Az elmúlt napok heves esőzései megemelték a Rajna németországi szakaszának vízszintjét, ami egyes területeken lehetővé tette a normál hajózást, de a folyó még mindig túl sekély az északi területeken ahhoz, hogy a teherszállító hajók teljesen megrakottan közlekedjenek – közölték árukereskedők. Ez a gabonaszállításokat is érzékenyen érinti.
A júniusi száraz időjárás azt jelentette, hogy a folyó túl sekély volt ahhoz, hogy a hajók teljesen megrakottan közlekedjenek, és a hajóüzemeltetők pótdíjakat szabtak ki a fuvardíjakért, hogy kompenzálják a részben üresen közlekedő hajókat, ami növelte a rakománytulajdonosok költségeit.
„Az eső megakadályozta a komolyabb szállítási válságot ebben az évben” – mondta egy kereskedő. „A folyók vízszintje rendszeresen csökken, de rendszeresen emelkedik is, így a rakományt szállítják, de ez az ipar, így az élelmiszeripar számára is többletköltséggel jár.”
A vízszint a kaubi pontnál meredeken emelkedett, miután a hét elején elérte idei eddigi legalacsonyabb szintjét, és péntekre elérte azt a szintet, amely lehetővé teszi a teljes mennyiségű hajórakodást.
A Rajna még mindig túl sekély a normál hajózáshoz Köln és Duisburg környékén. Egyes hajók, típustól függően, az északi régiókban csak félig megrakodtan tudnak közlekedni – közölték a kereskedők. A következő napokban további esőzések további javulást jelenthetnek.
A német ipar új utakat talál a rakományok, a különböző gabonaféleségek, illetve a további árucikkek, például a szén vagy a vegyi anyagokra szállítására, mivel a Rajnán egyre gyakoribb alacsony vízállás megzavarja Európa legnagyobb gazdaságának megszokott működését – mondták a Reutersnek a nagy szállítmányozó cégek.
A Rajna fontos szállítási útvonal az olyan áruk számára, mint a gabonafélék, ásványok, szén és olajtermékek, utóbbi kategóriába beleértendő a fűtőolaj is. A német vállalatok 2022 nyarán az ellátás szűk keresztmetszeteivel és termelési problémákkal szembesültek, miután a szárazság és a hőhullám szokatlanul alacsony vízszinthez vezetett a Rajnán.