Gépinfo

Óriási változást jelentett be az MTZ, korszakváltás következik

Agrofórum Online

Az orosz-ukrán háború következményeit nyögő MTZ/Belarus fontos változtatásokra szánta el magát, új korszak nyílik a fehérorosz márka történetében.

A fehérorosz MTZ/Belarus az egyik legnépszerűbb traktormárka a világon, amely az 1946-os megalapítása óta több millió erőgépet állított elő és értékesített a gazdák számára. Most pedig egy fontos mérföldkőhöz érkezett a történetük.

Látszólag nem nagy változásról van szó, a gyártó azonban mégis kiemelt hírként kezelte, hogy – úgy tűnik – örökre eltűnnek a kékre festett MTZ traktorok, és mostantól már csak vörösben lesznek elérhetők a masináik.

Egészen pontosan eddig a piros mellett fekete szegélyeket és szürke keréktárcsákat alkalmaztak, illetve kék-fekete kombinációt fekete felnikkel. Mostantól a festés leegyszerűsödik, és marad dominánsként a vörös, de azért a burkolat egyes részein továbbra is feltűnik a fekete.

MTZ Design

Már régóta terveztük a sokszínűség megszüntetését. A szimpla vörös színnel azt kívánjuk kifejezni, hogy a traktoraink működtetése is hasonlóan egyszerű. Ráadásul az egyetlen színre való áttérés gazdaságosabb megoldás is. A vörös szín arra is utal, hogy a gyártási folyamatunk szervezése új szintre lépett

– adott magyarázatot a módosításokra Andrey Zabolotny a dizájnrészleg vezetője.

Szintén új hír az MTZ/Belarus háza tájáról, hogy a 3522-es modellek garanciaidejét 5 évre emelték, ám egyelőre csak Fehéroroszország területén. Ezzel nyilvánvalóan a hazai gazdák elkötelezettségét kívánják növelni, hiszen a márka is alaposan megsínylette az orosz-ukrán háborúból adódó nyugati szankciókat, nehezebbé vált a nyersanyagok és bizonyos alkatrészek beszerzése.

A gyártó tavaly emelte 3 évre a garanciát az összes modell esetében, így most viszonylag hamar érkezett az újabb kiterjesztés. Arra számítanak, hogy ezáltal még inkább kiütköznek a traktoraik gyenge pontjai, és azok javításával minőségibb termékeket tudnak a külföldi piacokra helyezni.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A leromlott állapotú, tömörödött talajba is életet lehel egy új gép

2025. október 20. 13:10

Különleges művelési módhoz speciális gép jár: ez a Delfino eke, amely milliók életét változtatja meg.

Napi 150 hektárral végzett a Horsch gigantikus direktvetőgépe, a gazda nem hitt a szemének

2025. október 18. 16:10

Tarlóba és szántott földbe egyaránt tökéletesen vet a német Horsch direktvetőgépe, amelyről most egy gazda is megosztotta a tapasztalatait.

Hatalmas bejelentés az MTZ-től, piacokat rabolnak ezzel a döntéssel

2025. október 17. 16:10

Az egykori szovjet (ma fehérorosz) traktormárkával kapcsolatos hírek még mindig megdobogtatják a magyar gazdák szívét.

Zöld színre vált a híres kék mezőgépmárka, a kínai tőke mindent megváltoztatott

2025. október 16. 13:10

A csődtől mentette meg a Rabe munkagépgyártót a kínai Zoomlion, amely teljesen a maga képére formálja a patinás német márkát.

Egy piros traktor a legnagyobb teljesítményű erőgép

2024. február 17. 10:10

Mit válasszanak az európai gazdák, ha a legerősebb traktorra vágynak? Ennek járt utána játékos listájával egy német mezőgazdasági szaklap.

Hibrid traktoron dolgozik a Landini, meggyőző az összteljesítménye

2023. október 7. 13:10

Hibrid hajtással, vagyis belsőégésű motorral kiegészülve 80 kW összteljesítményre képes a Landini koncepciótraktora, míg tisztán elektromos hajtással 50 kW-ra, ami sokféle munkához elegendő lehet.

Kubota® M6-111 Utility, egy igazi okos, mindenes traktor

2024. október 16. 14:40

Ha nagyon nehéz munkaeszközök emeléséről van szó, a Kubota M6-111 Utility megmutatja, valóban mire is képes.

A 120 LE-t is megugorja az Iseki eddigi legnagyobb traktora

2024. március 25. 14:10

Nagy nyomatékú, kis fogyasztású Deutz motorral szerelték fel a japán Iseki eddigi legnagyobb traktorát, amely már 120 LE fölötti teljesítményű.