Állattenyésztés

Már 75 százalékos kapacitással működik az új mohácsi vágóhíd

Agrofórum Online

Már mintegy 75 százalékos kapacitás-kihasználtsággal működik az MCS Zrt. április végén átadott új mohácsi vágóhídja – közölte a vállalat.

Tájékoztatásuk szerint az elmúlt időszakban – hetente – 13 ezer normál sertést, kocát és mangalicát vágtak le a létesítményben. Az év végéig heti 16 ezerre növelik a vágásszámot – ami már közel lesz a teljes kapacitásához – a már most több mint 700 embert foglalkoztató üzemben. A társaság kiemelte azt is, hogy a vágóhíd már megszerezte a harmadik országokba irányuló exporthoz szükséges engedélyt és a kiskereskedelmi láncok által megkövetelt úgynevezett IFS-tanúsítást valamint a japán exportengedélyt is. Folyamatban van a Kínába, Szingapúrba, Koreába történő exportáláshoz szükséges engedélyek megszerzése.

Az MCS Vágóhíd Zrt. honlapján korábban közzétett összefoglaló szerint az új mohácsi vágóhíd látja el húsalapanyaggal a Pick Szeged Zrt.-t. Az üzemben levágott nagy súlyú kocák szolgálnak alapanyagként a Pick téliszalámijához, a cég managalica-termékeit szintén a Mohácson vágott speciális magyar sertésfajtából készítik. A 21 milliárd forintból létrejött beruházásból 5 milliárd forint húsipari technológiai fejlesztés volt, amelynek része a vágó-, csontozó- és csomagolási technológia, illetve az automata logisztikai rendszer. A magyar kormány 2014 nyarán minősítette kiemelt jelentőségű nemzetgazdasági projektté a zöldmezős beruházással megépülő vágóhíd építését, amelyet 2015 áprilisában kezdett meg a generálkivitelező Market Zrt.

A tesztüzemű működés tavaly decemberben indult, a vágóhíd idén január 10-én kapta meg a működési engedélyt, az ipari szintű termelés márciusban kezdődött napi 2000 sertés vágásával – ismertette a vágóhíd honlapja. A Bonafarm Csoport stratégiai partnereként működő vágó, csontozó, daraboló és csomagoló üzem Magyarország második legnagyobb vágóhídja. Az MCS Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Pick Vágóhíd Holding Kft.-n és a Pick Vágóhíd Kft.-n keresztül Csányi Sándor üzletember.

(MTI)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Karácsonyi süti xilittel: tudta, hogy a kutyának halálos méreg?

2024. december 17. 09:40

Karácsonykor sok kutya kerül xilitmérgezéssel állatorvoshoz. Miért veszélyes, és mit tegyünk, ha az eb beleevett a nyírfacukros süteménybe?

Miért tart valaki manapság háztáji csirkét?

2024. december 15. 16:10

A baromfitartás sok generáció óta az életformánk része. Egy kutatásból kiderült, hogy manapság a csirkék élelmiszerforrások, de társállatok is.

Most esszük meg az éves halfogyasztás közel kétharmadát – így alakul idén az ár

2024. december 14. 10:10

Magyarországon az egy főre eső halfogyasztás évi 6,5 kilogramm, de ez még jócskán elmarad a 20 kilogrammos uniós átlagtól.

Megér egy tenyésztésre szánt borjú 130 ezer eurót?

2024. december 12. 13:10

Még a nyáron rekordáron kelt el egy borjú Németországban: valaki 130 ezer eurót adott a kis jószágért. Vajon visszajön az ára?

Spanyolország és Németország a két európai sertésnagyhatalom

2021. április 15. 05:47

A Föld országai közül Kínában található a legtöbb sertés, őket az Egyesült Államok és Brazília követi ezen a listán a dobogón.

Emelkedhetnek a közeljövőben a sertéshúsárak az EU-ban

2024. december 9. 12:10

A termelési költségek nőnek, és betegségek is terhelik a sertéságazatot. Emiatt várhatóan csökken az állatlétszám és nő a hús ára.

Magyar sertéshúsexportról tárgyalt a japán agrártárca képviselője Budapesten

2019. július 5. 17:33

Magyarország az első uniós tagállam, amely megállapodott Japánnal a regionalizációról, az egyezség azonban még csak a baromfihúsra terjed ki, a sertésre nem.

Kampány indult a minőségi sertéshúsfogyasztás népszerűsítéséért

2022. november 23. 09:27

Az „Ünnepeljünk malaccal” szlogen és az „Egy kiváló minőségű sertéshús minden ízében különleges” jelmondat alatt megvalósuló kampány elsődleges célja a sertéshús fogyasztásának növelése és az abból előállított termékek vásárlásának ösztönzése.