Gépészet

PROFI STEYR traktorok: egyedülálló fejlesztések a hatékonyság jegyében

Magtár Kft. (x)

A 2017-ben fennállásának 70. évét ünneplő Steyr Traktoren a mezőgazdasági gépesítés meghatározó szereplője egészen a megalakulása óta. A folyamatos fejlesztéseket felmutató gyártó az 1999-ben bemutatott CVT hajtóművel komoly mérföldkőhöz érkezett, legújabb innovációjával pedig a középnehéz univerzális szegmensét emeli magasabb szintre.

A vadonatúj Profi S-Control 8 125-160 LE-ig 5 modellel kerül forgalomba, melyek közül a 160 LE-s kivitel hathengeres motorral is elérhető. A teljesítmény előállításáról a Steyr gyárat is magában foglaló CNH cégcsoport által készített FPT Ecotech erőforrás gondoskodik, melyet egyre több konkurens gyártó is beépít saját traktoraiba kiváló fogyasztása és dinamikus teljesítménye miatt. A teljesítmény hasznosításáról teljesen új fejlesztésű S-Control 8 névre hallgató hajtómű gondoskodik, mely a piacon egyedülállóan 8 terhelés alatt kapcsolható PowerShift fokozatot biztosít 3 tartományban. Az így előálló 24 fokozathoz kétféle automata program is társítható, mely szántóföldön végzett munka és közúti szállítás során is csökkenti a gépkezelő leterheltségét. A B csoport fokozati kiosztása 1,67-18 km/h sebességtartományt fed le, mellyel a szántóföldi munkák 90%-a terhelés alatti fokozatváltás mellett végezhető.

Innovatív megoldást jelent a csoportokat kapcsoló duplakuplungos technológia, mellyel a nyomatékátvitel szinte folytonosnak tekinthető. Állóra fékezés esetén a hajtáslánc automatikusan szétkapcsol, mely különösen hasznos bálázáskor, illetve rakodási feladatok esetén. A 24. fokozat áttételezése lehetővé teszi a maximális menetsebesség csökkentett motorfordulaton való elérését, így a 40 km/h már 1680-as fordulaton elérhető. Ennek az ECO funkciónak is köszönhetően lett a Profi S-Control traktor kategóriagyőztes a német gépminősítő intézet, a DLG 2017-es PowerMix tesztjén.

Ha szeretné testközelből is megtekinteni többek között a STEYR traktorokat, jöjjön el az egyetlen hivatalos hazai forgalmazó, a MAGTÁR Kft. standjára (A pavilon 101) az AgroMash Expo-n!

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Gyors, erős, pontos – ismerje meg a Köckerling új óriását!

2025. augusztus 6. 16:10

A Köckerling Allrounder 1230 kultivátora nagy munkaszélességgel, precíz mélységtartással és sokoldalú felhasználással hódít a földeken.

Gyengülést hozott a július a mezőgazdasági pótkocsipiacon

2025. augusztus 5. 14:10

Összesen 565 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2025 első hét hónapjában Magyarországon. Ez 7,4 százalékos plusz tavalyhoz képest.

Tízéves mélypontra süllyedt az európai traktorpiac 2024-ben

2025. július 30. 11:10

Drámai visszaesés az európai traktorpiacon: tízéves mélypont, 8,1%-os csökkenés – és a magyar piac még ennél is nagyobbat zuhant.

Hatékony-e a drónos permetezés (2.rész) +videó

2025. július 29. 16:10

Hertelendy Péter növényorvossal meglátogatjuk a drónnal, hagyományos földi géppel permetezett, valamint a nem kezelt kontrol táblát is.

Színváltós munkalámpákat kaptak a Valtra traktorok

2024. február 29. 11:10

Havas, ködös vagy éppen poros körülmények között nem a kemény hideg fényt kibocsátó munkalámpák az ideálisak, a Valtra éppen ezért fejlesztette ki ötletes színváltós rendszerét.

Hibrid traktoron dolgozik a Landini, meggyőző az összteljesítménye

2023. október 7. 13:10

Hibrid hajtással, vagyis belsőégésű motorral kiegészülve 80 kW összteljesítményre képes a Landini koncepciótraktora, míg tisztán elektromos hajtással 50 kW-ra, ami sokféle munkához elegendő lehet.

Agromehanika permetezőgépek, a szántóföldek királyai

2024. június 12. 10:10

A 21 méteres szórókerettel és 3000 literes tartállyal szerelt permetezőgép állóbemutatón szerepelt.

Bevállalná, hogy a gyerekét lovon vagy traktoron vigye iskolába?

2024. június 6. 10:10

Egy amerikai középiskolában kitalálták, hogy a gyerekeket bármilyen járművön iskolába lehetett vinni – kivéve az autót. Videón az esemény.