Sajtóértesülések szerint a hónap végén, a Tokiói Autószalonon rántják majd le a leplet a Land Hopperről, a nagy Land Cruiserek vagány és fiatalos kisöccséről. A Toyota 2023 augusztusában mutatta be az új 250-es sorozatú, közepes méretű Land Cruisert, amelyet a világ szinte minden piacán árusítani fognak 2024-től kezdve.
A japán autógyártó bejelentette a modellcsalád bővítésének terveit, amit egy új kompakt terepjáró, egy új, hétszemélyesnek tűnő nagy SUV, és egy elektromos robogó homályos sziluettjének megvillantásával igyekezett nyomatékosítani.
Főleg az előbbi indított el spekulációkat egy új Land Cruiser-változat lehetséges bevezetéséről, amelyet a 250-es sorozat alá pozicionálnának. Ez a típus lehetne a belépő szint a Toyota terepjárók világába, nem csak a mérete, hanem a kedvező ára miatt is. A közelgő világpremiert látszik megerősíteni az a tény is, hogy a japán Best Car Web szerint a Land Hopper nevet augusztus 8-án védjegyként bejegyezték a japán szabadalmi hivatalnál.
De a Toyota választhat egy szériaautós előzmények nélküli nevet is, például a Compact Cruisert. 2021 végén az autógyártó már bemutatott ilyen névvel egy ötajtós, elektromos terepjáró tanulmányt. Valószínű, hogy a Toyota nagyrészt megtartja a 2021-es dizájnt, mivel a nizzai ED2 stúdió által tervezett Compact Cruiser EV 2022-ben elnyerte a rangos Car Design Award díjat a tanulmányautók között. Az Auto&Design magazin által 1984-ben alapított díjra az autótervezés Oscarjaként szokás tekinteni.
„Az elektromos járművekkel való kapcsolatfelvétel kezdeti szakasza után az emberek olyan zéró emissziós autókat szeretnének, amelyek róluk szólnak és kifejezik életstílusukat. A Compact Cruiser EV tökéletes példája ennek a trendnek” – mondta a díj átvételekor Simon Humphries, a Toyota Design ügyvezető igazgatója.
Olyanra tervezték az összkerékhajtású Compact Cruiser EV formáját a Toyota franciaországi dizájnstúdiójában, hogy lényegre törő, karakteres megjelenésével kifejezze a célközönség életstílusát. A villanyterepjáró-tanulmány robusztus külseje számos stílusjegyet kölcsönzött a legendás első generációs Land Cruisertől, az 1951-es BJ-től, beleértve a jellegzetes sziluettet, a nagy hasmagasságot, a kiváló terepszögeket, a meredek szögben álló szélvédőt és a szögletes, kiálló első sárvédőt.
A szériagyártású Land Hopper a pletykák szerint annak a GA-F platformnak a rövidített változatára épül, amely a 300-as és a 250-es sorozatú Toyota Land Cruiser, a Sequoia, a Tundra és a Tacoma pickup, valamint az új Lexus GX alatt is található.
A Best Car Web szerint az újdonság induló ára a japán piacon nagyjából annyi lesz, mint amennyibe a Suzuki Jimny kerül. Ez meglehetősen kedvezőnek tűnik, különösen annak tudatában, hogy a magazin szerint a legkisebb Land Cruiser hasonló méretekkel rendelkezik majd, mint a családi használatra tökéletesen alkalmas Toyota Corolla Cross.
A feltételezések szerint az új terepjáró 4,35 méter hosszú, 1,85 m széles és 188 magas lesz. Egy új, teljesen elektromos hajtáslánc sem zárható ki teljesen, hiszen az eredeti Compact Cruiser tanulmány maga is villanyhajtású volt, bár a masszív létraalváz miatt kicsi az esély rá.
(Kép: Toyota)