A Horsch a Kiroveccel közösen próbált betörni a törzscsuklós traktorok piacára 1993-ban, ám az együttműködés egy évtized alatt kifulladt.
A Horsch néhány hete jelentette be, hogy hosszú évek fejlesztőmunkáját sutba dobva felhagy az RO 1 nevű robottraktora fejlesztésével. A német gyártó mindezt azzal indokolta, hogy az olcsóbb, költséghatékonyabb autonóm megoldásokban látja a jövőt.
Ennek kapcsán érdemes három évtizedet visszarepülnünk az időben, hogy felidézzük egy szintén nem túl hosszú életű próbálkozásukat. A Horsch K 735 törzscsuklós traktorról van szó, amelyet az orosz Kiroveccel közösen alkottak meg.
1993-ban láthatta először a szélesebb közönség a pirosra festett, négy egyforma kerékkel ellátott, kissé bumfordi, szögletes élekkel rendelkező traktort. A K 735-ös 350 LE teljesítményre volt képes, mégpedig az oroszok jól bevált, 8 hengeres motorja révén. Óránként 165 liter dízelüzemanyagot fogyasztott, de akkor még a takarékosság és környezetkímélés nem tartozott a prioritások közé.
A Horsch terve az volt, hogy átveszi a Kirovec megbízható, kipróbált részegységeit, és azokat modern dizájnnal és komfortos kezelői munkakörnyezettel kombinálja. A közös projekt kereken egy évtizedig, 2003-ig futott, ám a sorozatos minőségbeli problémák, és a gép egyre növekvő bekerülési költsége miatt végül lezárták.
A K 735-ös remek alkalmat teremtett volna a Kirovec számára, hogy jobban megvesse lábát a nyugat-európai piacon, ám ez a tervük végül meghiúsult. A törzscsuklós traktorból még Angliába is jutott pár darab, ahol akkoriban 95 ezer fontért értékesítették. Az alábbi videó tanúsága szerint a német-orosz erőgépből még ma is létezik működő példány:
(Fotó: Agronegócios News/Facebook)