Gépinfo

Letarolhatja a piacot egy 90 éves autó?

Agrofórum Online

Néhány héttel az új Škoda Superb világpremierjét követően a Volkswagen márka pozsonyi üzemében megkezdődött a negyedik „modern” modellgeneráció sorozatgyártása.

A Kvasinyból stratégiai okokból áthelyezett termeléssel az ott felszabaduló kapacitás további Octavia modellek gyártására fordítható. A Superb már első „modernkori”, 2001-es bemutatkozása óta a Škoda modellpalettájának belsőégésű motoros (ICE) kínálatának zászlóshajója.

Még 2020 novemberében született meg a döntés, hogy a Superb negyedik generációjának gyártását a Volkswagen személyautók pozsonyi üzemébe helyezik át. Ez a lépés a hatékonyságot a termelési hálózat szinergia lehetőségeinek kihasználásával tovább növelő Beta+ projekt része. A Škoda Superb és a Volkswagen Passat teljes fejlesztése a Škoda Auto vezetése alatt zajlott, s mindkettő ugyanazon a gyártósoron készül.

Átszervezték a gyártást

A Superb gyártásának Pozsonyba költöztetésével Kvasiny üzemében 2024 nyarától további Octavia modellek előállítására szabadul fel kapacitás, a Mladá Boleslav-i telephelyen pedig tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modellsorozatok további tagjai gördülhetnek le a szerelőszalagról.

Legkorszerűbb robotok

A Škoda Superb szlovákiai gyártása a karosszéria elemekkel kezdődik, amelyeket túlnyomórészt a helyszínen, Pozsonyban sajtolnak, majd az új karosszéria műhelybe szállítanak. Az üresen álló csarnokot a Beta+ projekt keretében alapjaiban alakították át, a Škoda Auto emellett alig két év alatt több mint 500, a legkorszerűbb technológiát képviselő robotot, valamint irányító rendszereket és ragasztó berendezéseket telepített ide, emellett új beszállítók is érkeztek.

A szerelőcsarnokot szintén széleskörűen átépítették, ezt a gyártósort ugyanis – ahol az új modelleket harmonikusan integrálták az eddigi Volkswagen és Škoda modellek összeszerelésébe – korábban nem használták hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) járművek gyártására. 

Új formai nyelvezet, széles hajtásrendszer-kínálat

A negyedik „modern” modellgeneráció gyártása a Škoda Superb Combi változattal vette kezdetét, 2024 közepétől pedig a Limuzin kivitel is megjelenik a választékban. A korszerű és gazdaságos motorok palettáján 110 kW (150 LE) és 195 kW (265 LE) között három benzin-, míg a 110 kW (150 LE) – 142 kW (193 LE) teljesítmény tartományban két dízelüzemű erőforrás sorakozik.

A portfóliót egy új, kizárólag a Combi változathoz rendelhető, több mint 100 kilométer tisztán elektromos hatótávú hálózatról tölthető hibrid hajtás (Plug-in Hybrid), valamint a Superb számára újdonságként egy enyhe-hibrid (Mild Hybrid) változat egészíti ki.

Formatervezés és technika – 1934 óta iránymutató

A Škoda Superb modelltörténete a Škoda 640 Superb 1934-es bemutatójáig nyúlik vissza. A cseh autógyártó csúcsmodelljei ettől kezdve először 1949-ig viselték e jól csengő nevet, majd 2001-ben a cseh márka ismét e történelmi jelölést használta a csúcsmodellje első modern generációjára.

Napjainkig összesen több mint 1,6 millió darab gördült le a szerelőszalagról a Škoda belsőégésű motoros zászlóshajójából.

(Fotó: Skoda)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Agresszív stratégiával válaszol a gépgyártó arra, hogy a vásárlói hangulat a mélypontra került

2024. november 14. 10:40

A harmadik negyedévben az AGCO forgalma 25 százalékkal 2,6 milliárd dollárra esett tavalyhoz képest, a nettó bevétele 30 millió dollár volt.

Orosz óriás kínai motorral: 7,5 órán át nyüstölték szántóföldön a Kirovec legnagyobb traktorát

2024. november 11. 09:40

Először a traktor 4,5 órán keresztül 20 cm-es mélységben művelte a talajt, majd további 3 órára 23 cm-es mélységbe állították a munkagépet.

Új MTZ traktor bukkant fel és egy látványos fehérorosz fejlesztés a fülkében

2024. november 8. 09:40

Maga a 921.3-as traktormodell már létezett az eddigi kínálatban is, ezzel a specifikációval viszont újdonságnak számít.

Megvannak a 2025-ös év traktorai: 6 kategóriában díjaztak

2024. november 6. 16:10

Győzteseket 6 kategóriában hirdettek, igazodva a modern kor agráriumának követelményeihez. November 6-án értünk a hosszú kiválasztási folyamat végére.

Kukoricáink idén is állták a kihívást

2023. december 1. 11:10

A Magyar Kukorica Klub független terméstanúsítása keretében négy helyszínen bizonyították alkalmazkodóképességüket a SAATEN-UNION hibridjei.

RAGT a sikeres kukoricatermesztésért!

2023. október 25. 10:10

A tavalyi óriási aszály országos viszonylatban is mély nyomot hagyott a szántóföldi növénytermesztésben. A kukorica volt az egyike azon növényeknek, amely a vízhiány által sújtott területeken a jobb esetben nulla, rosszabb esetben óriási mínusz eredményt hozott. Mindezek ráirányították a figyelmet a kedvezőtlen környezeti körülményeknek ellenálló kukoricahibridek nemesítésére és termesztésére.

Az évjáratot nem, a jó teljesítményt viszont garantálják a SAATEN-UNION kukoricái

2023. november 10. 16:40

Portfóliónk a megbízható, bevált hibridek mellett 2024-re is tartogat olyan újdonságokat, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni.

Hibrid traktoron dolgozik a Landini, meggyőző az összteljesítménye

2023. október 7. 13:10

Hibrid hajtással, vagyis belsőégésű motorral kiegészülve 80 kW összteljesítményre képes a Landini koncepciótraktora, míg tisztán elektromos hajtással 50 kW-ra, ami sokféle munkához elegendő lehet.