Gépészet

RAM: sok a bizonytalanság, de belépnek az elektromos pick-up-ok piacára

Agrofórum Online

A Fiat Chrysler elektromos meghajtású pick-up-tervei még mindig a rejtélyesek, a cég nem árult el részleteket. 

Mike Manley vezérigazgató  az október 28-i gyorsjelentést követő háttérbeszélgetésen elmondta, hogy az „elektromos” meghatású RAM bevezetésre kerül majd, és hogy az időzítéssel kapcsolatban legyen még mindenki egy kis türelemmel.

Júliusban még a kivárás stratégiájára hivatkozott a Fiat Chrysler vezére, ebben az óvatosságban nyilván a koronavírus terjedésének is komoly szerepe volt. A cégvezető akkor azt mondta, hogy ha a RAM márka piaci részesedését elektromos riválisok fenyegetik, akkor a Fiat Chrysler sem „marad majd az oldalvonalon”.

A Fiat Chrysler elektromos meghajtású pick-up tervei még nem ismertek, de minden bizonnyal a RAM is előrukkol majd valamilyen érdekes újdonsággal – Fotó: ram.com

Az olasz-amerikai autógyártó már régóta szkeptikus az elektromos meghajtással szemben, főleg az Egyesült Államokban. A korábbi, 2018-ban elhunyt vezérigazgatója, Sergio Marchionne nyilvánosan panaszkodott arra, hogy veszteséggel kell értékesíteniük az elektromos meghajtású modelleket. Ezt azért tették, hogy megfeleljenek a kaliforniai előírásoknak; a társaság azon kevés autógyártók közé tartozott, akik nyíltan Donald Trump, amerikai elnök kormányzata mellett álltak az állammal folytatott szabályozási harcban.

A Fiat nem határozta meg, hogy az „elektromos” hibrid vagy tisztán akkumulátor alapú meghajtást jelent-e, de sokkal több tapasztalattal rendelkeznek a hibridekkel kapcsolatban. Bemutatták a Jeep Wrangler plug-in hibrid változatát, és más új modellekbe is bekerül ez a hajtáslánc.

Októberben a Fiat kötelezettséget vállalt arra, hogy 2024-ben 1,5 milliárd dollárt fektet be egy új járműbe, amely Kanadában, Windsorban készül majd, s egy új architektúrát használnak fel, amely hibrid vagy teljesen elektromos erőátvitelt képes befogadni.

A Fiat részvényesei januárban szavaznak a francia rivális PSA Group-pal való esetleges egyesülésről. Ezt követően tisztázódhatnak majd fontos kérdések az elektromos stratégiával kapcsolatban, így a RAM pick-up jövőjéről is.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Rossz út a villamosítás, jöhetnek a hidrogénüzemű traktorok?

2024. november 17. 10:10

Megfelelő módosításokkal a hidrogén műszakilag képes meghajtani az eredetileg dízel- vagy benzinüzemű belsőégésű motorral felszerelt járművet.

A Väderstad növeli a Spirit gabonavetőgépek kapacitását

2024. november 15. 13:10

2024 októberétől minden 6 méter munkaszélesség feletti Väderstad Spirit vetőgép, valamint a 4 méteres Spirit 400C tartálya 5000 literesre bővül.

Innováció és fejlesztések üzemközelből, fókuszban a hűtve tárolás

2024. november 12. 09:10

November 28-án Kecskeméten rendezik meg a HETECH Group éves Szakmai Napját. A fókuszban idén a hűtve tárolás áll.

700 fölött az idei mezőgazdasági pótkocsieladások

2024. november 5. 16:10

A pótkocsieladások számát nézve ugyanakkor a múlt havi 50 darabos mennyiség a legalacsonyabb volt ebben az évben.

Az augusztus is mínuszos volt a hazai újautó-piacon

2021. szeptember 21. 08:03

Augusztusban 11 523 személyautó és kishaszonjármű kelt el, ez 8,3 százalékos visszaesés tavaly augusztushoz képest.

800 km is lehet a hatótávja az új elektromos Ram pick-up-nak

2023. április 16. 15:17

A modellt várhatóan 2025-ben kezdik forgalmazni az Egyesült Államokban, előrendeléseket már felvesznek.

Hét mínuszos hónap után fordulat az újautó-piacon

2020. október 6. 07:32

Az első kilenc hónapban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma 22 százalékkal csökkent, de a szeptemberi adatok pluszt mutatnak.

Majdnem ötezer pick-up kelt el tavaly Magyarországon

2024. január 6. 15:40

Gyakorlatilag szinten maradt, csupán 0,6 százalékkal mérséklődött 2023-ban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma éves alapon – derült ki a Datahouse adataiból.