Gépészet
Gépészet

Speciális traktor-munkagép kapcsolócsalád a precíz munkavégzéshez

Speciális traktor-munkagép kapcsolócsalád a precíz munkavégzéshez

Agrofórum Online

A precíziós gazdálkodásban résztvevő mezőgazdasági munkagép nagy pontosságú helyzetszabályozásához nem elegendő a traktor automatikus vezérlése, kormányzása. Ezért a fejlesztők az utóbbi években innovatív traktor-munkagép kapcsolat megvalósítására törekednek. A LAFORGE vállalat DynaTrac elnevezéssel traktorokhoz készít újszerű hátsó munkagép-összekapcsoló berendezéseket.

A francia LAFORGE vállalat több mint 35 évvel ezelőtt cukorrépa-betakarító berendezések gyártását kezdte el. A cukorrépa-fejező gépeknél a traktor elejéhez egyedi, automatikus vezérlésű, három pontos emelőberendezéseket készítettek. Az automatikus vezérlésű emelőberendezések iránti nagy érdeklődés miatt a cukorrépa-betakarítók gyártása 1986-ban megszűnt.

A traktorok vontatási képességének növelése érdekében kiemelkedő tulajdonságokkal rendelkező első- és hátsó hárompont függesztő szerkezeteket, pótsúlyozásra szolgáló berendezéseket és innovatív munkagép kapcsolatokat fejlesztettek ki. Ezeket a díjnyertes és szabadalmaztatót megoldásokat több nagy traktorgyár is alkalmazza. A vállalat ma talajművelő eszközöket, tolólapokat és szilázs fűrészlap-szerelvényeket is gyárt. A vállalatnak Franciaországon kívül Amerikában is van üzeme, és világszerte számos értékesítési hellyel rendelkezik. A LAFORGE elkötelezett amellett, hogy segítse a mai gazdálkodókat a termelékenység növelésében és a költségek megtakarításában.

DynaTrac innovativ traktor-munkagép kapcsolat

A GPS vezérlésű automatikus traktorkormányzás előnyeit ma már világszerte elismerik a mezőgazdasági termelők. A programozott kormányzás annak ellenére, hogy biztosítja a megismételhető traktorhelyzetet, nem garantálja a művelő szerszámok tökéletes elhelyezkedését. Ez pedig gátolja a mezőgazdasági termelőket a precíziós gazdálkodás teljes potenciáljának elérésében. A vontatott vagy félig függesztett szerszámok soha nem követik tökéletesen a traktort.

Munkagép kapcsolat LAFORGE DynaTrac ULTIMA berendezéssel

A követési pontatlanság alapvető okai:

  • a lejtős talajon történő haladás,
  • a szerszámok oldalirányú sodródása a munkagép szélességében előálló egyenetlen talajállapot miatt,
  • a munkaeszköz-csoport nem szimmetrikus, ferde húzása.

A LAFORGE DynaTrac elnevezéssel olyan traktor-munkagép hátsó kapcsolócsaládot fejlesztett ki, amelyekkel munkavégzés közben aktívan szabályozható a művelő szerszámok optimális oldalirányú helyzete.

Munkagép kapcsolat DynaTrac CLASSIC kapcsolóberendezéssel

A DynaTrac nagyfokú művelési pontosságot garantál az eszközök helyzetének dinamikus szabályozásával. A traktorvezető által beállított igényeknek megfelelően a szabályzó rendszer a munkagépre szerelt GPS antennának és a traktor helyzetmeghatározó GPS antennájának jeleit dolgozza fel, ami alapján korrekciós utasításokat ad a DynaTrac hidraulikus munkahengerének. A hidraulikus munkahenger a munkagép csatlakozását, a vonószem középhelyzetétől oldalirányban jobbra és balra 25 cm-rel tudja változtatni. A kívánt elmozdulást a helyzetjelző szenzoron keresztül a szabályozó elektronika ellenőrzi.

A DynaTrac alkalmazásának előnyei:

  • a precíziós gazdálkodás gyakorlati kihasználhatósága
  • a munkaeszköz pontos és megismételhető elhelyezése
  • magasabb terméshozamok
  • működési költségmegtakarítás
  • a jobb kormányozhatóság miatt a traktorvezető igénybevételének csökkentése.

DynaTrac CLASSIC

LAFORGE DynaTrac CLASSIC elnevezésű kapcsoló berendezés

A DynaTrac CLASSIC elnevezésű kapcsolóberendezés egyszerű kivitelével vontatott munkagépek esetében alkalmazható. A maximum 400 LE teljesítményű traktor hátsó vonólapjának helyére vagy egy segédkeret segítségével a hárompont függesztő szerkezetre szerelve használható. A munkagép vonóhorgának helyét vízszintesen, oldalirányba 50 cm hosszúságban lehet változtatni az elektronikus vezérlésű, hidraulikus szabályozóberendezés segítségével.

DynaTrac ULTIMA

A LAFORGE az Agritechnica 2017 kiállításon mutatta be a DynaTrac ULTIMA kapcsolóberendezését. Ez a készülék univerzálisan használható vontatott és függesztett munkagépekhez, 400 LE maximális teljesítményű traktorok esetében. A berendezés a traktor hátsó vonókeretéhez vagy a hárompont függesztő szerkezetre erősíthető fel, és lehetővé teszi a TLT hajtás alkalmazását is.

LAFORGE DynaTrac ULTIMA hárompontos traktor-munkagép kapcsolóberendezés

A DynaTrac ULTIMA függesztőkarjai egy-egy hidraulikus munkahengerrel függőlegesen emelhetők, süllyeszthetők, valamint egy hidraulikus munkahengerrel az egyik függesztőkar vízszintes helyzete is rögzíthető. Munkavégzés közben a berendezés külső hárompont felfüggesztő szerkezete és az ehhez felszerelt munkagép oldalirányban 50 cm maximális hosszúságban elmozdítható. Az oldalirányú mozgást a munkaeszközök kívánt helyzetének biztosítása érdekében az elektronikus szabályozórendszer hidraulikus munkahenger segítségével automatikusan végzi. A berendezés jelentős tömege a traktor pótsúlyozására szolgál.

A közeljövőben várható, hogy a mezőgazdasági eszközöket gyártó vállalatok az intelligens traktor-munkagép kapcsolat megvalósításán túl a munkaeszközök szabályozott vezérlésével tovább fogják segíteni a precíziós gazdálkodás nyújtotta lehetőségek maximális megvalósítását.

LEMKEN Karát intenzív gruberek

Hétféle kapamegoldással a Karát tényleg széles körű megoldást tud nyújtani akár még a változatos talajadottságú földeken dolgozó gazdák részére is.

Komplex PRONAR zöldsor ajánlat a DORKER-től

A szálastakarmányok betakarításának minősége meghatározza az állattenyésztésünk mennyiségi és minőségi paramétereit, sőt nemcsak gyarapodási, hanem állategészségügyi mutatókban is jelentkezik hatása.

Magas nyomású mosásra is használható a JOSKIN négy új tartálykocsija

Az új tartálykocsik nagynyomású víz segítségével a szeptikus, mérgező anyagok hatékony, környezetbarát eltávolítását is megoldja.

Biogazdaság az eldobható világ ellen - Kubota gépek a Virágoskút Biogazdaságban

„A vásárlás előtt persze más lehetőségeket is számba vettünk, de a Kubota japán motorja legendásan jól bírja, így maradtunk ennél.”