Gépinfo

Az új Land Cruiser lehet a Toyota legsokoldalúbb típusa

Agrofórum Online

Hosszú távon bármilyen hajtásláncopciót el tud képzelni új generációs globális zászlóshajójában a Toyota, beleértve az összes jelenlegi ismert villamosított alternatívát.

Amikor a Toyota 2023. augusztus elején bemutatta az új generációs – piactól függően Prado vagy 250 néven is jegyzett – Land Cruisert, azzal egyben globális hajtáslánc-stratégiáját is pontosan szemléltette.

Az új generációs TNGA-F platformra épülő terepjárót a különböző piacokon eltérő motorválasztékkal kínálják, igazodva a helyi sajátosságokhoz, az ügyfelek elvárásai és a versenytársaknál elérhető alternatívák függvényében.

A jelenleg, illetve a közeljövőben rendelkezésre álló opciók a világpiacok többségét lefedik, a jövőben azonban – különösen, ha figyelembe vesszük a Land Cruiserek jellemzően extrém hosszúságú modellciklusát – szükség lehet a választék bővítésére, igazodva a fizetőképes kereslet és a károsanyag-kibocsátási szabályozások változásaihoz.

Az Automotive News szakfolyóirat szerkesztőivel beszélgetve Moricu Keita, a Land Cruiser projekt főmérnöke elmondta, hogy a modell fejlesztése során eleve olyan döntéseket hoztak, amelyek nyitva hagyták a lehetőségét minden, jelenleg ismert hajtási módozat későbbi beépítésének.

Ez hétköznapi nyelvre lefordítva nem kevesebbet jelent, mint hogy a Toyota középtávú terveiben az akkumulátoros elektromos, a hálózatról tölthető hibrid, valamint a hidrogén üzemanyagcellás Land Cruisereknek is van helye – legalábbis elméleti síkon.

„A TNGA platform tökéletesen alkalmas arra, hogy befogadjon bármilyen új generációs alternatív hajtási rendszert. Értelemszerűen szükség lehet bizonyos módosításokra, az egyes technológiák alkalmazása vagy elvetése azonban nem ezen múlik” – árulta el Moricu-szan. – Azt kell mérlegelnünk, hogy milyen előnyökkel és hátrányokkal jár azok beépítése.”

Az akkumulátoros elektromos hajtáslánc a használat helyszínén egyáltalán nem bocsát ki károsanyagokat, viszont nagy távolságok megtételére csak kompromisszumok árán alkalmas, ráadásul az akkumulátorok teljesítménye pont az olyan, szélsőségesen alacsony vagy magas környezeti hőmérsékleteket sínyli meg, amelyek a Land Cruiserek legfontosabb bevetési területein jellemzők.

A plug-in hibriddel áthidalható a hatótávolság problémája, ugyanakkor nem tekinthető teljes mértékben emissziómentes megoldásnak, ezért bizonyos piacokon hátrányból indulna.

Ami a hidrogénüzemanyag-cellás megoldást illeti, annak technológiai felsőbbrendűsége – minden helyzetben zéró károsanyag-kibocsátás, nagy hatótávolság, gyors újratölthetőség – mellett praktikus akadályok – kisebb mértékben a hidrogéntartályok helyigénye, sokkal inkább a globális töltő infrastruktúra kiépítésének lassú üteme – gátolhatják az alkalmazását.

(Kép: Toyota)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Lesifotón a Claas új önjáró szecskázója: készül az 1000 LE fölötti Jaguar?

2024. szeptember 20. 08:10

Megújul motorban, kifúvó toronyban és adapterben egyaránt, de még azt is rebesgetik, hogy kormánykerék helyett joystick-kormányzást kap.

Pontpermetezés: a rengeteg előny mellett megmutatkoznak a hátrányok is

2024. szeptember 16. 16:10

Normál gyomnyomás esetén legfeljebb a táblák 25 százalékát kellett kezelni, így 80 százaléknyi herbicidmennyiséget sikerült megtakarítani.

Küzd a Pöttinger is, nincs jó évük a mezőgépgyártóknak

2024. szeptember 16. 13:10

A Pöttinger értékesítései 491 millió euróra estek. Ez nagyjából annyi, mint két évvel ezelőtt (akkor 506 millió volt), viszont jelentős csökkenésnek számít a tavalyi 641 milliós forgalomhoz képest.

Guruló áramfejlesztővé változtatható a Toyota Land Cruiser 300-as

2024. szeptember 13. 13:40

Eddig áramforrásként nem volt használható a Toyota legendás típusa, mostantól azonban az alapjárat-emelővel négykerekű generátorként is működhet.

Belehúzott a Toyota Hilux a hazai piacon

2023. április 7. 14:39

A tavalyihoz képest 3,9 százalékkal 1022 darabosra bővült pick-up-piacon mindössze öt típus verseng. A Toyota Hilux modellekből idén már 530 darab kelt el, ami 52 százalékos piaci részesedést jelent.

A valaha volt legolcsóbb Toyota Land Cruiser októberben debütálhat

2023. október 15. 15:10

Sajtóértesülések szerint a hónap végén, a Tokiói Autószalonon rántják majd le a leplet a Land Hopperről, a nagy Land Cruiserek vagány és fiatalos kisöccséről. A Toyota 2023 augusztusában mutatta be az új 250-es sorozatú, közepes méretű Land Cruisert, amelyet a világ szinte minden piacán árusítani fognak 2024-től kezdve.

Újautó-piac: márciusban Ford, Suzuki, Toyota sorrend alakult ki

2019. április 8. 11:33

Az éves alapú havi bővülés üteme februárban 13,9, míg januárban 11,2 százalékos volt – derült ki a Datahouse adatiból. Tehát míg februárban gyorsult a bővülési dinamika az előző hónaphoz képest, addig márciusban lassult.

Mindenki autót vesz - dübörög a piac

2019. augusztus 9. 09:10

Huszonhat százalékkal ugrott meg júliusban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma – derült ki a Datahouse adatiból.