Rába-részegység is van az új Claas Xerion 12-es nagytraktorban, így egy kicsit a magyarok is magukénak érezhetik a német gyártó újdonságát, amely minden téren szintet lépett a saját kategóriájában.
Bő negyedszázad telt el azóta, hogy a Claas 1997-ben bemutatta az első Xerion nagytraktort. Az erőgép új mércét állított fel a multifunkcionalitás, sokoldalúság és teljesítmény terén, de a mostani újdonsággal még ahhoz képest is sikerült szintet lépniük.
Ha csak a szikár műszaki adatokat nézzük, a frissen leleplezett Xerion 12-es hatékonyságban, tartósságban, komfortban és gazdaságosságban nehezen legyőzhető a maga kategóriájában. A 13,6 tonna emelési kapacitású traktor akár három hidraulikaszivattyúval is felszerelhető, amelyek összesítve 537 l/min teljesítményűek.
A meghajtásról 15,6 literes, hathengeres Mercedes-Benz motor gondoskodik. A nagyobbik, 12.650-es Xerionban ez 653 LE maximális teljesítmény leadására képes, míg a kisebbik, 12.590-es modellben 585 LE-re. A megfelelő teljesítményátvitelért a jól ismert CMATIC fokozat nélküli váltó a felelős.
A hatévnyi fejlesztőmunkával és bő 10 ezer tesztóra révén megszületett Xerion 12-es család mindkét tagja a normál kerekek mellett ikerkerekkel vagy gumihevederes járószerkezettel is felszerelhető. Büszkélkedjünk is egy kicsit, hiszen az impozáns nehéztraktor felfrissített, erősített Rába hídrendszerrel van ellátva.
A gyártó páratlan kezelői kényelmet ígér a fülkében, amire bizonyíték a korábbinál 21 százalékkal nagyobb lábtér, valamint a rengeteg tárolóhely, a kiváló hangszigetelés és a 40 fokkal elforgatható ülés.
Az integrált kipufogórendszer és a vékonyabb oszlopok által 360 fokos panorámakilátás nyílik a kabinból. A Claas és a DLG közös mérései szerint a nagytraktor 16,3 százalékkal nagyobb területteljesítményre képes elődeinél, mégpedig 16,8 százalékos üzemanyag-megtakarítás mellett.