hektár területen gazdálkodik a következő régiókban: Voronyezs, Kurszk, Novosibirszk, Kaluga, Rjazan, Moszkva, Tyumen és Orenburg, Leningrad, Tatarsztan Köztársaság, Bashkortosztan/Altai Area. A szántóterületen kívül 103.475 létszámú tejelő gazdaságot is működtetnek 14.000 alkalmazotti létszámmal.

A moszkvai Cognitive Pilot cég a Sberbank és a Cognitive Technologies Group közös leányvállalata, amely üzleti kapcsolatban áll a Hyundai Mobis, a Russian Railways és a Transport Systems PC-vel, továbbá egyéb orosz és külföldi járműgyártókkal. A társaság automatizálással, tömegszállítással, mezőgazdasággal, okos város és 4D radar technológiákkal foglalkozik.

Az EkoNiva és Cognitive Pilot együttműködés célja, új okos mezőgazdasági rendszerek (smart farming systems) létrehozása. A projekt része a Sberbank digitális ökorendszerének, amely egy nemzetközi program, melynek célja az orosz mezőgazdasági technológiai rendszer kialakítása.

Egyes iparági megfigyelők szerint az olyan független társaságok, mint a Cognitive Technologies komoly versenytársai lehetnek az önvezető rendszerekkel foglalkozó nagy világcégeknek (General Motors, Toyota és Tesla).

Forrás:

https://en.cognitivepilot.com/uncategorized/ahead-of-the-curve-russians-launch-smart-combines/;

https://en.cognitivepilot.com/breaking-news/rusagro-launches-large-scale-autonomous-driving-pilot-with-cognitive-pilot/;

https://pt.cognitivepilot.com/breaking-news/ekoniva-and-cognitive-pilot-build-service-network/

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Rossz út a villamosítás, jöhetnek a hidrogénüzemű traktorok?

2024. november 17. 10:10

Megfelelő módosításokkal a hidrogén műszakilag képes meghajtani az eredetileg dízel- vagy benzinüzemű belsőégésű motorral felszerelt járművet.

A Väderstad növeli a Spirit gabonavetőgépek kapacitását

2024. november 15. 13:10

2024 októberétől minden 6 méter munkaszélesség feletti Väderstad Spirit vetőgép, valamint a 4 méteres Spirit 400C tartálya 5000 literesre bővül.

Innováció és fejlesztések üzemközelből, fókuszban a hűtve tárolás

2024. november 12. 09:10

November 28-án Kecskeméten rendezik meg a HETECH Group éves Szakmai Napját. A fókuszban idén a hűtve tárolás áll.

700 fölött az idei mezőgazdasági pótkocsieladások

2024. november 5. 16:10

A pótkocsieladások számát nézve ugyanakkor a múlt havi 50 darabos mennyiség a legalacsonyabb volt ebben az évben.

A John Deere új S7 kombájnjai új szintet jelentenek az automatizált betakarításban és termelékenységben

2024. március 10. 16:10

Az S7-es kombájnt úgy tervezték, hogy a legújabb John Deere motorokkal nagyobb hatékonyságot, a fejlett betakarítási automatizálással pedig nagyobb termelékenységet biztosítson.

Aratás előtt: Deutz-Fahr C9000 újratervezve

2018. május 30. 12:03

A Deutz-Fahr újratervezte a C9000 sorozat öt és hat szalmarázóládás kombájnját.

Gépinfo Képgaléria Videó

Case IH sikerek Amerikában és Európában

2019. január 31. 06:15

A Case IH társaság 3 mezőgazdasági innovációs díjat nyert az AE 50 (American Society of Agricultural and Biological Engineers) értékelésben. Továbbá a párizsi SIMA 2019 kiállítás megnyitása előtt a zsűri már bejelentette a díjazottak listáját, amelyen szintén szerepel a CNH Industrial társaság globális brand-je a Case IH.

A John Deere Európa számára is elérhetővé teszi X-szériás kombájnjait

2020. június 24. 04:39

A hajtóanyag-takarékos X sorozatú kombájnok a betakarítási szezonban képesek 14 órát dolgozni újratankolás nélkül. Mindez az új 6 hengeres, 13,6 literes, 700 LE teljesítményű John Deere PowerTech motornak köszönhető.