11℃ 7℃
október 28. Simon, Szimonetta, Szimóna, Júdás, Tádé
Gépinfo

Letarolhatja a piacot egy 90 éves autó?

Agrofórum Online

Néhány héttel az új Škoda Superb világpremierjét követően a Volkswagen márka pozsonyi üzemében megkezdődött a negyedik „modern” modellgeneráció sorozatgyártása.

A Kvasinyból stratégiai okokból áthelyezett termeléssel az ott felszabaduló kapacitás további Octavia modellek gyártására fordítható. A Superb már első „modernkori”, 2001-es bemutatkozása óta a Škoda modellpalettájának belsőégésű motoros (ICE) kínálatának zászlóshajója.

Még 2020 novemberében született meg a döntés, hogy a Superb negyedik generációjának gyártását a Volkswagen személyautók pozsonyi üzemébe helyezik át. Ez a lépés a hatékonyságot a termelési hálózat szinergia lehetőségeinek kihasználásával tovább növelő Beta+ projekt része. A Škoda Superb és a Volkswagen Passat teljes fejlesztése a Škoda Auto vezetése alatt zajlott, s mindkettő ugyanazon a gyártósoron készül.

Átszervezték a gyártást

A Superb gyártásának Pozsonyba költöztetésével Kvasiny üzemében 2024 nyarától további Octavia modellek előállítására szabadul fel kapacitás, a Mladá Boleslav-i telephelyen pedig tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modellsorozatok további tagjai gördülhetnek le a szerelőszalagról.

Legkorszerűbb robotok

A Škoda Superb szlovákiai gyártása a karosszéria elemekkel kezdődik, amelyeket túlnyomórészt a helyszínen, Pozsonyban sajtolnak, majd az új karosszéria műhelybe szállítanak. Az üresen álló csarnokot a Beta+ projekt keretében alapjaiban alakították át, a Škoda Auto emellett alig két év alatt több mint 500, a legkorszerűbb technológiát képviselő robotot, valamint irányító rendszereket és ragasztó berendezéseket telepített ide, emellett új beszállítók is érkeztek.

A szerelőcsarnokot szintén széleskörűen átépítették, ezt a gyártósort ugyanis – ahol az új modelleket harmonikusan integrálták az eddigi Volkswagen és Škoda modellek összeszerelésébe – korábban nem használták hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) járművek gyártására. 

Új formai nyelvezet, széles hajtásrendszer-kínálat

A negyedik „modern” modellgeneráció gyártása a Škoda Superb Combi változattal vette kezdetét, 2024 közepétől pedig a Limuzin kivitel is megjelenik a választékban. A korszerű és gazdaságos motorok palettáján 110 kW (150 LE) és 195 kW (265 LE) között három benzin-, míg a 110 kW (150 LE) – 142 kW (193 LE) teljesítmény tartományban két dízelüzemű erőforrás sorakozik.

A portfóliót egy új, kizárólag a Combi változathoz rendelhető, több mint 100 kilométer tisztán elektromos hatótávú hálózatról tölthető hibrid hajtás (Plug-in Hybrid), valamint a Superb számára újdonságként egy enyhe-hibrid (Mild Hybrid) változat egészíti ki.

Formatervezés és technika – 1934 óta iránymutató

A Škoda Superb modelltörténete a Škoda 640 Superb 1934-es bemutatójáig nyúlik vissza. A cseh autógyártó csúcsmodelljei ettől kezdve először 1949-ig viselték e jól csengő nevet, majd 2001-ben a cseh márka ismét e történelmi jelölést használta a csúcsmodellje első modern generációjára.

Napjainkig összesen több mint 1,6 millió darab gördült le a szerelőszalagról a Škoda belsőégésű motoros zászlóshajójából.

(Fotó: Skoda)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

200 hektárt vetettek be egyetlen feltöltéssel, 28 méteres munkaszélességű géppel

2025. október 27. 09:10

Egy német gyártóvállalat olyan dimenziót kínál a növénytermesztő gazdáknak, amit Magyarországon szinte kihasználni is lehetetlen.

Sárban aratják a silókukoricát, két traktor húzza a pótkocsit

2025. október 26. 13:10

A klímaváltozás idén is kíméletlenül éreztette hatását Európában. Míg azonban Magyarországon aszály nehezítette a gazdák életét, máshol a rengeteg csapadék akadályozta a mezőgazdasági munkákat.

Hatékony munkagép Németországból, betakarítás után szinte kötelező

2025. október 24. 16:10

Gépújdonsággal rukkolt elő a német Köckerling, amelynek használata éppen ezekben a hetekben aktuális, hiszen a tarlóhántásban segíti a gazdákat.

Itt a kapa, ami sosem fog elkopni

2025. október 23. 13:10

A címben megfogalmazott állítás talán kicsit erősnek tűnhet, ám egy német gyártó meg van győződve arról, hogy forradalmat robbant ki a mechanikai gyomirtás terén.

A kukorica felépítése határozza meg, hol teljesít a legjobban

2025. január 27. 14:40

Így maximalizálhatja a hozamot: a hibridek levélszerkezete és csőtípusa befolyásolja, hogy intenzív vagy stressznek kitett területen vethetők-e.

Hibrid traktoron dolgozik a Landini, meggyőző az összteljesítménye

2023. október 7. 13:10

Hibrid hajtással, vagyis belsőégésű motorral kiegészülve 80 kW összteljesítményre képes a Landini koncepciótraktora, míg tisztán elektromos hajtással 50 kW-ra, ami sokféle munkához elegendő lehet.

Kiváló minőségű vetőmagok az egészséges repceállományért

2023. május 30. 07:34

Nemesítő munkánk célja, hogy minden gazdálkodónak – termesztési technológiától függetlenül - az adott régió éghajlati és sajátos termelési viszonyaihoz alkalmazkodó fajtákat és megoldásokat kínáljunk. Ez az alapja a hatékony mezőgazdaságnak.

Ki lesz a következő?

2023. június 19. 06:34

A KWS Magyarország Kft. Szemes növények termékmenedzsereként a meteorológiai nyár első napjainak visszatérő momentuma, amikor a kukorica agroszerviz kisparcellás fejlesztési kísérletek, tőszámkísérletek, független kísérleti hálózatot, illetve saját DEMO kísérleteink alkotta rendszert járom be az országban. Jó néhány helyszínt láttam, és már közel 15 ezer adatpont gyűlt össze az idei évből.