Az Agrármarketing Centrum kétszázötven négyzetméteren jelent meg a kölni ANUGA-n.
Szombaton reggel nyitott meg az ANUGA, amelyet a világ legnagyobb élelmiszeripari szakkiállításaként tartanak számon. Az Agrármarketing Centrum mintegy 250 négyzetméteres közösségi standján huszonhét hazai kiállító jelent meg a 2023. október 11-ig tartó, ötnapos kölni expón, ahol tíz tematikus kiállítás keretében találkozhattak az exportképes vállalkozások a lehetséges importőrökkel, beszállítókkal vagy kereskedelmi láncok képviselőivel szerte a világból.
Mintegy 50 futballpályányi területen, egészen pontosan 284 ezer négyzetméteren zajlott a kontinens legjelentősebb élelmiszer tematikájú kiállítása, amelyen az élelmiszeripari vállalkozások számára presztízsnek számít a részvétel.
A közel 170 ezer szakmai látogatót vonzó esemény a magyar exportképes vállalkozások számára is rangos megjelenési lehetőség volt. Idén huszonheten az Agrármarketing Centrum közösségi standján, 33 magyar cég pedig önállóan képviseltette magát.
Az Agrármarketing Centrum szervezésében kiállító cégek az ital, hús, általános élelmiszer és bio tematikákban, négy pavilon közösségi standjain, összesen 243 négyzetméteren várták az érdeklődőket a legkülönfélébb, jellemzően prémium kategóriás termékekkel.
A résztvevő cégek többek között kacsa- és libatermékekkel, vadhúsokkal, mézekkel, különféle italokkal, az organikus szekcióban pedig homoktövis készítményekkel, magolajokkal, fűszerpaprikával várták az érdeklődő beszerzőket.
Az Agrármarketing Centrum standján külön pultnál ismerhették meg a Társaság exportfejlesztési stratégiáját, a Hungarian Food Business Programot. A potenciális beszerzők akár azonnal regisztrálhattak abba az online katalógusba, amely hatékonyan köti össze az exportra lépni szándékozó magyar vállalkozásokat a potenciális beszerzőkkel.
Már az induláskor jól látszott, hogy a kiállítási szektor túl van a Covid válságon, hiszen minden eddigit meghaladó számban voltak jelen kiállítók Kölnben, ahol várhatóan a látogatószám is meghaladja majd a valaha mért legmagasabb értéket.
A magyar élelmiszeripari vállalkozásoknak szükségük is van az új piacokra, hiszen a klasszikus európai piacaink megtorpanóban vannak, az ANUGA-n pedig a világ minden tájáról érkező beszerzőkkel nyílt lehetőség új kapcsolatok kiépítésére.