Gépinfo

Kémfotón az új Fendt traktor: érkezik a 800 Vario új generációja?

Agrofórum Online

A német Fendt éppen a napokban ünnepelte, hogy legördült a gyártószalagról a 100 ezredik 700 Vario traktoruk. De lehet, hogy egy nagyobb meglepetés is készülőben van náluk.

A Fendt 700 Vario a német mezőgépgyártó egyik vezérhajója, amelynek 2022 augusztusában jelent meg a hetedik generációja. A sokoldalú felhasználáshoz a teljesítményspektrumot 300 LE-ig növelték, de előrelépést jelentett a 60 colos nyomtáv, a fedélzeti és irodai FendtONE kezelőfelület, valamint a Fendt Cargo homlokrakodó új generációja is.

A szériát 1998 augusztusában mutatták be, vagyis negyedszázad kellett a 100 ezres legyártott darabszám eléréséhez. A Fendt akkor a második vállalat volt ebben az ágazatban, amely bevezette az innovatív Vario sebességváltót. Ez, és a takarékos, mégis nagy erejű motor alkotják az egy menettartománnyal rendelkező Fendt VarioDrive hajtásláncot.

Szemfüles holland újságírók most észrevették, hogy a német gyártó új traktor-prototípust tesztel, ami alighanem a Fendt 800 Vario lehet. Méreteiben, részleteiben eltér más modellektől, így feltételezhető, hogy a 726 Vario és 728 Vario csúcsgépek két évvel ezelőtti bevezetése után egy új szériával célozzák meg a 300 LE fölötti teljesítménytartományt.

Nyilvánvaló, hogy a hetedik generációs 728 Vario és a 296–415 LE-s 900 Vario család között nagyobb rés tátong, amit egy új sorozattal lehetne kitölteni. Ez lenne tehát a 800 Vario, amelyről máris több kép kering a világhálón.

A széria egyébként ma is létezik, a 226–287 LE közötti teljesítménytartományt ölelve át, ám feltehető, hogy ennek is megszületik az új generációja. Különösen azért, mert a Gen7 700-asok felbukkanásával a régi 800-asokat lassan kivezetik a piacról.

A közelmúltban felbukkant kémfotókon egy olyan Fendt traktor látható egy hígtrágyakijuttató előtt, amelynek a motorburkolata rövidebbnek tűnik, a visszapillantó tükrök hátoldala zöld-feketére színezett, míg az integrált lámpák a 700 Vario Gen7 és a 900 Vario masinákról lehetnek ismerősek.

A fotóért KATTINTSON IDE!

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ez lett a nemzet kedvenc traktora Németországban – meglepő?

2025. február 20. 09:40

2024-ben összesen 29 291 darab új traktor talált gazdára Németországban. Ez 1042 darabos, vagyis 3,4 százalékos visszaesést jelent.

Háromtengelyessé szerelték át az orosz nagytraktort

2025. február 19. 08:10

A Kirovec 6x6 erőgép immár 20,5 tonnás tömeggel büszkélkedhet, amivel persze nem túl kíméletes a talajhoz.

Elsőként a világon: elektromos hajtású forgóborona született – de mennyire bírja a kemény munkát?

2025. február 17. 14:40

Az olasz gyártó egyelőre a legkisebb, 3 méteres munkaszélességben készítette el az elektromos munkagép prototípusát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

Lendületesen bővült a traktorpiac májusban

2019. június 12. 05:37

A májusi versenyt a John Deere nyerte 63 darabbal és 19 százalékos piaci részesedéssel. Az elmúlt havi listán a New Holland és a Claas 32, illetve 30 darabbal állhatott még fel a dobogóra.

Traktorvezetői jogosítvány: egyelőre nem vezetik be az Európai Unióban

2024. március 6. 15:10

Az Európai Parlament egy módosítással elvetette, hogy a traktort vezetőknek egységes vizsgakövetelmények alapján kelljen jogosítványt szerezniük.

Robbanékony hibrid traktorral lepett meg mindenkit a Steyr

2023. szeptember 13. 11:40

A teljesen elektromos hajtás alkalmazása helyett óvatosabban lépdel a jövő felé az osztrák Steyr. Hibrid (dízel-elektromos hajtású) traktort tesztelnek, meggyőző eredményekkel.

A 120 LE-t is megugorja az Iseki eddigi legnagyobb traktora

2024. március 25. 14:10

Nagy nyomatékú, kis fogyasztású Deutz motorral szerelték fel a japán Iseki eddigi legnagyobb traktorát, amely már 120 LE fölötti teljesítményű.