Gépinfo

Mit tud a teljesen elektromos Dacia Spring?

Agrofórum Online

A kisautók esetében járó 3000 eurós kedvezmény eltörlése senkinek sem jó, de a francia–román autógyártó lépése a kisebb pénzű vásárlókat a márka felé irányíthatja.

2023 decemberében Németországban a szövetségi kormány egyik napról a másikra eltörölte az elektromos autókra vonatkozó kedvezményt. Ez azt jelenti, hogy a korábbi (már csökkentett összegű) 3000–4500 eurós (1 140 000–1 710 000 forint) állami támogatás teljesen megszűnt.

Ez súlyos csapást jelent mind a fogyasztókra, akik mostanában terveztek az elektromosautó-vásárlásba belevágni, mind a gyártókra, és nyilván a környezetvédelmi terveknek sem kedvez.

A Dacia autógyártó azonban, megelőzve a várható keresletcsökkenést, a Dacia Springet elektromos autókra vonatkozó kedvezménnyel kínálja. A mini-SUV alapfelszereltséggel így csupán 12 750 euróba (4 845 000 forint) kerül.

Ezen az áron akár a gazdálkodók számára is érdekes ajánlat lehet a kisautó, amelynek bár a teljesítménye nem túl acélos, olcsó megoldást kínál akár a saját földterület bejárására is. A lehetőség különösen akkor lehet igazán vonzó, ha saját napelemrendszerről tudják tölteni az autót.

A Dacia Spring az árának és az egyszerűségének, viszonylag magas felépítésének köszönhetően az egyik legkedveltebb elektromos autó. A fogyasztása 14 kWh körül van 100 km-en, miközben szén-dioxidot nem termel.

A maximális teljesítménye 33 kW (44 LE) vagy 48 kW (65 LE), az akkumulátor névleges kapacitása 26,8 kWh, ami 230 km-re elegendő töltöttséget biztosít a gyártó szerint. Kevesebb mint egy tonna a jármű összsúlya, és így is négy teljes értékű ülőhelyet biztosít az utasoknak.

Hosszabb utakra viszont nem ajánlják, mert a biztonsági teszteken csupán egy csillagot kapott a lehetséges ötből. Magyarországon a modellek ára 8,8 és 9,8 millió forint között van, de a készleten lévő kocsikra általában kedvezményt adnak a forgalmazók.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Megverheti a kínai utánzat a prémium német láncfűrészt? Egy tesztből kiderült

2025. december 26. 09:10

Könnyen melléfoghatunk, ha egy prémium termék olcsó „hasonmását” választjuk, hiszen az alacsony ár nyilván gyengébb minőséget takarhat. De valóban ez a helyzet?

Váratlan újdonsággal léptek elő a kínaiak, alaposan meglepték vele a piacot

2025. december 24. 09:10

A válsághelyzetek mindig új szereplők, „trónkövetelők” felbukkanását segítik elő, így van ezt most a traktorpiacon is.

Erősen titkolózik a John Deere, elképesztően nagy dobásra készülhetnek, van is egy tipp rá

2025. december 21. 16:10

Valóban új traktor készült a John Deere boszorkánykonyhájában? Ha igen, akkor miért nem leplezték le az Agritechnica kiállításon? Ez a kérdés foglalkoztatja most a fél világot.

A 12 kerekű traktor extrán talajkímélő, mégis van vele egy óriási probléma

2025. december 18. 09:10

Ha a hagyományos 4 kereket megduplázzuk vagy megtriplázzuk egy traktoron, azzal jelentős talajkímélést érünk el, hiszen kétszeresére-háromszorosára növeljük a felfekvő felületet.

Új SUV az európai piacon: Volkswagen Tayron

2024. október 23. 16:10

Nemsokára összesen hét hatékony motorváltozat lesz elérhető a Tayron kínálatában. Ezek között szerepel két következő generációs plug-in hibrid meghajtás (eHybrid) is.

Ilyen lesz a debreceni BMW!

2024. április 17. 13:10

A BMW Group új tanulmányautója első ízben enged betekintést a Neue Klasse modellgeneráció SAV karosszériaváltozatába.

Kevesebb mint felére zuhant a személyautó- és kishaszonjármű-piac

2020. június 5. 04:36

A márkák sorrendjét a Ford vezeti a Toyota és a Volkswagen előtt az első öt hónap adatai alapján.

A június visszaesést hozott az újautó-piacon

2019. július 8. 09:33

Idén a június volt az első hónap, hogy éves alapon visszaesett a piac. A pick-up-piacot továbbra is a Ford vezeti.