Gépészet

Szenzációs újdonság a gépjármű akkumulátorok világában – Elektrolit keveréssel működő akkumulátorok

Agrofórum Online

Az utóbbi évtizedekben számos fejlesztés történt a gépjármű akkuk élettartamának növelése érdekében. Ezek a fejlesztések főleg a gyártástechnológiára, a rácsok kialakítására (expandált, öntött, lyukasztott, stb.) valamint az aktív hatóanyag összetételének módosítására irányultak.

Egy dologgal nem tudtak ezidáig mit kezdeni, mégpedig azzal, hogy a kénsavból és desztillált vízből álló elegy az idők folyamán igyekszik szétválni, így az akku felső részén hígabb, alsó részén sűrűbb az elektrolit.  Az eltérő savsűrűség miatt töltéskor és ürítéskor a kémiai reakciók sem egyformán zajlanak le. A lemezek alsó részén a sűrűbb elektrolit miatt gyorsul a korrózió. Innen indul ki a lemezek szétesése, az akku kapacitásának csökkenése. A felső részen a hígabb elektrolit miatt megindul a szulfátosodás.

Ez a jelenség jól ismert a több száz Ah-s akku telepeknél. Ezekben az esetekben ezt úgy oldják meg, hogy levegő befúvásával vagy szivattyúval keverik az elektrolitot az egyenletes savsűrűség érdekében. A gépjármű akkuknál azonban ez a módszer szóba sem jöhet.

A megoldást a MIXTECH akkumulátorban dolgozták ki oly módon, hogy az akkuk átellenes oldalain speciális csatornákat alakítottak ki, amelyeken keresztül az elektrolit fékezés és gyorsítás közben az alsó részből feljut a felső részen elhelyezett elosztó tálcákba, onnét pedig visszafolyik az elektrolit felszínére. Így állandó keveredés valósul meg, csupán a folyadék mozgási energiájának segítségével.

Ez az új konstrukciójú akkumulátor induló kapacitása alig csökken az akku élete folyamán.

A gyorsított, mélykisütéses élettartam-összehasonlító vizsgálatok azt mutatják, hogy a hagyományos akkuk már 10 ciklus után elveszthetik az induló kapacitásuk 40%-át, míg a keveréses technológiájú akkuknál ez a veszteség csupán 18%.

A hagyományos szerkezetű akkumulátor kapacitása és a várható élettartam fokozatosan csökken az eltérő savkoncentráció miatt, sokkal tovább működhetne, mint azt tapasztaljuk. A savkeveréses akku sokkal jobban tartja meg a kapacitását, indítóképességét. Élettartama alatt folyamatosan egyenletes teljesítményt nyújt a hagyományos szerkezetű akkuval szemben.

A hagyományos akku állapota az egyenetlen savkoncentráció miatt még normál használatot szimuláló, ciklikus teszt alatt is egyre gyorsabban romlik.


Hagyományos akkumulátor 250 ciklus után   MIXTECH akkumulátor 1100 ciklus után

 

A MIXTECH technológia eredménye az egyenletes savsűrűség, amely tartósan magas kapacitást és indítóáramot biztosít az akku teljes élettartama alatt.

Különösen ajánljuk:
– Start-Stoppos autókba
– Taxikba
– Nehéz üzemi körülmények között üzemelő járművekbe.

Forgalmazza:

Forex Kft.
www.forex.hu/mixtech

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Őrült mínuszban a mezőgazdasági pótkocsik magyar piaca

2024. október 4. 16:10

A két évvel ezelőttihez képest 58 százalékos a mínusz. Az első 9 hónap mindegyike csökkenést hozott az egy évvel korábbi időszakhoz képest.

Kubota 7173 – Erő, teljesítmény, sokoldalúság és megbízhatóság egy traktorban

2024. szeptember 23. 16:10

Válasszon olyan traktort, amely kemény munkát végezhet kiváló teljesítmény mellett, folyamatos terhelés alatt.

A kompakt univerzális szállítókocsi: KRONE GX 360 PLUS

2024. szeptember 22. 14:10

A Krone a GX 360 PLUS, 36 köbméteres univerzális szállítókocsival ideális megoldást kínál a kis- és középméretű gazdaságok számára.

John Deere 8R/RT/RX új nyomatékváltó-opcióval: az egyedi EVT/eAutoPowr

2024. szeptember 16. 15:10

Az EVT nyomatékváltó fokozatmentes kategóriájú, ami az 50 m/h – 50 km/h sebességtartományban bármekkora haladási sebesség kiválasztását lehetővé teszi.

Egy új akkumulátor-technológia mindent megváltoztat az agráriumban is

2023. október 12. 10:10

A nátrium-ion akkumulátor fejélesztését sokáig beárnyékolta a lítium-ion akkumulátor. Ez azonban megváltozni látszik, a kínai akkumulátorgyártók már megkezdték a tömeggyártást, és már használnak nátrium-ion akkumulátorokat az elektromos autókban.

Az elektromos traktorok és más mezőgazdasági gépek váratlanul nagy kockázatot jelenthetnek

2023. augusztus 3. 17:10

Az elektromos hajtás egyre inkább terjed a mezőgazdaságban használt gépek esetében is. Pedig ennek a technikának is vannak kockázatai, amelyekről talán kevesebb szó esik.

Teljes mozgásszabadság füstgáz és kábel nélkül – Az akkumulátoros lombfúvókkal öröm az őszi munka

2023. november 3. 11:10

Az őszről sokaknak a lehulló levelek folyamatos összegyűjtésével járó problémák jutnak eszükbe, pedig az avar rendkívül gyorsan és élvezetesen összegyűjthető - ha van egy erős, akkumulátoros lombfúvónk.

Fontos döntést hozott az elektromos járművek akkumulátorairól az Iveco Csoport

2024. február 2. 12:40

Az Iveco csoport (EXM: IVG) bejelentette, hogy a világ vezető vegyipari vállalatát és az autóipar legnagyobb vegyipari beszállítóját, a BASF-et választotta a vállalatcsoport elektromos járműveiben használt lítium-ion akkumulátorok újrahasznosítási megoldását biztosító első partnereként.